×
آخرین اخبار

ترور نا فرجام عمران خان

  • کد نوشته: 103649
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۲
  • 252 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در تیراندازی یک فرد مسلح به کاروان او از ناحیه پا زخمی شد. عمران خان اخیرا بار‌ها آمریکا را به دخالت در امور داخلی پاکستان و تغییر دولت در این کشور متهم کرده بود.به گزارش گاردین، فرد مهاجمی که تیراندازی کرده بود بازداشت و در […]

    ترور نا فرجام عمران خان

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در تیراندازی یک فرد مسلح به کاروان او از ناحیه پا زخمی شد. عمران خان اخیرا بار‌ها آمریکا را به دخالت در امور داخلی پاکستان و تغییر دولت در این کشور متهم کرده بود.به گزارش گاردین، فرد مهاجمی که تیراندازی کرده بود بازداشت و در این حمله یک نفر دیگر هم زخمی شد.

    فرد مهاجمی که تیراندازی کرده بود در نهایت بنابر اعلام برخی منابع کشته شد.

    یکی از مشاوران نزدیک به عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان گفت پلیس دومین فرد مظنون به دست داشتن در حمله به عمران خان را بازداشت کرده است.

    شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان سوء قصد به نخست وزیر سابق این کشور را محکوم کرد و از وزیر کشور خواست گزارش فوری درباره این حادثه ارائه کند.

    در جدیدترین تحولات سیاسی پاکستان و با توجه به نتایج رسمی که روز دوشنبه گذشته منتشر شد، عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان برنده انتخابات میان دوره‌ای پاکستان شده بود.

    کمیسیون انتخاباتی پاکستان روز دوشنبه از پیروزی عمران خان در انتخابات میان دوره‌ای جدید در شمال غرب کشور خبر داد.

    عمران خان قبلاً از مجموع هشت انتخابات میان دوره ای، شخصاً در شش دوره آن شرکت کرده و پیروز شده بود. هدف از این ساز و کار نشان دادن این موضوع هست که تا چه حد او میان مردم محبوب هست.

    برای یک نامزد انتخاباتی در پاکستان، این امکان وجود دارد تا برای کسب چندین کرسی خود را نامزد کند. چنانچه او در حوزه‌های مختلف انتخاب شود، یکی از حوزه‌ها را به عنوان نماینده انتخاب می‌کند و سپس در سایر حوزه‌ها، رای گیری جدیدی تشکیل می‌شود.

    پیش از این، با برکناری عمران خان، شهباز شریف از سران احزاب مخالف دولت وی به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. با این وجود عمران خان در واکنش به این رویکرد از طرفداران خود خواست به خیابان‌های بیایند و اعتراض خود را نسبت به دخالت‌های خارجی اعلام کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *