×
آخرین اخبار

راز پنهان خرابی دندان‌ها چیست؟

  • کد نوشته: 9779
  • ۱۳۹۶-۱۱-۲۴
  • 550 بازدید
  • از دیدگاه طب ایرانی یکی از دلایل خرابی و بد‌رنگی دندان ها، مشکلات گوارشی است.

    راز پنهان خرابی دندان‌ها چیست؟

    به گزارش دیدگاه نیوز، جواد علوی کارشناس طب ایرانی، درباره سلامت دهان و دندان گفت: از دیدگاه طب ایرانی یکی از دلایل خرابی و بد‌رنگی دندان ها، مشکلات گوارشی است، برایسلامت و سفیدی دندان‌ها لازم است به اصلاح دستگاه گوارش و وضعیت هضم در معده پرداخت.

     

    وی افزود: در حدیث آمده است که مصرف مربای اُترج یا بالنگ در درون انسان بویی، چون مُشک ایجاد می‌کند، برای خوشبو کردن معده و دهان بسیار خوب است، دل را نورانی کرده و بر توان مغزمی‌افزاید.

    این کارشناس طب ایرانی تصریح کرد: دهانشویه، مزمزه کردن و غرغره کردن با سرکه، مخصوصاً اگر همراه با کمی نمک یا شبت (شوید) باشد، باعث استحکام دندان‌ها و لثه‌ها شده و نیز منجر به رفع ترشحات و لایه‌های سفت شده چسبیده به حلق و لوزه‌ها یا دفع توده‌های سفید‌رنگ بدبو موجود در حفرات لوزه‌ها می‌شود.

    علوی خاطرنشان کرد: مالیدن نمک به دندان و لثه آن‌ها را از پوسیدگی حفظ می‌کند همچنین افرادی که مزاج گرم دارند و ممکن است دچار زخم یا آفت شوند و نباید در مصرف نمک زیاده‌روی کنند.

    وی عنوان کرد: جویدن هل برای استحکام لثه و رفع رطوبت‌ها و لزوجت‌های (مواد لزج غلیظ چسبان) مانده در لابه لای دندان‌ها یا فضای بین دندان و لثه نیز بسیار خوب است و موجب خوشبو شدن دهان نیز می‌شود.

    این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: سیب به دلیل بافت نسبتاً سفتی که دارد کاملا ً. پالاینده و تمیز‌کننده است؛ دهان، دندان و معده و گوارش را از وجود ذرات باقیمانده غذا پاک می‌کند ضمناً سیب، خوشبو‌کننده معده و دهان است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *