×
آخرین اخبار

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی هندیجان: کتاب گامی دیگر در راه اعتلا فرهنگ

  • کد نوشته: 44062
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۷
  • 412 بازدید
  • به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از شهرستان هندیجان مسعود میرزاپور رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی هندیجان گفت: در راستای فرهنگ کتاب وکتابخوانی کتاب بیگک با هدف معرفی میراثی ارزشمند از گنجینه ی نیاکان و گذشتگانمان،توسط زینب موسوی منتشر شد. وی افزود: عروسک های محلی، سینه به سینه از جان مادران به روح فرزندانشان ریخته شده […]

    رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی هندیجان: کتاب گامی دیگر در راه اعتلا فرهنگ

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از شهرستان هندیجان مسعود میرزاپور رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی هندیجان گفت: در راستای فرهنگ کتاب وکتابخوانی کتاب بیگک با هدف معرفی میراثی ارزشمند از گنجینه ی نیاکان و گذشتگانمان،توسط زینب موسوی منتشر شد.

    وی افزود: عروسک های محلی، سینه به سینه از جان مادران به روح فرزندانشان ریخته شده است. این عروسک ها علاوه بر نقش مهم همبازی،سفیران فرهنگ یک منطقه اند.

    میرزاپور اظهار کرد: اگر این‌سفیران، به فراموشی سپرده شده و خاموش شوند چه کسی می تواند به این زیبایی و ظرافت عصاره ی آداب و رسوم ، پوشش، گویش و حتی اقلیم یک منطقه را به روح و جان کودکان پیوند زند. 

    رئیس اداره فرهنگ ارشاد هندیجان عنوان نمود: بیگک ها ( عروسک بازیچه ها) فراتر از اسباب بازی ها، که فرهنگ کهن این دیار را واگویه می کنند.

    میرزاپور در پایان گفت: میراثی ناملموس که اصالت دیروز را برای کودکان امروز که خشت بنای یک فرهنگ اند به ارمغان آورده اند. باشد که فرزندانمان در سایه فرهنگ و آیین نیک دیروز بالنده تر شوند. این رونمایی در خانه موزه هندیجان با حضور فرماندار شهرستان و‌جمعی از مسیولین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *