×
آخرین اخبار

وزیر نفت دولت ریسی در خواب زمستانی دولت تدبیر و امید بسر می برد
جان انسان‌ها، فدای نگاه ابزاری مدیر عامل شرکت نفت مسجدسلیمان / چرا وزیر نفت بازماندگان ناکارآمد دولت روحانی را عزل نمی کند

  • کد نوشته: 76740
  • ۱۴۰۰-۰۹-۰۵
  • 863 بازدید
  • چندین حادثه مرگ در طول ۹ ماه در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان رخ داده است، آیا مدیرعامل شرکت نفت مسجدسلیمان از مدیران ناکارآمد مناطق نفت خیز جنوب حمایت می شود یا از دولت تدبیر و امید؟ در حالیکه هنوز 10 ماه از مسئولیت علیرضا هیهاوند در سمت مدیر عاملی مسجدسلیمان نگذشته است، دو اتفاق و حادثه بزرگ در این شرکت رخ داده که هر دو منجر به فوت دو تن از کارکنان این منطقه است.
    جان انسان‌ها، فدای نگاه ابزاری مدیر عامل شرکت نفت مسجدسلیمان / چرا وزیر نفت بازماندگان ناکارآمد دولت روحانی را عزل نمی کند

    دیدگاه نیوز / صرف نظر از توجیهات فنی و علل حوادث رخ داده و نظر کارشناسی از علل بروز چنین اتفاقاتی، آنچه ملموس است عدم توانایی مدیرعامل کنونی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در مدیریت مجموعه نفت است. دو حادثه بزرگ در این ۹ ماه و اندی، رکود و انفعال شرکت نفت در انجام مسئولیت های اجتماعی، عدم تعامل با ادارات و نهادها و ارگان‌های دیگر و عدم همسویی با دولت مستقر، نارضایتی عمومی از خدمات شرکت، همه و همه نشان از ناتوانی وی دارد.

    به این موارد عدم رضایت کارکنان شرکت نفت از وضعیت موجود بدلیل آنچه به اسم کاهش هزینه ها و در واقع کاهش درآمدهای وی است را می‌توان افزود.

    اگر در کشورهای مترقی و دموکراتیک با رویکرد نگاه ارزش گرایانه به منابع انسانی نگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم که ارزش‌گذاری در شرکتها برای پرسنل از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. اگر مشابه حوادث رخ داده در مسجدسلیمان، در هر سیستم سالم دیگری رخ می‌داد بدون شک منجر به محرومیت و جریمه های سنگین برای عاملین و مسئولین آن سازمان می‌گردید.

    در حالی این موارد نگارش می‌شود که یک انسان بر اثر سوء مدیریت در یک مجموعه ی طویل و عریض جان خود را از دست داده است. خانواده ای پدر و برادر خود را از دست داده است، در حالیکه مدیر منطقه مسجدسلیمان بدنبال کسی میگردد که تمام کاسه کوزه ها را بر سر او بشکند و خود از مسئولیت و کم کاری اش شانه خالی کند.

    مدیرعامل شرکت نفت مسجدسلیمان باید بداند اگر توانایی اصلاح امور و سکانداری این مجموعه را ندارد، لااقل باید شهامت استعفاء و پذیرش بی تدبیری خود را داشته باشد. مشخص نیست با مدیریت وی تا چند سال آینده، چه میزان تلفات و خسارات به صنعت نفت و مردم شهرستان مسجدسلیمان وارد خواهد شد.

    از مسئولین امر و خصوصاً مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انتظار می‌رود با ورود صحیح به این موضوع و بستن راه تکرار اینگونه اشتباهات نسبت به بکارگیری مدیران قوی و صاحب توانایی اداره یک سیستم به ارزشمندی صنعت نفت اقدامات مناسب را ترتیب اثر دهد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    7 پاسخ به “جان انسان‌ها، فدای نگاه ابزاری مدیر عامل شرکت نفت مسجدسلیمان / چرا وزیر نفت بازماندگان ناکارآمد دولت روحانی را عزل نمی کند”

    1. عدالت بختیاری گفت:

      خانم خبرنگاری که باید از اطلاعات روز خبر داشته باشی آقای مهندس هیهاوند در دولت رئیس جمهور رئیسی منصوب شدند،لطفا دهن مردم رو مسموم نکنید بخاطر اهداف و منافع شخصی خود،رسالت خبرنکاری بی طرف بودن است و انعکاس حقایق است، شما هنوز طایفه ای حرکت میکنید ندای عدالت خواهی سر میدهید،خیلی شفاف بگویم که شما دنبال برگرداندن همان آقای قبادناصری (بازمانده دولت روحانی)که منافع طایفه ای شما را تامیین میکرد هستید.

    2. Reza گفت:

      با سلام. جناب آقای مهندس هیهاوند در دولت آقای رییسی منصوب شدند، ایشان مدیری بسیار توانمند، باسواد و با اخلاق هستند، شما خبرنگارانی دارید ایشان را تخریب میکنید به دنبال منصوب کردن افراد فاسد نزدیک به خود هستید که ننافعتان را تامین کند.

    3. سید جلالی گفت:

      آقای مهندس هیهاوند بسیار آدم خدا ترس وبا وجدان وبه کسی باج نمیده ولی متاسفانه بعضی افراد دنبال قدرت و دزدی هستن شروع به تخریب ایشان کردن

    4. حمزه کاظمی گفت:

      با سلام،
      خبرنگار محترم خدمت شما باید عرض کنم که یک خبرنگار باید همواره نگاه دقیق، کارشناسانه و فنی داشته باشد و نه احساسی، شما بر خلاف رسالت خبرنگاری در ابتدای مطلب خود بیان کرده اید “صرف نظر از توجیهات فنی و علل حوادث رخ داده و نظر کارشناسی از علل بروز چنین اتفاقاتی” که این مورد چنین در ذهن متبادر می کند خدایی ناکرده یا شما به صورت کلی فقط گه گاهی از سر احساس مطلبی را منتشر می کند و یا خدایی ناکرده منفعتی از شما و یا گروهی با به روی کار آمدن مدیر عامل فعلی به خطر افتاده یا از دست رفته است که هر دو مورد جای بسی تأمل دارد.
      از سوی دیگر حوادث مورد اشاره توسط جنابعالی قطعاً به دوران مدیریت پر افتخار مدیر عامل قبلی بر میگردد که یحتمل شما از طرفداران پر و پا قرص ایشان هستید چرا که تاریک ترین دوران مدیریت به دوران ایشان بر میگردد.
      هر چند بعید می دانم نظر بنده مورد تأیید قرار بگیرد با این حال احساس کردم نیاز هست این مطلب بیان بشه.
      یا حق.

      • درود بر جناب کاظمی، وظیفه ی ما شفاف سازی، اطلاع رسانی و مطالبه گریست، فارغ از اینکه کدام شخص در راس مدیریت بوده، یا هست. قضاوت را به مخاطبین عزیز سپردیم.

        نظرات مخاطبین ما همواره مورد احترام بوده و همیشه بدون کم و کاست در چهارچوب قوانینی که در زیر هر خبر نوشته شده است تایید میگردد.

        خبر روز هیچگاه هیچ چیزی را از مخاطبین خود پنهان نکرده و نمی کند.

        و من الله التوفیق

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *