×
آخرین اخبار

زلزله به ۵۰ مدرسه در شهرستان اندیکا آسیب زد

  • کد نوشته: 74554
  • ۱۴۰۰-۰۷-۱۸
  • 371 بازدید
  • مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۵۰ مدرسه در شهرستان اندیکا به دلیل وقوع زمین لرزه در چند روز اخیر آسیب دیدند که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.
    زلزله به ۵۰ مدرسه در شهرستان اندیکا آسیب زد

    به گزارش دیدگاه نیوز، علی قربانی روز یکشنبه بیان کرد: در پی وقوع زلزله در شهرستان اندیکا با کمک فرمانداری و اداره آموزش و پرورش این شهرستان میزان خسارتی که به مدارس منطقه وارد شده برآورد اولیه شده است.

    وی با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده تعمیر مدارس آسیب دیده این شهرستان به پایان خواهد رسید افزود: از تمامی خیران تقاضا داریم برای تعمیر و بازسازی این مدارس همچون گذشته کمک کنند.

    قربانی ادامه داد: از این تعداد ۱۱ مدرسه آسیب بیشتری دیدند و  برخی مدارس دوباره باید احداث شوند.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: چون مسیر تردد برخی مناطق در این شهرستان سخت عبور است با بالگرد کلاس کانکسی را به مناطق عشایری ارسال خواهیم کرد و در مناطقی که جاده دسترسی وجود دارد مدارس آسیب دیده بازسازی می‌شوند.

    وی گفت: امروز همچنین پنج کامیون تجهیزات  آموزشی و مرتبط با تحصیل دانش آموزان ،برای مدارس و دانش آموزان عشایری شهرستان اندیکا ارسال شد.

    قربانی افزود: از گذشته محرومیت‌هایی در این منطقه وجود داشته و زمین لرزه اخیر نیز خسارات بیشتری به مدارس این منطقه وارد کرده که باید با همکاری و مشارکت خیران شرایط را برای تحصیل دانش آموزان این منطقه فراهم کرد.

    به گزارش دیدگاه نیوز در فاصله زمانی ۱۲ تا ۱۷ مهر جاری چهار زمین لرزه در حوالی قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان رخ داده است که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری روی داد.

    بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان در این زمین لرزه ها ۱۹ نفر مصدوم شدند و به بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر امدادرسانی انجام شد.

    در زلزله سال ۹۸ در شهرستان مسجد سلیمان که هم مرز با اندیکا است نیز ۹۰ کلاس درس آسیب جدی دیدند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *