×
آخرین اخبار

رییس جمهور تاتارستان وارد گرگان شد

  • کد نوشته: 96472
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۸
  • 252 بازدید
  • گرگان – خبر روز – رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان روسیه به همراه جمعی از فعالان اقتصادی این جمهوری امروز دوشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی گرگان شد و مورد استقبال استاندار گلستان قرار گرفت.

    رییس جمهور تاتارستان وارد گرگان شد

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، امضا تفاهمنامه همکاری بین استان گلستان و جمهوری تاتارستان روسیه و نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان از جمله مهم ترین برنامه سفر کاری مینیخانوف به گلستان است.

    بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری گلستان این سفر در راستای تحکیم و توسعه روابط تجاری و اقتصادی فی مابین و امضا تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

    وجود بیش از سه میلیون هکتار زمین زراعی و تولیدات کشاورزی و گذر خط ریل از تاتارستان به قزاقستان و سپس به ترکمنستان و در نهایت به جمهوری اسلامی ایران مرز اینچه‌برون استان گلستان مزیت این جمهوری روسیه است.

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان ۱۵ تا ۱۸ تیر سال جاری به دعوت رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان به همراه هیاتی از معاونان و مشاوران خود به این جمهوری سفر کرده بود.

    علی‌محمد زنگانه در این سفر علاوه بر افتتاح اتاق تعاون گلستان در شهر کازان، با روسای آژانس توسعه سرمایه‌گذاری، اتاق بازرگانی و صنایع و وزیران کار و امور اجتماعی و نیز کشاورزی جمهوری تاتارستان دیدار و گفت و گو کرد و از نمایشگاه اگری ولگا با حضور شرکت‌های تعاونی تولیدی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در گلستان بازدید داشت.

    گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان با ۲۲۰ هزار خانوار بهره بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص را به خود اختصاص داده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *