×
آخرین اخبار

توصیه‌های محیط‌زیست لرستان به گردشگران در روز انس با طبیعت

  • کد نوشته: 122524
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۹
  • 43 بازدید
  • مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان توصیه‌های زیست‌محیطی روز انس با طبیعت در این استان را تشریح کرد.

    توصیه‌های محیط‌زیست لرستان به گردشگران در روز انس با طبیعت

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ علی سالاروند با اشاره به برنامه‌های این اداره در راستای حفاظت از طبیعت و مناطق حفاظت شده استان در روز طبیعت امسال، اظهار داشت: با وجود تقارن ایام نوروز و روز طبیعت با ماه مبارک رمضان، اولین جلسه ویژه ۱۳ فروردین در محل اداره حفاظت از محیط زیست لرستان را برگزار کردیم.

    وی با بیان اینکه در این راستا با کمک شهرداری‌ها، محل‌هایی را برای دریافت ماهی‌های قرمز سفر هفت سین در استان پیش بینی کرده‌ایم، افزود: این ماهی‌های قرمز اگر وارد رودخانه‌ها، آب‌های سطحی و آزاد شوند، ممکن است که بیماری‌هایی را به سایر ماهی‌ها انتقال بدهند و حتی باعث حذف بعضی از گونه‌های ماهی شوند.

    مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان، افزود: در این راستا باید محل‌های بسته‌ای برای دریافت و نگهداری این ماهی‌های قرمز در نظر بگیریم که با همکاری شهرداری‌ها در حال انجام این کار هستیم.

    سالاروند، بیان داشت: محل دریافت و نگهداری این ماهی‌های قرمز را از طریق نصب بنر از سوی شهرداری‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

    وی در ادامه با تاکید بر جمع آوری پسماندها از سوی مردم در روز طبیعت، بیان داشت: مردم از قطع اشجار و درختان در روز طبیعت پرهیز کنند، در مناطقی که حضور پیدا می‌کنند از نزدیک شدن به حیات وحش نیز پرهیز کنند.

    مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با تاکید بر اینکه مردم و گردشگران تلاش کنند که به محیط بانان ما در مناطق حفاظت شده کمک و به توصیه‌های همکاران ما توجه کنند، افزود: مردم پسماندهای خود را در روز طبیعت جمع آوری و به همراه خود ببرند و از رها کردن آنها در طبیعت پرهیز کنند.

    سالاروند، تاکید کرد: همچنین اگر گردشگران در زیستگاه «سمندر» لرستانی در روز طبیعت حضور پیدا کردند از لمس کردن این گونه خودداری کنند چرا که این امر ممکن است موجب بیماری این گونه ارزشمند و اندمیک لرستان شود.

    وی با تاکید بر حفاظت از این گونه‌ها و حیات وحش، بیان داشت: به طور حتم این امر سطح فرهنگ بالای مردم استان را نشان می‌دهد، انتظار داریم که مردم به ما کمک کنند تا عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده استان به خوبی مورد حفاظت قرار گیرند و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی که حفاظت از این موضوع وظیفه عموم است، این عرصه‌ها و منابع خدادادی که امانت الهی هستند را به نسل‌های آینده برسانیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *