×
آخرین اخبار

احمدحسین فتایی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در اولین نشست خبری مجازی:
حوزه فرهنگ و هنر لرستان بیشترین آسیب را در ایام کرونا متحمل شده است

  • کد نوشته: 46441
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۳
  • 459 بازدید
  • احمدحسین فتایی در اولین نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه، گفت: بودجه عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در سال 98 نسبت به سال 97 رشد چشمگیری داشته است که از حدود 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه عمرانی به 13 میلیارد تومان در سال 98 افزایش پیدا کرد.
    حوزه فرهنگ و هنر لرستان بیشترین آسیب را در ایام کرونا متحمل شده است

    به گزارش دیدگاه نیوز، احمدحسین فتایی افزود: بودجه عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد چشمگیری داشته است که از حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه عمرانی به ۱۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش پیدا کرد.

    وی با اشاره بودجه دستگاه های فرهنگی، ادامه داد:  به صورت کلی حوزه فرهنگ در بحث جذب بودجه  در سراسر کشور مظلوم واقع شده که در سال گذشته بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک چهارصدم کل بودجه عمومی دولت بود،خوب طبیعتاً باید به حوزه فرهنگ نیاز بیشتر  توجه و حمایت بیشتری شود چرا که هرچه در این حوزه هزینه شود به نوعی سرمایه‌گذاری است و ما در بحث بودجه فرهنگی نیازمند بودجه هستیم.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: بودجه عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد چشمگیری داشته که با پیگیری‌هایی به عمل آمده و حمایت‌هایی که استاندار محترم لرستان، ریاست  سازمان برنامه و بودجه و سایر عزیزانی که ما کمک کردند، از حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه عمرانی به ۱۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است.

    وی افزود: در سال ۹۸ بیش از ۳۵۰ کتاب و در ۷ ماه آغازین سال ۹۹ نیز بیش از ۱۵۰ کتاب در استان به چاپ رسیده است. همچنین نمایشگاه استانی کتاب نیز پس از ۶ سال متوالی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد. این نمایشگاه طبیعتاً می توانست به ایجاد انگیزه و تامین منابع علاقمندان به حوزه کتاب کمک کند. البته عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در سراسر کشور برگزار نشد که بالطبع در استان لرستان نیز ما تابع قوانین ستاد کرونا بودیم. 

    وی در ادامه عنوان داشت: یکی از حوزه هایی که در ایام کرونا بیشترین آسیب را به خود دید حوزه فرهنگی، هنری و رسانه ای بود. زیرا اغلب برنامه های هنری و فرهنگی با تصمیم ستاد کرونای کشور و به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری تعطیل گردید و متحمل خسارت های زیادی شد. 

    مجموعه اقداماتی با مصوبات ملی و استانی جهت حمایت از هنرمندان و اصحاب رسانه استان انجام شد که می توان به اعطای بیش از ۱۲ میلیارد تومان به هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه به صورت هنر کارت، پرداخت بیمه بیش از ۸۰۰ هنرمند و تسهیلات دیگری از طریق سامانه کارا اشاره نمود. 

    وی تصریح کرد: با افزایش بودجه عمرانی توانسته ایم تعدادی از پروژه‌های نیمه تمامی که بیش از ۱۳ سال بود عملیات اجرایی آنها شروع شده  مثل کتابخانه های درجه یک بروجرد که در حال حاضر بزرگترین کتابخانه استان هست این پروژه را ماه قبل تحویل نهادهای عمومی کتابخانه ها دهیم، کتابخانه درجه یک الیگودرز آماده بهره برداری است، بازسازی کتابخانه شهید باهنر به طور کامل انجام شده و همچنین کتابخانه درجه یک الشتر، درجه دو پلدختر این دو کتابخانه هم عملیات اجرایی آنها شروع شده که انشاالله دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.

    فتایی ادامه داد: بازسازی کامل سالن آمفی تئاتر شهید آوینی خرم آباد بعد از نزدیک به ۲۲ سال انجام شده و ما یک مکانی را در شان هنرمندان استان آماده کرده ایم که بعد از شرایط کرونا استفاده خواهد شد. 

    وی اظهار کرد: سالن کنفرانس شهید حیدریان که تکمیل شده و رنگ‌آمیزی و تعمیرات ساختمان اداری کل، سالن  آمفی تئاتر الشتر و نگارخانه ازنا و سالن دورود هم در تلاش هستیم که این پروژه را هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *