×
آخرین اخبار

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان با محوریت بررسی مشکلات و مسائل پس از زلزله برگزار شد + تصاویر

  • کد نوشته: 17256
  • ۱۳۹۸-۰۵-۲۷
  • 499 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با محوریت بررسی مشکلات و مسائل پس از زلزله با حضور حجت الاسلام حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان،علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان، و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.حجت الاسلام و […]

    جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان با محوریت بررسی مشکلات و مسائل پس از زلزله برگزار شد + تصاویر
    به گزارش دیدگاه نیوز؛ جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با محوریت بررسی مشکلات و مسائل پس از زلزله با حضور حجت الاسلام حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان،علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان، و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.حجت الاسلام و المسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری شهرستان در این جلسه ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت:حضور مسئولین در جلسه شورای آموزش وپرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و از آنجاییکه زلزله اخیر باعث بحرانی شدن شهرستان بخصوص مدارس شده است و شرایط نگرانی ما را نسبت به بقیه مشکلات چندبرابر نموده وضعیت مدارس مسجدسلیمان پس از زلزله وضعیت نگران کننده ای را برای مسئولان شهرستان و استان به وجود آورده است چرا که تا بازگشایی مدارس زمان زیادی باقی نمانده است.
    حجت الاسلام حیدر حجتی نیا گفت : اگر چه مسئولان استان و شهرستان به جد پیگیری حل مشکلات دانش آموزان هستند و این پیگری ها ستودنی است اما جابجایی دانش آموزانی که مدارس آن ها باید تخریب شود دغدغه اصلی ماست که باید سریعاً در این رابطه چاره اندیشی شود.

    وی افزود : با تلاش مجدانه و ایثارگرانه سپاه و نیروهای جهادی ۵ مدرسه تعمییر و باز سازی کامل انجام شده است و مابقی هم در حال انجام هستند که به حمدالله با حمایت های همه جانبه و پیگیری های بی وقفه استاندار محترم ، نماینده محترم، امام جمعه محترم و حضور خیرین عزیز مدرسه ساز در حال انجام و عملی کردن آن هستیم .

    رئیس شورای آموزش و پرورش مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از تلاش های مدیریت نوسازی مدارس استان گفت: مسئولین شهرستان قدردان تلاش های انجام شده توسط نوسازی مدارس استان هستند اما درخواست ما این است برای بهسازی، احداث، و بازسازی مدارس شهرستان در صورت شرایط مساوی اولویت را به پیمانکاران بومی شهرستان بدهند تا در جهت رونق اقتصادی شهرستان که شعار مقام معظم رهبری نیز می باشد نیز قدم برداشته باشیم.
    حجتی نیا با گلایه از متمولین شهرستان از آن ها خواست به عنوان خیرین مدرسه ساز در بازسازی مدارس شهرستان مشارکت کنند…

    علی قربانی مدیر کل نوسازی مدارس در استان خوزستان نیز طی سخنانی با تبریک عید غدیر و همچنین موفقیت دانش آموزان خوزستانی در کنکور امسال اظهارداشت: طی بازید بعمل آمده از مدارس این شهرستان نسبت به شهرستان های دیگر قابل مقایسه نیست و مسجدسلیمان از کمترین امکانات و بیشترین آسیب ها برخوردار شده است طی جلسه ی که با خیرین خارج از استان داشته ایم توانستیم حدود ۷۰ میلیارد کمک خیرین را برای استان خوزستان جذب نموده که امیدوارم با استاندارد سازی دیگر شاهد این گونه اتفاقات نباشیم و پاسخ شایسته ای به اعتماد خیرین در بحث باز سازی و مرمت مدارس داده باشیم .

    مدیرکل نوسازی مدارس گفت: حدود ۶ هزار فضای آموزشی در استان وجود دارد که ۲ هزار از این فضا یا تخریبی هستند و یا احتیاج به مقاوم سازی دارند اما در مسجدسلیمان وضعیت بدتر از این حرف هاست و این وظیفه ماست که وضعیت مدارس شهرستان را به شرایط ایده ال نزدیک کنیم.

    قربانی ادامه داد: ۵ پروژه با تایید ریاست اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان تعریف شده است که ان شالله تا هفته آینده عملیات اجرایی آن ها آغاز خواهد شد و تا مهرماه نیز به بهره برداری خواهند رسید.

    علی قربانی گفت: انجام این پروژه ها با پیگیری های دکتر شریعتی استاندار خوزستان،حجت الاسلام حجتی نیا سرپرست فرمانداری، مهندس ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان بزودی عملیاتی خواهند شد.
    مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان ادامه داد: پس از زلزله مسجدسلیمان ۱۳ مدرسه باید تخریب شود، ۵ مدرسه مقاوم سازی و ۲۰ مدرسه نیز احتیاج به تعمیر دارند که انتظار داریم خیرین گرامی نیز ورود کنند تا هر چه سریع تر مشکلات مدارس مسجدسلیمان حل شوند…

    قربانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تاکنون خیرین ساخت ۳ مدرسه را تقبل کرده اند. همچنین دکتر رخشانی مهر علاوه بر ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده به ما اجازه داده اند برای تسریع در حل مشکلات مدارس مسجدسلیمان ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز هزینه کنیم همچنین طی رایزنی های انجام شده قرار است با مشارکت نوسازی و جامعه خیرین علاوه بر آن ۳ مدرسه ۱۰ مدرسه دیگر بهسازی، بازسازی و احداث شود.

    مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان ادامه داد: استاندار محترم نیز ۲۰ میلیارد تومان برای مشارکت در نظر گرفته اند که می تواند باعث تشویق بیشتر خیرین گردد.
    وی گفت: تنها انتظاری که داریم این است شهرداری و  سپاه پاسداران در بحث آواربرداری مدارس به ما کمک کنند تا ان شالله هر چه سریع تر کار احداث مدارس جدید را آغاز کنیم.

    .
    .
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *