×
آخرین اخبار

دستگاه های اجرایی نسبت به حیطه وظایف خود حساس باشند/ با متخلفین بهداشتی برخورد قضایی خواهد شد/ لزوم ایجاد خانه بهداشت کارگری در شهرداری مسجدسلیمان

  • کد نوشته: 12455
  • ۱۳۹۷-۰۵-۰۴
  • 992 بازدید
  •  به گزارش دیدگاه نیوز، صبح روز سه شنبه جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان مسجدسلیمان به ریاست علیرضا گورویی فرماندار مسجدسلیمان و با حضور کلیه اعضای این شورا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید. علیرضا گورویی رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با بیان اینکه سلامت شهروندان مقوله بسیار مهمی است افزود: […]

    دستگاه های اجرایی نسبت به حیطه وظایف خود حساس باشند/ با متخلفین بهداشتی برخورد قضایی خواهد شد/ لزوم ایجاد خانه بهداشت کارگری در شهرداری مسجدسلیمان

    علیرضا گورویی رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با بیان اینکه سلامت شهروندان مقوله بسیار مهمی است افزود: ادارات و نهادهای سطح شهرستان با شبکه بهداشت و درمان در حوزه بهداشت و سلامت شهروندان باید مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

    فرماندار مسجدسلیمان در ادامه با اشاره به سفر دکتر نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به مسجدسلیمان افزود: این سفر، سفر امید بخش و پرثمری برای شهرستان بود و انتظار  است دستگاه های اجرایی با پیگیری مجدانه در خصوص ارائه برنامه و جذب اعتبارات تمام تلاش خود را به کار گیرند و از این فرصت استفاده بهینه  نمایند تا انشا الله بتوانیم تغییرات ملموسی را در شهرستان ایجاد کنیم.

    فرماندار مسجدسلیمان افزود: دستگاه های اجرایی نسبت به حیطه وظایف خود حساس باشند.

    دکتر موسوی رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در این جلسه، ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل، خلاصه ای از عملکرد شورای سلامت اعم از مصوبات اجرا شده، در حال اجرا و اجرا نشده ارائه داد. 

    رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در خصوص خدمات رسانی درمانگاه بی بیان افزود: تلاش می کنیم از هفته آینده با حضور دکتر طیبی از ساعت ۸ تا ۱۲  ظهر کیفیت خدمات رسانی را در این درمانگاه بهبود ببخشیم. 

    وی در خصوص اقدامات شبکه بهداشت و درمان نسبت به ۲۴ ساعته  نمودن درمانگاه واقع در محل بیمارستان قدیم  و مشکلات کمبود نیروی انسانی در شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان افزود:  درحال حاضر این درمانگاه از ساعت ۷.۵ الی ۱۰ شب به شهروندان خدمات ارائه می دهد که امیدواریم با تزریق ۸۷ نیروی جدید اعم از کادر پرستاری و پشتیبانی که از طریق سازمان سنجش و آزمون نمره قبولی کسب کرده اند به شبکه بهداشت و درمان مشکلات مربوط به کمبود نیرو در واحدهای مختلف شبکه بهداشت شهرستان را مرتفع سازیم و همچنین نسبت به شبانه روزی نمودن این درمانگاه گام برداریم.

    دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان نیز در این جلسه به بیان نکاتی در خصوص جایگاه مهم و حیاتی بهداشت و سلامت جامعه پرداخت و در خصوص موارد بهداشتی از جمله جمع آوری متکدیان از سطح شهر، جمع آوری سگ های ولگرد در معابر و اماکن، نظارت بر عرضه میوه در بازار،  نظارت بر عرضه کنندگان غذای گرم در ظروف غیر استاندارد، جمع آوری عرضه مرغ زنده در سطح شهر،  نظارت بر عرضه گوشت قرمز در سطح بازار موارد لازم را خاطرنشان کرد.

    اسکندری با اشاره به اینکه سلامت مردم در اولویت اول امور قرار دارد افزود: با متخلفین بهداشتی برخورد قضایی خواهد شد و مسئولین نیز باید بر سلامت و موارد بهداشتی شهرستان نظارت و تاکید ویژه‌ای داشته باشند و همچنین خواستار بازدید مستمر کارشناسان بهداشت از مراکز مرتبط با سلامت مردم شد.

    یوسفی رئیس بهداشت مسجدسلیمان نیز از از لزوم ایجاد خانه بهداشت کارگری در شهرداری مسجدسلیمان خبر داد و افزود به منظور نظارت بر انجام کنترل موازین بهداشتی در محیط کار، انجام اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از بروز حوادث و بیماریهای ناشی از کار، نظارت بر کلیه شاغلین اعم از بخش پسماند کشتارگاه و … لازم است خانه بهداشت کارگری در شهرداری مسجدسلیمان ایجاد شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با استقبال از ایجاد خانه بهداشت کارگری در شهرداری مسجدسلیمان افزود: این موضوع با هدف تأمین سلامتی کارگران و ارتقاء دانش و ایجاد رفتارهای بهداشتی و سالم سازی محیط کار انجام خواهد شد.

    فرضعلی علیجانی افزود: به منظور افزایش سلامت شهروندان در بدو شورای پنجم اقدامات خوبی در کشتارگاه شهرداری مسجدسلیمان صورت گرفته است.

    در ادامه این جلسه اعضاء به منظور بررسی مشکلات بهداشتی موجود در سطح شهرستان و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل این مشکلات و چالش های این حوزه به بحث و گفتگو پرداختند و راهکارهایی توسط اعضاء حاضر در جلسه به منظور ارتقاء سطح بهداشت و سلامت و ایجاد امنیت غذایی شهرستان ارائه شد.

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *