×
آخرین اخبار

دزدی کره شمالی از ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بی‌سابقه بود

  • کد نوشته: 116889
  • ۱۴۰۱-۱۱-۱۸
  • 128 بازدید
  • در گزارش جدید سازمان ملل آمده است، کره شمالی سال ۲۰۲۲ میلادی در سرقت ارزهای دیجیتال رکورد زد.

    دزدی کره شمالی از ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بی‌سابقه بود

    به گزارش پایگاه خبری هیل، در گزارش محرمانه‌ای که روز دوشنبه توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد، ناظران مستقل تحریم‌ها اعلام کردند که کره جنوبی برآورد کرده که هکرهای مرتبط با کره شمالی ارزهای دیجیتال به ارزش دست‌کم ۶۳۰ میلیون دلار را در سال ۲۰۲۲ میلادی سرقت کرده است. یک شرکت امنیت سایبری برآورد کرد، جرایم سایبری کره شمالی به سرقت ارزهای سایبری به ارزش بیش از یک میلیارد دلار منتهی شد.

    ناظران تحریم‌ها گفتند، گروه‌های تحت کنترل اداره کل شناسایی که سازمان اطلاعات کره شمالی محسوب می‌شود، اکثر این حملات سایبری گزارش شده را انجام داده است.

    آنها افزودند، گروه‌های هکری تحت عنوان “کیمسوکی”، “گروه لازاروس” و “آنداریل” زیر مجموعه این گروه‌ها هستند و توسط صنعت امنیت سایبری رهگیری شدند.

    در این گزارش سازمان ملل آمده است: این عاملان به هدف‌گیری غیرقانونی قربانیان برای کسب درآمد و درخواست اطلاعات ارزشمند برای کره شمالی از جمله برای برنامه‌های تسلیحاتی‌اش ادامه دادند.

    ناظران تحریم‌ها همچنین گفتند، این گروه‌ها از بدافزارها برای روش‌های مختلف مانند فیشینگ استفاده کردند و یک کمپین با استفاده از این روش، کارکنان سازمان‌ها را در کشورهای مختلف هدف قرار داده است.

    در ادامه این گزارش آمده است: ارتباط اولیه با افراد از طریق لینکدین صورت گرفته و هنگامی که اعتماد افراد جلب شد، باج‌افزارهای مخرب از طریق ارتباطات مداوم در واتس‌اپ بر روی دستگاه افراد کار گذاشته شد.

    کره شمالی که توسط این ناظران به انجام حملات سایبری برای تامین بودجه برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش متهم شده، قبلا تمامی اتهامات مربوط به انجام حملات هکری یا سایبری را رد کرده است.

    دیپلمات‌ها به خبرگزاری رویترز گفتند، این گزارش که هفته گذشته به کمیته ۱۵ عضوی تحریم‌های کره شمالی تقدیم شد، اواخر فوریه یا اوایل مارس سال جاری میلادی به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *