×
آخرین اخبار

تسهیل در تردد زائران از مرز شلمچه در نشست با طرف عراقی مورد بررسی قرار گرفت

  • کد نوشته: 93416
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۱
  • 176 بازدید
  • آبادان – خبر روز – تسهیل در روند تردد زائران اربعین از مرز شلمچه در نشست مشترک فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیز استاندار خوزستان با فرمانده عملیات استان بصره در نقطه صفر مرزی مورد بررسی قرار گرفت.

    تسهیل در تردد زائران از مرز شلمچه در نشست با طرف عراقی مورد بررسی قرار گرفت

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز استاندار خوزستان روز دوشنبه در این دیدار با تاکید بر تردد آسان و بدون دغدغه زائران از گذرگاه اربعین حسینی گفت:تردد بدون مشکل زائران اربعین مورد تاکید همه مسوولان است.

    صادق خلیلیان اظهار داشت:برای تردد اتباع خارجی از مرز شلمچه نیز باید تدابیر خاصی در نظر گرفته شود تا این زائران که اکثرا به صورت خانوادگی قصد سفر به کربلا را دارند در مرزهای ۲ کشور معطل نشوند.

    سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از همکاری طرف عراقی در پذیرش زائران اربعین حسینی گفت: نیروهای مرزبانی ایران کنترل دقیقی نسبت به مجوزهای قانونی اتباع انجام می دهند تا این زائران هنگام خروج از ایران و ورود به خا عراق مشکلی رخ ندهد.

    فرمانده ستاد عملیات بصره نیز گفت: نیروهای امنیتی عراق امنیت مسیرهای زائران اربعین و مواکب حسینی به سمت کربلا را تامین کرده اند.

    سرلشکر ستاد علی عبدالحسین الماجدی افزود:مشکلی برای تردد زائران در استان بصره وجود ندارد و تاکنون در تامین امنیت زائران موفق عمل کرده ایم.

    وی افزود:تامین امنیت زائران بعد از عبور از گیت های مرزی ایران با نیروهای نظامی و امنیتی عراق است و خوشبختانه تاکنون مورد امنیتی رخ نداده است.

    مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
    شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *