×
آخرین اخبار

حباب سکه به ۱۳۳ هزار تومان رسید

  • کد نوشته: 10643
  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۶
  • 827 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ براساس دلارِ ۴۸۵۰ تومانی و اونس ۱۳۱۶ دلاری در روز گذشته، تفاوت ارزش ذاتی و بازاری قیمت سکه طرح جدید به ۱۳۳ هزار تومان، نیم سکه ۲۹ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه گرمی ۱۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان است. وقتی مابه‌التفاوت ارزش بازار و ارزش ذاتی سکه […]

    حباب سکه به ۱۳۳ هزار تومان رسید

    دیدگاه نیوز/ براساس دلارِ ۴۸۵۰ تومانی و اونس ۱۳۱۶ دلاری در روز گذشته، تفاوت ارزش ذاتی و بازاری قیمت سکه طرح جدید به ۱۳۳ هزار تومان، نیم سکه ۲۹ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه گرمی ۱۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.

    وقتی مابه‌التفاوت ارزش بازار و ارزش ذاتی سکه به بیش از ۲۰۰ هزار تومان و رسید، بانک مرکزی فروش سکه در بانک کارگشایی را آغاز کرد.

    با گذشت چند هفته از این عرضه‌ها، حباب سکه به کمتر از ۳۰ هزار تومان رسید. بعد از آن بود که بانک مرکزی پیش فروش سکه را هم آغاز کرد.

    اما پیش فروش سکه با شرایطی که تعیین شده بود، به هیچ وجه مورد استقبال مردم قرار نگرفت و به همین دلیل بانک مرکزی در بسته سرمایه‌گذاری خود، شرایط پیش فروش را اصلاح کرد و همین مساله موجب افزایش ثبت‌نام‌ها شد، ولی بانک مرکزی به یکباره تصمیم به توقف عرضه سکه در بانک کارگشایی گرفت و این بهای سکه را در یک روز ۴۰ هزار تومان افزایش داد. نتیجه این واکنش بازار، اصلاح تصمیم قبلی و اعلام ادامه روند حراج اما با کاهش تعداد روزهای معامله را در پی داشت.

    با این وجود، قیمت سکه مجددا از ارزش ذاتی خود فاصله گرفته است، تا جایی که هم‌اکنون تفاوت ارزش ذاتی و بازاری قیمت سکه طرح جدید به ۱۳۳ هزار تومان، طرح قدیم به ۹۹ هزار تومان، نیم سکه ۲۹ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه گرمی ۱۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

    محاسبه ارزش ذاتی سکه بر مبنای قیمت‌های روز گذشته بازار که دلار ۴۸۵۰ تومان و اونس ۱۳۱۶ دلار بود، محاسبه شده است.

    جدول قیمت های بازار سکه در قسمت تصویر خبر قابل مشاهده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *