×
آخرین اخبار

دکتر ظریف با پول چه کسی در ۱۷ سالگی به آمریکا رفت؟

  • کد نوشته: 9067
  • ۱۳۹۶-۱۰-۳۰
  • 778 بازدید
  • دیدگاه نیوز / محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از سیاستمداران برجسته کشور است که بررسی ابعادی از زندگی‌ شخصی‌اش می‌تواند در نوع خود جالب باشد. وی تقریبا در نوجوانی برای تحصیل به آمریکا سفر می‌کند. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری درباره این مقطع از زندگی دکتر ظریف را بدانید با ما همراه شوید. در کتاب آقای […]

    دکتر ظریف با پول چه کسی در ۱۷ سالگی به آمریکا رفت؟

    دیدگاه نیوز / محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از سیاستمداران برجسته کشور است که بررسی ابعادی از زندگی‌ شخصی‌اش می‌تواند در نوع خود جالب باشد.
    وی تقریبا در نوجوانی برای تحصیل به آمریکا سفر می‌کند. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری درباره این مقطع از زندگی دکتر ظریف را بدانید با ما همراه شوید.
    در کتاب آقای سفیر، ظریف خاطره سفر خود به آمریکا را این‌گونه تعریف می‌کند:
    عزیمت به آمریکا به اصرار من در خانواده مطرح شد، پدر و مادرم مخالفت می‌کردند و بیش‌تر آمادگی داشتند در صورت ضرورت مرا به انگلیس که به ایران نزدیک‌تر است بفرستند. در این میان یکی از اقوام مادرم که ساکن آمریکا بود و موقتا در تهران زندگی می‌کرد، تقبل کرد از سانفرانسیسکو برای من پذیرش بگیرد. البته عموی من در نیویورک زندگی می‌کرد. پدرم با ایشان تماس گرفت که او نیز برایم یک پذیرش بگیرد. ولی پذیرش سانفرانسیسکو زودتر رسید. پدرم ترجیح می‌داد من نزد عمویم در نیویورک بروم تا بیش‌تر تحت نظر باشم، ولی تقدیر این بود که در سانفرانسیسکو ساکن شوم.
    بنابراین دکتر ظریف در سن ۱۷ سالگی با حمایت خانواده‌اش ایران را به مقصد سانفرانسیسکو ترک کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *