×
آخرین اخبار

حمله آذربایجان به تجهیزات نظامی مستقر در خاک ارمنستان

  • کد نوشته: 38381
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۴
  • 323 بازدید
  • دولت ایروان مدعی شد که جمهوری آذربایجان به تجهیزات نظامی این کشور که در خاک ارمنستان مستقر بوده حمله کرده است.
    حمله آذربایجان به تجهیزات نظامی مستقر در خاک ارمنستان

    دولت ارمنستان روز چهارشنبه مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان به مقری که تجهیزات نظامی این کشور در آن مستقر بوده در خاک ارمنستان حمله کرده است.

    علیرغم برقراری آتش بس از روز دهم اکتبر دو طرف به حملات خود ادامه داده و یکدیگر را به حمله به غیرنظامیان در دو سوی جبهه جنگ متهم کرده‌اند. 

    وزارت دفاع ارمنستان گفته که جمهوری آذربایجان به خودروهای نظامی ارتش این کشور که در خاک ارمنستان مستقر و در حال انجام وظایف نظامی خود بودند حمله کرده است.

    روسیه پیش از این اعلام کرده بود که پیمان دفاعی مسکو با ارمنستان منطقه قره باغ کوهستانی را شامل نمی‌شود و فقط به لحاظ سیاسی و دیپلماتیک میتواند برای برقراری ثبات در این منطقه مداخله کند.

    با این حال روز سه شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور نقش فعالی را در ثبات بخشی به درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ ایفا خواهد کرد.

    در بیانیه وزارت دفاع مسکو آمده است: «وزارت دفاع روسیه با شایستگی‌های خود، نقش فعالی را در اجرای ابتکار عمل فدراسیون روسیه برای ثبات‌بخشی هرچه سریعتر به اوضاع ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) ایفا می‌کند».

    طبق این گزارش، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت‌وگوهایی را با همتایان خود در کشورهای دیگر در خصوص موضوع قره باغ کوهستانی انجام داده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *