×
آخرین اخبار

داور بین‌المللی موی‌تای: سنگ بنای داوری این رشته در ایران از اول غلط بنا نهاده شده بود

  • کد نوشته: 96502
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۸
  • 185 بازدید
  • تهران- خبر روز- تنها داور زن ایرانی حاضر در مسابقات قهرمانی موی‌تای جوانان جهان در مالزی گفت: بعد از قضاوت در رویدادهای معتبر به این نتیجه رسیدم، قوانینی که در فدراسیون بین‌المللی موی‌تای اجرا می‌شود، از زمین تا آسمان متفاوت‌تر از چیزی است که در سال‌های گذشته به داوران ما آموزش داده شده بود.

    داور بین‌المللی موی‌تای: سنگ بنای داوری این رشته در ایران از اول غلط بنا نهاده شده بود

    سمیرا داوری در گفت‌وگو با دیدگاه نیوز با بیان اینکه داوران موی‌تای اگر می‌خواهند در این عرصه موفق شوند باید دانش فنی خود را به روز رسانی کنند، اظهار داشت: قوانین موی‌تای مدام دست خوش تغییرات می‌شود و داوران ما برای اینکه از غافله عقب نمانند باید در کلاس‌های بین‌المللی شرکت کرده و مسابقات معتبر را قضاوت کنند. خوشبختانه در مدیریت فعلی موی‌تای برخلاف گذشته، این معضل برطرف شده و بستر لازم برای ارتقاء سطح کیفی داوران کشورمان فراهم شده است.

    وی سپس در خصوص دستاوردهای بدست آمده در مسابقات جهانی مالزی، عنوان کرد: حضور پیوسته و موفق ورزشکاران و همچنین داوران ایرانی در مسابقات معتبر و رسمی موی‌تای طی سال‌های اخیر باعث شده تا IFMA از هر نظر حساب ویژه‌ای روی کشورمان باز کند. در همین مسابقات جهانی مالزی دیدیم که چگونه تیم ایران مقابل حریفان قدرتمند ظاهر شد و حتی در بخش بانوان به عنوان بهترین تیم جهان نیز شناخته شد. علاوه بر آن در بحث داوری هم شاهد قضاوت‌های تاثیرگذار داوران ایرانی در مبارزات مهم بودیم که این بیانگر جایگاه ویژه موی‌تای ایران در سطح جهانی است.

    داور بین‌المللی موی‌تای: سنگ بنای داوری این رشته در ایران از اول غلط بنا نهاده شده بود

    داوری گفت: خودم در همین مسابقات جهانی اخیر از ۱۰ مبارزه فینال در هشت دیدار قضاوت کردم، در صورتی که از داوران دیگر کشورهای کمتر استفاده شد که این نشان می‌دهد IFMA تا چه حد به داوران ایرانی و عملکرد آن‌ها اعتماد دارد.

    وی تصریح کرد: به‌نظرم رقابت‌های جهانی مالزی، میدان بزرگی برای اثبات پتانسیل و توانمندی‌های موی‌تای کشورمان بود. پیش از اعزام به جهت طولانی بودن مدت مسابقات و همچنین شرایط خاص شرکت‌کنندگان به لحاظ رده‌های سنی، گمان می‌کردیم کار سختی برای سامان دادن به کاروان کشورمان داشته باشیم. اما همدلی و اتحاد نفرات موجب شد تا در نهایت آرامش و بدون حاشیه به موفقیت برسیم.

    این داور بین المللی در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک تمام این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های ریاست موی‌تای ایران است. جواد نصیری و همکارانش تلاش می‌کنند تا موی‌تای ایران را به سر منزل مقصود برسانند. همچنین ایمان غیاثوند مدیر تیم‌های ملی نیز با تمام توان پای تحقق اهداف این مجموعه ایستاده است. باید از اساتید دیگری چون بهزاد رخنه، مجید خواجوند و امیر نجفی که در طول اعزام زحمات فراوانی را متحمل شدند، کمال قدردانی را داشته باشم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *