×
آخرین اخبار

دولت باید تئاتر را در سبد خانواده‌ها قرار دهد

  • کد نوشته: 116197
  • ۱۴۰۱-۱۱-۰۸
  • 78 بازدید
  • امام‌جمعه پیشوا که برای دیدن نمایش پهلوان قلیچ به تماشاخانه سنگلج رفته بود، گفت: دولت باید تئاتر را در سبد خانواده‌ها قرار دهد.

    دولت باید تئاتر را در سبد خانواده‌ها قرار دهد

    روز پنج‌شنبه در ششمین روز از برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تماشاخانه سنگلج با نمایش «پهلوان قلیچ» به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی میزبان مخاطبان بود.

    این نمایش که از پیشوا در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، یک مهمان ویژه داشت؛ حجت‌الاسلام روح‌الله باقری، امام‌جمعه پیشوا با حضور در تماشاخانه سنگلج از نمایش «پهلوان قلیچ» دیدن کرد.

    حجت‌الاسلام روح‌الله باقری در حاشیه حضورش در جشنواره تئاتر فجر و پس از تماشای نمایش «پهلوان قلیچ»، گفت: امشب شاهد اجرایی خوب از هنرمندان شهرستان پیشوا بودیم که بسیار روی صحنه خوش درخشیدند.

    او ادامه داد: در سابقه تاریخی و دینی ایران هنر همواره بوده است؛ در جامعه امروز نیز با بهره‌گیری از داستان‌های قرآنی، نهج البلاغه و زندگی امامان و پیامبران بیش‌ازپیش می‌توانیم هنر را گسترش دهیم، چون تئاتر فرهنگ یک ملت است و باید در مدارس و مراکز آموزشی بیشتر به آن توجه شود.

    امام‌جمعه پیشوا در جواب اینکه به‌عنوان یک روحانی چه ضرورتی را حس کرده است که تئاتر ببیند، گفت: شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که یک طلبه یا یک روحانی به سالن تئاتر بیاید و نمایش تماشا کند، تلاش ما این است که حوزه فرهنگ با حوزه دینی بیش‌تر از گذشته همراه شود.

    او افزود: اگر تئاتر، موسیقی، فیلم و کتاب نباشد قطعاً فرهنگ غنی و اسلامی به جامعه بعدی منتقل نخواهد شد.

    حجت‌الاسلام روح‌الله باقری تأکید کرد: دولت باید تئاتر را در سبد خانواده‌ها قرار دهد و حمایت‌های مادی، معنوی و رسانه‌ای انجام شود. در این روز‌های برگزاری جشنواره تئاتر فجر، صداوسیما بیش‌ازپیش باید حمایت و پوشش رسانه‌ای از جشنواره داشته باشد؛ البته من هر شب از شبکه چهار ویژه‌برنامه فجر ۴۱ را تماشا می‌کنم.

    نمایش «پهلوان قلیچ» که اولین اجرای خود را روز پنج‌شنبه در تماشاخانه سنگلج تجربه کرد، امروز (جمعه) هم در این تماشاخانه (ساعت ۱۶) روی صحنه رفت.

    چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی از ۲۵ دی تا یازدهم بهمن در تهران در حال برگزاری است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *