×
آخرین اخبار

جلسه مشترک آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ه) استان با موضوع 《 شور عاطفه ها 》

  • کد نوشته: 71642
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۶
  • 459 بازدید
  • جلسه ی هفتگی شورای معاونین اداره کل با حضور سرپرست آموزش و پرورش ، مدیرکل کمیته امداد استان و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق با موضوع جشن عاطفه ها برگزار شد .
    جلسه مشترک آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ه) استان با موضوع 《 شور عاطفه ها 》

    به گزارش دیدگاه نیوز ، سرپرست آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اهمیت موضوع پروژه مهرگفت ؛ هر ساله در آموزش و پرورش برای بازگشایی هر چه بهتر و مطلوب‌تر مدارس در شرایط های متفاوت ، اقداماتی تحت عنوان پروژه ی مهر انجام می شد که امسال نسبت به سال‌های گذشته در شرایطی پر از ابهام قرار داریم و کمیته‌های مختلفی که ایجاد شده کار را با جدیت دنبال می‌کنند .

    سید عیسی سهرابی افزود ؛ برنامه‌ریزی هایی که الان انجام میگیرد تقریباً تا پایان سال تحصیلی آینده ی آموزش و پرورش را در ابعاد مختلف عملکردی و فرایندی تحت عنوان پروژه مهر در بر خواهد گرفت .

    وی یکی از موضوعات مهم و منشا اثر در آموزش و پرورش را جشن عاطفه ها عنوان کرد و اظهار داشت ؛ شرایط ناشی از اپیدمی کرونا ، شور عاطفه های امسال را نیز حساستر کرده است چرا که امسال روی آموزش های حضوری تاکید داریم و طبق پژوهشی که توسط مرکز مطالعات ریاست جمهوری انجام گرفته نشان می دهد شرایط ناشی از بیماری کرونا علاوه بر تاثیرگذاری بر کیفیت جریان یاددهی _ یادگیری ، به گسترش نابرابری های آموزشی هم دامن زده است .

    سرپرست آموزش و پرورش استان با بیان اینکه عدالت آموزشی یکی از سرفصل‌های اصلی کار آموزش و پرورش است گفت ؛ طبق تحقیقی که انجام گرفته ، تقریباً یک سوم دانش آموزان در کل کشور بنا به دلایلی ( نداشتن گوشی هوشمند ، عدم وجود اینترنت و … ) نتوانستند از آموزش کیفی و فراگیر استفاده کنند .

    سهرابی در خصوص بُعد تربیتی شور عاطفه ها تصریح کرد ؛ آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین به دنبال تربیت دانش آموزانی است که یکسری شاخصه ها و ویژگی ها دارند به عنوان مثال ما به دنبال تربیت دانش آموزانی موحد ، پارسا ، انسان دوست ، متعهد و متخلق به اخلاق اسلامی هستیم و این اشتراک هدف ، نظر و دیدگاه ، آموزش و پرورش را در همه ی سطوح ملزم می کند که این مهم را به عنوان یک کار تربیتی به صورت جدی پیگیری کند .

    مدیرکل کمیته امداد استان نیز در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه محیط آموزش و پرورش ، سر منشاء همه ی خوشبختی ها ، پیشرفت‌ها ، موفقیت‌ها و مهد انسان سازی است گفت ؛ هر جامعه ای از اینجا شکل می‌گیرد و با تلاش و کوشش ارائه شده ی مجموعه ی آموزش و پرورش است که بحث ارزشمند تربیتی به شکل ملموس بروز و ظهور پیدا کرده است .

    شیخ پور با اشاره به موفقیت دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در بخش نخبگان ، استعدادهای برتر و رتبه های برتر کنکور بیان داشت ؛ این موفقیت ها در کنار سخت کوشی و تلاش افراد ، نِمودی از دو موضوع مهم است که اول مجموعه هایی مثل آموزش و پرورش که بسترسازی کردند و پایه ی این کار بودند درست رفتار کردند و خروجی مطلوب دارند و دیگر اینکه ، همکاران مجموعه ی امداد در سطح استان در بخش آموزش و پرورش ، دانش آموزی و دانشجویی به جدیت کار را دنبال می‌کنند زیرا یکی از راهبردهای قطع فقر ، توانمندسازی افراد با شاخصه ی اشتغال و مهارت آموزی است .

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها امسال به دلیل تقارن با ایام محرم و صفر《شور عاطفه ها》نامگذاری شده اظهار داشت ؛ سال گذشته با همکاری خوب آموزش و پرورش بیش از ۵میلیارد تومان کمک در قالب‌های کمک های جنسی و نقدی جمع‌آوری شد که امسال با شرایط ناشی از ویروس کرونا این کار در بستر فضای مجازی انجام خواهد گرفت .

    وی گفت ؛ مراکز نیکوکاری راه اندازی شده تحت عنوان بازوان حمایتی امدادگران (به صورت ۱۹۸مرکز نیکوکاری و ۲۴پایگاه ایجاد شده توسط کمیته امداد در هر شهرستان) در حال جمع آوری کمک هستند .

    وی در پایان با اشاره به اینکه امسال ۷پایگاه فرهنگی مختص آموزش و پرورش است گفت ؛ ضمن سپاسگزاری از همکاری آموزش و پرورش و درخواست توسعه ی این همکاری ، تلاش کنیم خیرین مشترک ، مدیران ، معلمان ، اولیا و دانش آموزان را پای کار بیاوریم تا با همیاری و خلاقیتِ بیشتر کمک کنیم تا دانش‌آموز با داشتن لوازم ضروری تحصیل و زندگی ، سال تحصیلی جدید را با آرامش و شادی آغاز کند .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “جلسه مشترک آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ه) استان با موضوع 《 شور عاطفه ها 》”

    1. نظرپور. گفت:

      بااین گرونی وهزینه کمی که کمیته. میده نمیشه زندگی کرد
      دولت باید کسانی که تحت پوشش هستن بیمه کنه حداقل ده سال بعدش دیگه خودشون بیمه بگیربشن وگرنه تاچندسال میخوادهزینه بده.
      باتشکر ازریاست محترم کمیته امداد…

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *