• امروز : سه شنبه - ۵ مرداد - ۱۴۰۰
  • برابر با : 18 - ذو الحجة - 1442
  • برابر با : Tuesday - 27 July - 2021

اخبار ویژه

طنین زندگی در آمبولانس اورژانس اسکو تذکر شفاهی علیرضا ورناصری به رئیس جمهور در ادامه روند اعتراض به وضعیت کم آبی در خوزستان حضور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در اردوی والیبال نشسته و وزنه برداری جانبازان و معلولین طرح جنجالی اینترنت از دستور کار مجلس خارج شد | مقاومت عقلای مجلس در برابر دیوارکشی اینترنتی تسریع در تشکیل تعاونی دامداران شهرستان آغاجاری افزایش شدید مبتلایان جدید به کرونا در هندیجان / کاهش رعایت دستورالعملها در هندیجان به زیر ۵۰ درصد هیچ‌گونه افزایش قیمت نان در شهرستان هندیجان صورت نگرفته است ۹۰ هزار قطعه طیور خانگی در شادگان علیه بیماری نیوکاسل مایه‌کوبی شد ۱۰۰ هزار راس دام سبک در مسجدسلیمان علیه بیماری طاعون واکسینه شدند شوک آگهی استخدام آمازون به بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین ۱۲ درصد افزایش یافت سه نکته برای پیدا کردن ملک روی دیوار دستگیری سارق اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره در مسجدسلیمان درگذشت رکورددار سبیل در ایران ۲۷مصدوم و دوفوتی طی پنج فقره سانحه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان شرقی مجلس دور شبکه‌های اجتماعی خط ‌می‌کشد؟ حملات آمریکا با پیشروی گروهک تروریستی طالبان ادامه خواهد داشت فاجعه گتوند؛ از پهلوی تا روحانی / جزییات تکان‌دهنده از تاریخچه ساخت سد گتوند نفت مسجد سلیمان ۱ – گل گهر سیرجان ۲ / سایه سقوط بر سر شاگردان فکری کیمیا علیزاده به مقام چهارم المپیک توکیو دست یافت توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی به مناسبت هفته کرامت به عنوان طرح احسان علوی در شهرستان آذرشهر با همکاری هلال احمر و سپاه آذرشهر

3

جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز دچار عقب ماندگی است/ کلانشهر تبریز بدون پایگاه جاده‌ای / جایی برای آزمون و خطا نیست

  • برای مطالعه این خبر 3 دقیقه زمان نیاز است
  • کد خبر : 65593
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز دچار عقب ماندگی است/ کلانشهر تبریز بدون پایگاه جاده‌ای / جایی برای آزمون و خطا نیست
با بیان این که جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز در برخی از شاخص ها دچار عقب ماندگی است استان آذربایجان شرقی ۲۱ شهرستان دارد که مراکز هلال احمر در آن ها به نام شعبه شناخته می شوند و تحت نظر کلانشهر تبریز محسوب میشود که متاسفانه خود کلانشهر بدون پایگاه امداد و نجات جاده ای به فعالیت خود ادامه میدهد.

به گزارش خبر روز ، وقتی کلانشهر تبریز که یک پایگاه جاده ای داشت و آنهم با بی مسئولیتی مسئولان موجب عقب ماندگی هلال احمر تبریز شده، به دلیل مسافر پذیر بودن و داشتن آسیب پذیری بالایی که دارد و به همین دلیل مدیری باید در این مجموعه به روی کار بیاید که در اولویت اول از همین مجموعه باشد و از آن مهم تر اینجا محلی برای کسب تجربه و آزمون و خطا وی نباشد و همین حساسیت باعث شود تا مدیریت بحران پای کار بیاید تا از بسته شدن پایگاه امداد و نجات جاده ای که نیاز فوری کلانشهر تبریز بوده با حمایت مسئولین امر قرار گیرد.
نزدیک به نیم قرن است که مسوولین جمعیت هلال احمر کلانشهر تبریز براساس مطالعه علمی به نیاز حیاتی مسافرین جاده ای کلانشهر تبریز به داشتن پایگاه های امداد و نجات و جاد ه ای پی برده و در راستای وظایف بشر دوستانه و به عنوان معین دولت اقدام به احداث پایگاه های موقت عوارض تبریز نمود ه اند. در ابتدا پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر عوارض تبریز در ورودی شاهراه اصلی تبریز آزاد راه (پیامبر اعظم) جهت اسکان ، تغذیه و امداد اضطراری مسافرین در راه مانده و انتقال و اعزام آ نها به مراکز درمانی و امداد و نجات جاده ای احداث گردیدند ولی بعد ًا به دلیل بی استقبالی و بی مسئولیتی که از طرح فوق شد، این پایگاه امداد و نجات جاده ای بسته و کلانشهر تبریز که یک پایگاه امداد و نجات جاده ای داشت را از دست داد و جای تاسف دارد که این کلانشهر دیگر پایگاه جاده ای امداد و نجات ندارد .
نکته اساسی این است که پرداختن به آن تاکید بر نقش و کارکرد ویژه این پایگا ه در ارتقا سطح ایمنی جاده ای تبریز وعدم موازی کاری با عملکرد مسئولین هلال احمر استان و شعبه بوده . اغلب به دلایل مختلف این شبهه مطرح می شود که امداد و نجات جاده ای جزو وظایف سازمان امداد ونجات می باشد. و تلاش می نماید تا ضمن توضیح عملکرد ’’ ویژه ‘‘ و’’ منحصر به فرد ‘ ‘ پایگاه امداد نجات جاده ای عوارضی هلال احمر که شامل اسکان و تغذیه اضطراری ، امداد و نجات جاده ای و به کار بردن تکینک های فنی نجات Rescue جهت رها سازی مصدومین حوداث جاده ای و تثبیت وضعیت بالینی آنها می باشد؛ این نکته تاکید نماید که عملکرد پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر نه تنها در عرض فعالیت فوریت های پزشکی نیست؛ بلکه در طول آن واقع شده و مکمل فعالیت های اورژانس و فوریت های پزشکی بوده و حضور هر دو سازمان فوق در کنار پلیس راه و راهداری ها می تواند باعث ارتقا ایمنی ترانزیت جاده ای کلانشهر تبریز گردد و لازم است این نقش در برنامه توسعه تبریز پررنگتر و مورد حمایت مسوولین قرار بگیرد . خبرنگار ناصر غلامی هوجقان


نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://daylinews.ir/?p=65593

نظر دهید:

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال نظرات

خبر روز حق خود را در منتشر نکردن دیدگاه شما بر اساس تشخیص خود، حتی به فرض این‌که قوانین زیر را صریحاً نقض نکرده باشند، محفوظ می‌داند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت خبر روز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.