×
آخرین اخبار

تکمیل ۲ قطعه از بزرگراه بوشهر – شیراز ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد نوشته: 96831
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۹
  • 366 بازدید
  • بوشهر – خبر روز – معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تکمیل ۲ قطعه باقیمانده بزرگراه بوشهر به شیراز در این استان نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

    تکمیل ۲ قطعه از بزرگراه بوشهر – شیراز ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، محمد هادی رستمیان در نشست با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور پس از بازدید از محور دالکی، بیان کرد: سه قطعه از این پروژه در استان بوشهر واقع است که یک قطعه به طول ۴.۵ کیلومتر تعریض جاده به اتمام رسیده و با تکمیل ۲ قطعه دیگر مسیر ۲۹ کیلومتری به ۱۸ کیلومتر کاهش می‌ یابد و با حذف بسیاری از پیچ و خم‌های خطرناک علاوه بر کوتاه شدن مسیر نقش موثری در کاهش بار ترافیکی و سوانح جاده‌ای دارد.
    وی اعلام کرد: پروژه بزرگراه بوشهر- شیراز در قالب تفاهم‌نامه‌ای اجرایی شد و اکنون مسیرهای استان فارس رو به تکمیل است و در محور دشت ارژن به ابوالحیات در حال علائم گذاری و نصب نیوجرسی است اما در انتها، ۱۴ کیلومتر در مرز بوشهر و فارس باقی‌مانده است.
    رستمیان با بیان اینکه این پروژه به صورت پمانکاری از سال ۹۴ اجرایی شده است، گفت: در استان بوشهر یک قطعه چهار و نیم کیلومتری برای تعریض تعریف شده بود که به انجام رسده است اما قطعه ۲ به مسافت هفت و نیم کیلومتری و قطعه سوم به مسافت ۶ و نیم کیلومتر به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ۵۰ و کمتر از ۱۰ درصد معطل مانده است.
    وی افزود: بر اساس بررسی شرکت زیر ساخت برای تکمیل این ۱۴ کیلومتر، در قطعه دوم ۲۰۰ میلیارد و در قطعه سوم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
    معاون امور عمرانی استاندار بوشهر توضیح داد:  قطعه هفت و نیم کیلومتری دارای یک تونل ۲۰۰ متری و دیواره‌های حائل و نگهدارنده و پل‌های ۱۰ تا ۱۵ متری است و قطعه ۶ و نیم کیلومتری دارای سه پل بزرگ ۱۸۰ متری  و یک تونل ۵۰۰ متری است و انجام عملیات اجرایی بسیار سنگینی را می‌طلبد.
    وی با اشاره حجم بالای تردد در این محور و جایگاه ترانزیتی استان بوشهر، گفت: سال گذشته حدود چهار میلیون خودرو در محور بوشهر به شیراز ( دالکی به کنار تخته) در ۲ مسیر رفت و برگشت تردد داشته‌اند.
    رستمیان اذعان کرد: آمار فوتی استان بوشهر در اثر سوانح جاده‌ای سالانه حدود ۳۵۰ نفر است که میزان قابل توجهی از آن در همین محور رخ می‌دهد؛ بنابراین لازم است پروژه بزرگراه بوشهر شیراز فعال و تکمیل شود.
    معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: این پروژه در فهرست مصوبه‌های دور اول سفر رئیس جمهور به این استان گنجانده نشد و تلاش می‌کنیم که با اختصاص این اعتبار پروژه فعال شود اما تا کنون از هیج مسیری به نتیجه نرسیده است.
    صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور در دهمین سفر استانی خود برای بررسی مصوبه‌های سفرهای استانی هیات دولت، صبح امروز برای بازدید از پروژه‌های استان بوشهر به این استان سفر کرده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *