×
آخرین اخبار

خط تولید ۲ تراکتور جدید در تبریز افتتاح می شود

  • کد نوشته: 53636
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۰
  • 1232 بازدید
  • تبریز- مدیرعامل تراکتورسازی تبریز گفت: در سال جهش تولید همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،خط تولید تراکتورهای مدل ۴۱۲۰ و ۴۵۵ در کارخانه تراکتورسازی تبریز( ایران ) افتتاح می‌شود.
    خط تولید ۲ تراکتور جدید در تبریز افتتاح می شود

     

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی تراکتورسازی تبریز، ابوالفتح ابراهیمی اظهار داشت: با حضور سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در سال جهش تولید همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رونمایی از خط تولید تراکتورهای مدل ۴۱۲۰ و ۴۵۵ در کارخانه تراکتورسازی تبریز( ایران ) آغاز می‌شود.

    وی افزود: تراکتور ۴wd-۴۱۲۰ مجهز به موتور شش سلیندر توربو شارژ با توان ۱۲۰ اسب بخار مجهز به قفل دیفرانسیل الکتروهیدرولیکی و دارای ارگونومی ارتقاء یافته نسبت به تراکتورهای دیگر است و دارای توان مالی‌بندی و دوران مناسب برای استفاده از کمبینات‌ها و قابلیت دید جلو بهینه شده با کاپوتاژ جدید دارای ظاهر  مدرن و مشتری پسند است.

    ابراهیمی گفت: تراکتور ۴۵۵-۴WD مجهز به موتور ۳ سلیندر توروشاری با توان ۵۵ اسب بخار مجهز به خروجی هیدرولیکی و قابلیت کار در مزارع و باغ‌ها همچنین دارای توان مال‌بندی مناسب و طراحی اروگونومی ارتقاء یافته است.

    وی تصریح کرد: تراکتورهای تولیدی در ایران قیمت و کیفیت مناسبی دارند که این قابلیت‌ها قدرت رقابت در دنیا و بازار تراکتور را فراهم کرده است.

    ابراهیمی، از این کارخانه به عنوان یکی از لوکوموتیوهای پیشران اقتصاد کشور نام برد و ادامه داد: تولید بیش از ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز تراکتورهای تولیدی در این مجموعه، حاکی از همت بلند برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و قطع کامل وابستگی به قطعات وارداتی است.

    وی به همکاری شرکت تراکتورسازی ایران با بیش از ۸۰۰ قطعه‌ساز مطرح استانی و کشوری نیز اشاره کرد و افزود: در حدود ۵۰ درصد از قطعات مورد نیاز این شرکت نیز توسط قطعه‌سازان استان تامین می‌شود که نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصادی استان دارد.

    مدیرعامل تراکتورسازی تبریز تصریح کرد:  مجموعه تراکتور سازی ایران از لحاظ خودروسازی بعد از ایران خودرو و سایپا جزو سومین شرکت تولید کننده بوده و براساس معرفی جهادکشاورزی و نیاز کشاورزان، تراکتور به بازار ارائه می‌کند.

    وی با بیان این‌که مجموعه تراکتورسازی از ۱۲ شرکت مستقل ولی پیوسته به یکدیگر تشکیل شده است، گفت: تمام شرکت‌های تراکتورسازی در راستای ساخت و تولید تراکتور تلاش می‌کنند؛ طی ۱۲ سال گذشته تنها ۴۰ درصد قطعات تراکتور در این مجموعه ساخته می‌شد ولی اکنون به بالای ۹۰ درصد قطعات تراکتور توسط تولیدکنندگان مجموعه تراکتور سازی ایران ساخته می‌شود.

    ابراهیمی افزود: با توجه به کیفیت و تنوع محصول ارائه شده به بازار، هر سال به عنوان صادرکننده‌ی برتر ملی در کشور انتخاب می‌شویم.

    وی با بیان اینکه میزان تولید سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه بود که این رقم در سال جاری به ۲۲ هزار دستگاه خواهد رسید، افزود: برنامه پیش‌بینی شده تولید تراکتور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ هزار دستگاه است.

    مدیرعامل تراکتورسازی تبریز(ایران) اذعان داشت: مطمئنا کیفیت تراکتورهای ایران بیشتر از چین و هند است به طوریکه خود هلندی‌ها که تولیدکننده تراکتور هستند، چنان از تراکتورهای ما ابراز رضایت دارند،که به دلیل قیمت و کیفیت خوب می‌باشد و قطعا اگر مشکلات تحریم‌های ظالمانه نبود الان یک خط مونتاژ تراکتور در اروپا داشتیم ولی متاسفانه به هر جا که تراکتور صادر می‌کنیم از طریق تحریم آن را متوقف می‌کنند.

    وی افزود: در حال حاضر تراکتورسازی ایران دو خط مونتاژ تراکتور در کشورهای  ونزوئلا و تاجیکستان دارد.

    مدیرعامل تراکتورسازی به میزان صادرات در سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و گفت:  سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع تراکتور به ارزش  ۵۰۰ میلیارد تومان به کشورهای مختلف صادر شده است که امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه تراکتور برسد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *