×
آخرین اخبار

سخنگوی شورای شهر دزفول خبر داد:
راه اندازی پیست‌های دوچرخه سواری برای بانوان دزفول

  • کد نوشته: 76295
  • ۱۴۰۰-۰۸-۳۰
  • 689 بازدید
  • سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به فعال شدن پیست‌های دوچرخه سواری بانوان در پارک‌های بعثت و خانواده گفت: یک پیست دوچرخه سواری نیز در باغ فلاحت دزفول برای بانوان درنظر گرفته شده است.
    راه اندازی پیست‌های دوچرخه سواری برای بانوان دزفول

    به گزارش دیدگاه نیوز، غلامعلی پوررضایی شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در سالن جلسات شورای اسلامی این شهر افزود: پارک خانواده در گذشته از ساعت هفت تا ۸:۳۰ صبح در اختیار بانوان بود که قرار است این زمان تا ساعت ۱۴ باشد ضمن اینکه باغ فلاحت هم قرار است دیوارکشی و در اختیار بانوان قرار گیرد.

    وی ادامه داد: پارکینگ دروازه در حال اتمام است و جلساتی برای افزایش سرعت این طرح با بانک ملل برگزار شده و امیدواریم هرچه سریعتر تکمیل شود زیرا با افتتاح آن بار ترافیکی شهر کاهش می‌یابد.

    این عضو شورای اسلامی شهر دزفول برگزاری سه میز خدمت در ولی آباد، زیباشهر و مسجد پاسداران توسط اعضای شورا را یادآور شد و گفت: جمعه آینده نیز به مناسبت هفته بسیج در مسجد المهدی میز خدمت برپا می‌شود.

    نمایندگان بانک شهر برای بررسی طرح قائم به دزفول می‌آیند

    این عضو شورای شهر دزفول درخصوص برنامه شورای شورا برای تعیین تکلیف طرح قائم گفت: جلسات متعددی برای رفع مشکلات این طرح با کارشناسان برگزار شده و اخیرا رئیس شورا با رئیس بانک شهر دیداری داشته است.

    وی با بیان اینکه قرار است هفته آینده نمایندگانی از این بانک برای مشاهده مراحل پیشرفت طرح قائم به دزفول سفر کنند، افزود: باید جلوی افزایش بدهی روزانه ۸۵۰ میلیون ریال طرح گرفته شود.

    پوررضایی اظهارداشت: شهرداری به دنبال تصدی گری نیست و فقط در بخشی از طرح قائم سهیم می‌شود ضمن اینکه پارکینگ و بام طرح نیز در اختیار شهرداری خواهند ماند.

    وی با بیان اینکه طرح قائم نیازمند حمایت است، افزود: سرمایه گذار برای تکمیل این طرح باید جذب شود که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

    موظف به رسیدگی به مناطق محروم هستیم

    این عضو شورای شهر دزفول رسیدگی به مناطق محروم این شهر را ضروری دانست و گفت: هرجا فقر مالی باشد فقر فرهنگی هم وجود دارد لذا موظف به رسیدگی به مناطق محروم هستیم.

    وی افزود: کوی آیت الله مدرس از مناطق محروم شهر دزفول است و درین آن باید هرچه سریعتر سرپوش گذاری شود.

    پور رضایی خواستار احداث اماکن ورزشی در این منطقه شد و ادامه داد: کوی مدرس از کمبود امکانات ورزشی رنج می برد و لازم است اداره ورزش و جوانان در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

    سخنگوی شورای شهر دزفول با تاکید بر لزوم آزادی رسانه‌ها برای نقد همراه با مستندات اظهارداشت: اوایل روی کار آمدن شورای شهر دزفول انتقاد و تخریب زیاد بود ولی ما از کسی شکایت نکردیم.

    وی از رسانه‌ها خواست نظرات و انتقادهای مردم را به شورای شهر منتقل کنند و افزود: تلاش بر این است شهرداری و شورای شهر در آرامش امور را پیش ببرند.

    شهروندان دزفول در انتخابات شورا به تغییر رای دادند

    سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول انتخاب ۹ نفر اعضای این شورا با کمترین هزینه در انتخابات را بیانگر بصیرت مردم دانست و گفت: مردم توجهی به تبلیغات زیاد نداشتند و به تغییر رای دادند.

    وی با بیان اینکه همبستگی خوبی بین اعضای شورای شهر دزفول وجود دارد، افزود: اغلب مصوبات شورا با رای بالا تصویب می‌شوند زیرا قبل از ورود به صحن شورا به خوبی در کمیسیون‌ها بررسی می‌شوند.

    پوررضایی اظهارداشت: هفت نفر از اعضای شورای شهر دزفول جدید هستند لذا استفاده از کارشناسان مطرح کشوری برای آموزش قوانین و مقررات برای اعضا مدنظر قرار گرفت و دوره‌هایی در این زمینه برگزار شد.

    وی توجه به نظر مردم در فرآیند انتخاب شهردار را یادآور شد و افزود: افراد زیادی به شورا معرفی شدند و برخی نیز خود اعلام آمادگی کردند که این روند برای نخستین بار در شورای شهر دزفول صورت گرفت و درنهایت سید حسن عیسی زاده به عنوان شهردار دزفول انتخاب و اخیرا حکم وی از سوی وزیر کشور صادر شد.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول با ارائه گزارشی از ۱۰۰ روز فعالیت شورای ششم گفت: ۳۴ جلسه رسمی در صحن شورای اسلامی شهر دزفول و جلسات کمیسیون‌ها به صورت مستمر برگزار می‌شوند.

    بررسی راه‌های ایجاد درآمد پایدار در کمیسیون اقتصادی شورا

    پوررضایی با اشاره به فعالیت همه کمیسیون‌های شورای شهر دزفول بیان کرد: کمیسیون اقتصادی با هدف رونق اقتصادی در شهر دزفول برای نخسین بار ایجاد شده است.

    وی افزود: این کمیسیون یک کمیسیون فوق برنامه است که در بحث گردشگری و جذب سرمایه گذار جلساتی برگزار کرده و کمیته‌های مختلفی تشکیل داده است.

    این عضو شورای شهر دزفول با بیان اینکه برای طرح طاووس به دنبال سرمایه گذار دارای ایده خوب هستیم، گفت: زمین این طرح یک سرمایه برای شهر دزفول است که باید با اجرای یک طرح خوب از آن استفاده شود.

    وی با اشاره به تلاش کمیسیون اقتصادی شورا برای بررسی راه‌های ایجاد درآمد پایدار در دزفول افزود: تعیین تکلیف یا تکمیل طرح‌های طاووس، قائم، دروازه و پارکینگ نیایش که شهرداری در آنها شریک است، عایدی خوبی نصیب شهرداری دزفول می‌کند.

    سخنگوی شورای شهر دزفول ایجاد عوارض کشاورزی در سه نقطه این شهر در راستای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را یادآور شد و اظهارداشت: متاسفانه در دوره قبلی شورا توجه کافی به این درآمد نشده و در یک نقطه اتاقک عوارضی رها شده بود که قرار است این عوارضی‌ها بازطراحی شوند.

    تصویب خرید ۲ دستگاه نیمه سنگین برای آتش نشانی دزفول

    پوررضایی با بیان اینکه اعضای شورای شهر دزفول در سازمان‌های مختلف شهرداری نماینده دارند، گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول از کمبود امکانات رنج می‌برد که برای رفع بخشی از این کمبودها خرید ۲ دستگاه نیمه سنگین آتش نشانی برای این سازمان مصوب شد.

    وی خرید ۲ دستگاه اتوبوس و ۲ دستگاه مینی بوس برای شهرداری دزفول را یادآور شد و افزود: این دستگاه‌ها از ماه آینده به ناوگان شهری اضافه می‌شوند.

    این عضو شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص زمین ترمینال فرودگاه این شهرستان نیز بیان کرد: قسط اول هزینه خرید این زمین از سوی شهرداری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده و مجوز پرداخت قسط دوم نیز صادر شده است.

    وی با بیان اینکه رایزنی‌هایی برای بخشیدن قسط سوم زمین ترمینال در حال انجام است، افزود: بعد از اعطای زمین به شهرداری، عملیات دیوارکشی و ساخت آن آغاز می‌شود.

    لزوم ساماندهی آرامستان باغ رحمت

    پوررضایی با اشاره به مشکل کمبود زمین برای خاکسپاری اموات در آرامستان‌های دزفول اظهارداشت: برای خاکسپاری خانواده شهدا یک قطعه زمین در بهشت علی مشخص شده ولی برای رفع ریشه‌ای این مشکل لازم است آرامستان جدید باغ رحمت ساماندهی شود.

    وی با تاکید بر لزوم تامین اعتبار برای تکمیل این آرامستان افزود: آرامستان باغ رحمت زمین بزرگی دارد که برای استفاده نیاز به اقداماتی نظیر آسفالت، احداث حسینیه، سرویس بهداشتی و فضاسازی دارد.

    سخنگوی شورای شهر دزفول درمورد مشکلات کشتارگاه دزفول نیز گفت: این کشتارگاه یکی از کشتارگاه‌های بزرگ استان است و علاوه بر شهرستان دزفول به شهرستان‌های اطراف و حتی اهواز خدمات رسانی می‌کند.

    وی با تاکید بر لزوم صنعتی شدن این کشتارگاه افزود: صنعتی شدن کشتارگاه نیازمند خرید دستگاه‌های صنعتی و یخچال‌های بزرگ است.

    تبدیل وضعیت ۴۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول

    رئیس کمیسیون خدمات و بهداشت شورای شهر دزفول همچنین از تبدیل وضعیت ۴۰۰ نفر از کارکنان شهرداری خبر داد و گفت: کارکنانی که پدرشان دارای کارت ایثارگری است، رسمی می‌شوند.

    وی یکی دیگر از مشکلات دزفول را آسفالت معابر عنوان و بیان کرد: مردم از وضعیت آسفالت معابر گلایه مند هستند که در این خصوص قرارداد یکهزار لیتر قیر بسته شده که ۵۰۰ لیتر آن برای زیرسازی و ۵۰۰ لیتر برای تولید آسفالت استفاده می‌شود.

    پوررضایی هزینه هر تن قیر را ۱۳۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: هزینه بالای قیر به معضلی برای تمام شهرداری‌ها تبدیل شده است.

    وی افزود: به محض رسیدن قیر خریداری شده، کارخانه آسفالت دزفول فعال و مشکل آسفالت برخی معابر برطرف می‌شود.

    جریمه سنگین اوقاف به دلیل قطع درختان رودبند

    سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به قطع تعدادی از درختان آستان متبرک رودبند توسط اوقاف گفت: این موضوع باعث ایجاد چالش بین شهرداری و اوقاف شده بود که در نهایت خودروی مربوطه توقیف و جریمه سنگینی برای اوقاف درنظر گرفته شد.

    وی طرح پلاک کوبی درختان در دزفول را یادآور شد و افزود: این طرح مصوب شده و قرار است درختان بارکد دار شوند؛ شهرداری باید سالانه ۱۰ درصد درختان را پلاک کوبی کند.

    پوررضایی بیان کرد: برگزاری جلسات متعدد با مسوولان شهرستان دزفول برای پیگیری مشکلات شهری، آغاز هرس درختان و برنامه ریزی برای ساماندهی دستفروشان و وانت داران از دیگر اقدامات اخیر شورای شهر دزفول است.

    وی با تاکید بر لزوم بازطراحی میادین شهر دزفول افزود: برخی میادین سال‌ها است که هیچ تغییری نکرده‌اند و برخی از المان‌های آنها مفهوم خاصی برای عموم ندارند.

    ورود کمیسیون املاک شورا به ساخت و ساز در زمین‌های مرغوب کشاورزی

    این عضو شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به شناسایی زمین خواران گفت: متاسفانه در برخی زمین‌های مرغوب کشاورزی، ساخت و ساز غیرمجاز در حال انجام است که کمیسیون املاک شورای شهر به این موضوع ورود کرده است.

    وی با بیان اینکه کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر دزفول با ورود جدی به بودجه شهرداری بر این موضوع نظارت می‌کند، افزود: چندین بار مدیران مالی شهرداری به این کمیسیون دعوت شده و موارد انحراف بودجه به آنها اعلام شده است.

    پور رضایی یکی از مسائل شهرداری دزفول را تعدد در نوع قرارداد کارکنان دانست و گفت: ۱۷ نوع قرارداد نیروی انسانی در شهرداری وجود دارد که برخی از آنها باید یکپارچه شوند.

    وی با اظهار تاسف از ارائه قلیان در برخی دکه‌های شهری دزفول و سگ گردانی در بوستان‌ها افزود: بسیاری از خانواده‌ها نسبت به سگ گردانی و آزار و اذیت شهروندان در بوستان‌ها گلایه مند هستند.

    وجود کارمندانی پاکدست در شهرداری دلیل سرآمد بودن دزفول در استان

    سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه هر ۹ عضو این شورا موافق مقابله با فساد هستند، گفت: مستندات باید به صورت موشکافانه بررسی و بعد رسانه‌ای شوند.

    وی کارکنان شهرداری دزفول را افرادی صدیق و پاکدست دانست و افزود: دزفول یکی از شهرهای سرآمد استان خوزستان است که این موضوع نشات گرفته از وجود کارمندانی صدیق است.

    پوررضایی با بیان اینکه تخلف گسترده‌ای در شهرداری دزفول مشاهده نشده است، اظهارداشت: تنها یک مورد تخلف جزئی در منطقه سه شهرداری بود که سه نفر در این زمینه شناسایی و بازداشت شدند.

    این عضو شورای اسلامی شهر دزفول همچنین درخصوص طرح زیپ لاین گفت: مجوزهای این طرح کامل نیستند اگرچه ساخت و ساز آن تقریبا تکمیل شده ولی ممکن است مجبور شویم آن را جابه جا کنیم.

    وی بررسی اجمالی وضعیت آماری کارگران شهرداری‌ها و سازمان‌های زیر نظر شهرداری دزفول را یادآور شد و افزود: شهرداری نیروهای مازادی دارد که در حال بررسی این موضوع هستیم.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: اواخر سال گذشته نامه رسمی از استان ابلاغ شده که شهرداری اجازه جذب نیروی جدید ندارد ولی عده‌ای جذب و برخی تبدیل وضعیت شده‌اند که حدود یک ماه و نیم است روی این موضوع کار می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه برای صیانت از اموال شهرداری کوتاه نمی‌آییم، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه زمان نصب تابلوی ورودی دزفول گفت: نصب تابلو نیازمند مصوبه شورای تامین استان خوزستان است.

    پوررضایی بیان کرد: شهرهای دزفول و اندیمشک همواره در کنار هم بوده و در دوران دفاع مقدس دوشادوش هم به جبهه رفته‌اند حتی مدافعان حرم دزفول و اندیمشک هم در کنار هم مقابل تکفیری‌ها ایستاده‌اند.

    تکذیب آماده نبودن آتش نشان دزفولی برای شرکت در مانور

    سخنگوی شورای شهر دزفول با اشاره به شهادت یک مامور آتش نشانی در مانور روز آتش نشانی گفت: برگزاری این مانور به صورت رسمی ابلاغ و چند روز قبل از آن تمرین‌هایی انجام شده بود ولی در اتفاقی دردناک سعید صفری از آتش نشانان خوب دزفول به شهادت رسید.

    وی با بیان اینکه هنوز پزشک قانونی نتیجه بررسی‌های خود را اعلام نکرده است، افزود: اعلام نتیجه پزشک قانونی حدود ۶ ماه زمان می‌برد که به محض اعلام، اطلاع رسانی می‌شود.

    پوررضایی بیان کرد: شهید صفری شناگر خوب و توانمندی بود و اینکه گفته می‌شود برای شرکت در مانور آمادگی نداشته صحت ندارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *