در این خصوص پیش از این هم مطالبی عنوان شده بود، اما مسجدسلیمانی‌ها در این تنگنا قرار نگرفته بودند. ماجرا به هیئت مدیره‌ای باز می‌گردد که طبق آخرین آگهی ثبت شرکت‌ها نفراتی هستند که اکنون از مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت بازنشسته شده و جای خود را به افراد دیگری داده‌اند. مدیرعامل این باشگاه به صورت قانونی مسعود رضاییان است که چند سالی می‌شود جای خود را به افراد دیگری داده و حتی پس از آن مدتی مدیرعامل باشگاه ملوان بود. حالا سازمان لیگ از شرکت ملی نفت که طبق اساسنامه مالک اصلی باشگاه نفت مسجد سلیمان است، خواسته درباره تشکیلات این باشگاه، اعضای هئیت مدیره و مدیرعامل تعیین تکلیف کند. درخواست سازمان لیگ از سوی شرکت ملی هر بار بدون پاسخ روشن باقیمانده و اکنون سازمان لیگ هیئت مدیره فعلی نفت مسجدسلیمان را قانونی نمی‌داند و درخواست کرده تا شرکت ملی به صورت تشکیلاتی اعضای قانونی را مشخص کند که این کار صورت نمی‌گیرد.

 

با این حال موضوع اصلی اینجاست که اخیراً سازمان لیگ نامه‌ای ارسال کرده که اگر تا روز ۲۰ تیرماه وضعیت نفت مسجد سلیمان تعیین تکلیف نشود، این تیم طبق قانون از لیگ برتر حذف و تیم دیگری جایگزین خواهد شد. این تاریخ گذشته و هنوز وضعیت نفت مسجد سلیمان نامشخص است. محمد نظری، مدیرعامل پیشین باشگاه نفت مسجد سلیمان به نامه سازمان لیگ پاسخ داده و گفته پس از او مسعود رضاییان به سمت مدیرعاملی باشگاه رسیده و در ثبت شرکت‌ها نیز این مسئولیت او به ثبت رسیده و تمام موارد قانونی باید با امضای او انجام شود. در این نامه که یک روز پیش از پایان مهلت نفت مسجد سلیمان به سازمان لیگ ارسال شده، آمده که طبق اساسنامه مالکیت شرکت ملی نفت ایران بر این باشگاه محرز و مسلم است.

 

در این میان یک سؤال ایجاد می‌شود و یک چالش بزرگ مقابل سازمان لیگ است. اینکه اگر هیئت مدیره و تشکیلات نفت مسجدسلیمان در این سال‌ها غیر قانونی بوده، سازمان لیگ چگونه مدارک آنها را قبول کرده بود و قرارداد مربیان و بازیکنان این باشگاه چگونه در سازمان لیگ ثبت می‌شد؟ سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال چرا تاکنون درباره این تخلف سکوت کرده و حرفی نزده‌اند؟ اگر هیئت مدیره فعلی غیر قانونی است و سازمان لیگ تازه متوجه این مسئله شده، این نشان دهنده آن است که سازمان لیگ در لیگ دسته اول نظارتی ندارد که این موضوع هم به نظر دور از ذهن می‌رسد.

 

نکته جالب اینکه دو باشگاه بزرگ پایتخت نیز با چنین مشکلی مواجه هستند. یعنی دقیقاً مشکل مشابه نفت مسجدسلیمان برای استقلال و پرسپولیس وجود دارد و در ثبت شرکت‌ها هنوز علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال و محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است. پس از آنها نیز چندین مدیر و سرپرست با اعضای هیئت مدیره مختلف پا به این باشگاه گذشته و رفته‌اند، اما گویا سازمان لیگ نگاه دیگری به این دو باشگاه دارد.

 

به هر حال باید دید سرنوشت نفت مسجد سلیمان در نهایت چه خواهد شد و آیا این تیم مجوز لازم برای حضور در لیگ برتر را کسب خواهد کرد. فعلاً که شواهد و قراین به ضرر مسجدسلیمانی‌هاست و پاسخی که نظری مدیرعامل پیشین نفت به نامه سازمان لیگ داده بر ابهامات افزوده است.

 

700.

 

701