×
آخرین اخبار

زلزله ۷٫۱ ریشتری منطقه فوکوشیما در ژاپن را لرزاند

  • کد نوشته: 53908
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۵
  • 1850 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز ، زمین لرزه ای به بزرگی ۷٫۱ ریشتر که ۶ ریشتر شدت داشت ، در عمق ۶۰ کیلومتری ساحل استان فوکوشیما در کشور ژاپن ، شنبه ساعت ۱۸ بعدازظهر شناسایی شد. مرکز زمین لرزه در سواحل استان فوکوشیما ، محل وقوع یک زمین لرزه و سونامی بزرگ در سال ۲۰۱۱ بود […]

    زلزله ۷٫۱ ریشتری منطقه فوکوشیما در ژاپن را لرزاند

    به گزارش دیدگاه نیوز ، زمین لرزه ای به بزرگی ۷٫۱ ریشتر که ۶ ریشتر شدت داشت ، در عمق ۶۰ کیلومتری ساحل استان فوکوشیما در کشور ژاپن ، شنبه ساعت ۱۸ بعدازظهر شناسایی شد.

    مرکز زمین لرزه در سواحل استان فوکوشیما ، محل وقوع یک زمین لرزه و سونامی بزرگ در سال ۲۰۱۱ بود که باعث کشته شدن هزاران نفر و سقوط نیروگاه هسته ای شد.

    زمین لرزه بزرگی یک منطقه وسیع را در سراسر شرق ژاپن لرزاند ، مرکز آن در سواحل فوکوشیما بوده و نزدیک جایی که سه راکتور هسته ای پس از زلزله و سونامی نزدیک به ۱۰ سال پیش ذوب شد رخ داده است. 

    سرویس هواشناسی ژاپن ریشتر مقدماتی این زمین لرزه را ۷٫۱ ریشتر اعلام کرد اما اعلام کرد که خطر سونامی وجود ندارد.

    در حالی که کمتر از یک ماه قبل دهمین سالگرد زلزله بزرگ ژاپن در این استان بود ، این زمین لرزه از ساعت ۱۸ بعد از ظهر حدود ۳۰ ثانیه در مناطق بزرگ توکیو به وقوع پیوست و به شدت در فوکوشیما و سندای احساس می شد.

    دفتر نخست وزیر ژاپن بلافاصله یک دفتر مدیریت بحران ایجاد کرد و شرکت برق توکیو یا تپکو ، که نیروگاه های هسته ای را اداره می کند ، گفت که در حال بررسی پستهای نظارت خود در فوکوشیما است تا از عدم نشت تشعشعات اطمینان حاصل کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *