×
آخرین اخبار

حقوق بگیرانی که ماهانه ۲ میلیون تومان مالیات می‌دهند

  • کد نوشته: 9172
  • ۱۳۹۶-۱۱-۰۴
  • 587 بازدید
  • دیدگاه نیوز / بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، کسانی که در سال ۹۷ بالای ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرند، باید حداقل ۲ میلیون تومان مالیات بدهند. تاج گردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه اقدامات معافیت مالیاتی که در سال قبل آغاز کرده بودیم، سقف معافیت مالیاتی حقوق را از ۲ […]

    حقوق بگیرانی که ماهانه ۲ میلیون تومان مالیات می‌دهند

    دیدگاه نیوز / بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، کسانی که در سال ۹۷ بالای ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرند، باید حداقل ۲ میلیون تومان مالیات بدهند.

    تاج گردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه اقدامات معافیت مالیاتی که در سال قبل آغاز کرده بودیم، سقف معافیت مالیاتی حقوق را از ۲ میلیون تومان به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رساندیم، یعنی مالیات به مازاد دریافتی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعلق می گیرد. او ادامه داد: همین افزایش معافیت مالیاتی حدود ۴ هزار میلیارد تومان از در آمدهای دولت را حذف می کند که برای جبران این رقم یا باید به فروش نفت رو بیاوریم یا شکل اصلی دریافت مالیات یعنی ایجاد تعادل مالیاتی را اجرا کنیم.
    تاج گردون تصریح کرد: در مقابل افزایش نرخ معافیت ، در لایحه مالیاتی آورده ایم که در آمدهای ۶ میلیون و نهصد هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان مشمول ۱۰ تا ۳۵% مالیات می شوند یعنی اگر کسی مبلغ ۲ میلیون و سیصد هزارتومان درآمد داشته باشد از مالیات معاف است، اگر ۶ میلیون و نهصد هزار تومان در آمد داشته باشد ۴۶۰ هزار تومان مالیات می دهد و بازهم اگر ۹ میلیون و دویست هزار تومان در آمد داشته باشد مشمول پرداخت ۸۰۵ هزار تومان مالیات می شود و دارندگان در آمدهای ۱۵ میلیون به بالا هم حدود ۲ میلیون تومان مالیات خواهند داد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *