×
آخرین اخبار

خوزستان از شریعتی راحت شد یا شریعتی از خوزستان!

  • کد نوشته: 53967
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۷
  • 1430 بازدید
  • امیر حیدری – دیدگاه نیوز / با وجود عملکرد مورد اعتراض غلامرضا شریعتی در خوزستان و انتظار افکار عمومی مبنی بر به خانه برگشتن او، نامبرده طی حکمی از رئیس جمهور، در مسند ریاست سازمان استاندارد کشور نشست. حالا با کدام تخصص و سابقه موثر، بماند! اما بنظر می‌رسد که نامبرده دارای حامی پشت پرده […]

    خوزستان از شریعتی راحت شد یا شریعتی از خوزستان!

    امیر حیدریدیدگاه نیوز / با وجود عملکرد مورد اعتراض غلامرضا شریعتی در خوزستان و انتظار افکار عمومی مبنی بر به خانه برگشتن او، نامبرده طی حکمی از رئیس جمهور، در مسند ریاست سازمان استاندارد کشور نشست. حالا با کدام تخصص و سابقه موثر، بماند!

    اما بنظر می‌رسد که نامبرده دارای حامی پشت پرده قوی ای است. اگر این گمان درست باشد، باید به آقای شریعتی گفت که فتبارک الله احسن الخالقین!

    رئیس جمهور در حکمی «غلامرضا شریعتی» را به عنوان «رئیس سازمان ملی استاندارد ایران» جایگزین «نیره پیروزبخت» کرد. این انتصاب در حالی صورت گرفته که تاکنون انتقادات زیادی نسبت به عملکرد استاندار خوزستان مطرح شده است و پیش از همه آقای شریعتی باید پاسخگوی موضوعاتی همچون وضعیت آب و فاضلاب اهواز و همچنین وضعیت شغلی کارگران هفت‌تپه باشد.

    «موسوی» نماینده مجلس چندی پیش نیز از عملکرد استاندار خوزستان که با امنیتی کردن فضا در صدد مانع‌تراشی در مسیر خلع ید مالک فاقد اهلیت شرکت هفت تپه شده بود، انتقاد کرد.

    شریعتی پیش از این استاندار خوزستان بود که عملکرد ضعیفش در ماجراهای گردوغبار، آب و فاضلاب، شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، سیل و … باعث بروز مشکلات ملی و استانی شده و نارضایتی طیف وسیعی از مردم را به همراه داشت. با این وضعیت، اهدای چنین جایزه‌ای به او دقیقا براساس کدام تدبیر و اصل مردمداری انجام شده است؟

    اگر جای نمایندگان مجلس بودیم، فقط و فقط برای همین انتصاب، طرح سوال از رئیس جمهور را شروع می‌کردیم.

    اگر بجای سازمان بازرسی کل کشور بودیم، برگ به برگ استانداری خوزستان را زیر و رو می‌کردیم.

    اگر بجای نهاد امنیتی تائید کننده صلاحیت بودیم، هشدار‌های لازم را برای این انتصاب به رئیس جمهور می‌دادیم.

    اگر بجای متخصصان دانشگاهی بودیم، نامه سوال از رئیس جمهور در خصوص شایستگی‌های آقای شریعتی را ارسال می‌کردیم. باور بفرمائید که باید برای کشور در بعضی مواقع، خون گریست.

    انتقادات بسیار زیادی از عملکرد دوره چهارساله مدیریت شریعتی بر مسند استاندار خوزستان مطرح بوده و هست، حال فردی با این خصوصیت، ریاست سازمان استاندارد کشور را عهده دار شده است. آیا مرجعی در کشور، قصد شفاف سازی ندارد؟ آیا شایسته‌تر از ایشان برای این کرسی وجود نداشت؟ مسلما حقایق و حمایت‌هایی وجود دارد که شاید در سال‌های اتی بتوان در خصوص آن‌ها شفاف‌تر صحبت کرد. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *