×
آخرین اخبار

تاجر آمریکایی سعودی‌ها را سرکیسه کرد

  • کد نوشته: 2892
  • ۱۳۹۶-۰۳-۰۱
  • 975 بازدید
  • دیدگاه نیوز / کسی فکر نمی کرد رقص شمشیر ترامپ برای سعودی ها ۳۸۰ میلیارد دلار آب بخورد. اما رئیس جمهور آمریکا نشان داد یک تاجر بالفطره است و خوب بلد است سعودیها را سرکیسه کند. چرا که پیش از این «دونالد ترامپ» عربستان سعودی را به گاو شیرده ای که باید آن را دوشید، […]

    تاجر آمریکایی سعودی‌ها را سرکیسه کرد

    دیدگاه نیوز / کسی فکر نمی کرد رقص شمشیر ترامپ برای سعودی ها ۳۸۰ میلیارد دلار آب بخورد. اما رئیس جمهور آمریکا نشان داد یک تاجر بالفطره است و خوب بلد است سعودیها را سرکیسه کند. چرا که پیش از این «دونالد ترامپ» عربستان سعودی را به گاو شیرده ای که باید آن را دوشید، تشبیه کرده و با صراحت گفته بود که بعداز بی مصرف شدن عربستان، آن را در خاورمیانه رها می کنیم.

    امضای قرارداد فروش ۱۱۰میلیاردلار سلاح بین آمریکا و عربستان
    مقامات رسمی سعودی اعلام کردند که ارزش قرار دادهای تجاری میان عربستان سعودی و آمریکا به بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار رسید. این قرار دادها در حوزه های مختلفی از جمله اقتصادی، فناوری و تسلیحاتی میان دو طرف به امضاء در آمده است. بی بی سی درباره بخش تسلیحاتی این قرار دادها نوشت: آمریکا و عربستان سعودی یک توافق تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری امضا کردند. این قرارداد شامل فروش تسلیحات دفاعی و خدمات پشتیبانی است. جزئیات بیشتری از این قرارداد اعلام نشده است.همچنین به گزارش فارس، نمایندگان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در نشست امروز خود در ریاض که با حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی برگزار شد، یادداشت تفاهمی در خصوص تأسیس مرکز مبارزه با حمایت مالی از تروریسم امضا کردند.

    ترامپ: باید جلوی ایران در تامین مالی سازمان های تروریستی را بگیریم
    به گزارش اسکای‌ نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در کنفرانس کشورهای عربی، اسلامی و آمریکا به ریاض سفر کرده است در آن به ایراد سخنرانی پرداخت. رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود به سخنان ضد ایرانی پرداخت و گفت: نظام ایران مسئول بی ثباتی در خاورمیانه بوده و نظام این کشور تسلیحات سازمان های تروریستی را تامین می کند. وی افزود: نظام بشار اسد به کمک ایران توانست علیه مردم خود مرتکب جنایت شود و ملت ایران به دلیل تلاش رهبران این کشور در مسیر تروریسم در یأس به سر می برند.ترامپ گفت: ایران باید میان انزوا یا وارد شدن به جامعه بین الملل یکی را انتخاب کند.رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی خود در نشست ریاض گفت: باید جلوی ایران در تامین مالی سازمان های تروریستی را بگیریم. ملت هایمان در انتظار پاسخ و اقدامات ما در زمینه صلح هستند. به گزارش بی بی سی ، ترامپ در بخشی از اظهاراتش گفت: ما اینجا نیامده ایم تا موعظه کنیم و به دیگران بگوییم چطور زندگی کنند و چکار بکنند و چکار نکنند. ما اینجاییم تا برای ساختن آینده ای بهتر برای همه ما دست همکاری دراز کنیم. هدف ما تشکیل ائتلافی برای مقابله با افراط کرایی است.

    پادشاه عربستان: ایران از زمان شکل‌گیری انقلاب به «نوک پیکان تروریسم» در منطقه تبدیل شده است
    شایان ذکر است در این نشست پادشاه آلزایمری عربستان هم اظهارات متوهمانه ای را علیه ایران مطرح کرد.
    به گزارش فارس، شاه عربستان بعد از سخنانی در باب همزیستی و ویژگی‌های مسالمت‌آمیز دین اسلام، بشدت ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.بنا بر ادعای سلمان، ایران از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، به «نوک پیکان تروریسم» در منطقه تبدیل شده است. سلمان تأکید کرد که ایران از طریق گروههای مسلح در منطقه در حال توسعه تروریسم است. وی ایران، حزب الله، حوثی‎ها، داعش و القاعده را مشابه هم خواند و تاکید کرد که «ما در مقابله با تروریسم موفق عمل کردیم.»
    ملک سلمان تصریح کرد: ایران قوانین بین المللی بویژه قوانین مربوط به حسن همسایگی را رعایت نمی کند. رژیم ایرانی برای گسترش طایفه‌گری با همکاری گروه های حامی خود اقدام می کند.شاه عربستان در این سخنان از تاسیس مرکزی جهانی برای مقابله با تروریسم خبر داد و مدعی شد که ایران همه قوانین بین‌المللی در خصوص همجواری بی‌توجه بوده است. سلمان بن عبدالعزیز حل مسئله فلسطین را ضروری توصیف کرد و گفت که این مسئله خواسته‌ای ضروری و عادلانه است.این در حالی است که بیشتر اعضای تکفیری و تروریستی داعش و دیگر گروههای تروریستی در سوریه و عراق و منطقه ملیت عربستانی دارند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *