×
آخرین اخبار

بیوگرافی آنیتا معتمدی نیا، بازیگر، کارگردان و نویسنده هرمزگانی

  • کد نوشته: 73417
  • ۱۴۰۰-۰۷-۰۴
  • 1893 بازدید
  • دیدگاه نیوز / آنیتا معتمدی نیا متولد ۳۰ آذر ۱۳۷۵ در شهر بندرعباس است. او بازیگر ، کارگردان و نویسنده ایرانیست. وی دانش آموخته رشته مهندسی برق الکترونیک و دانشجوی کارشناسی ارشد سینماست. او به علت شغل پدرش بخشی از دوران کودکی و نوجوانی خود را در کشورهای مختلف از جمله هلند، استرالیا، امارات متحده […]

    بیوگرافی آنیتا معتمدی نیا، بازیگر، کارگردان و نویسنده هرمزگانی

    دیدگاه نیوز / آنیتا معتمدی نیا متولد ۳۰ آذر ۱۳۷۵ در شهر بندرعباس است. او بازیگر ، کارگردان و نویسنده ایرانیست. وی دانش آموخته رشته مهندسی برق الکترونیک و دانشجوی کارشناسی ارشد سینماست. او به علت شغل پدرش بخشی از دوران کودکی و نوجوانی خود را در کشورهای مختلف از جمله هلند، استرالیا، امارات متحده عربی، مالزی، تایلند و …گذرانده است و پس از بازگشت به ایران در شهرهای مختلف کشور نیز ساکن بوده است. 

    پدرش پرفسور رشته مهندسی عمران و جز اساتید و مدرسین برجسته هیدرولیک پیشرفته دنیا می باشد که در حال حاضر جز هیئت علمی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات است.
    مادرش نیز کارشناس هنرهای تجسمی و کارشناس ارشد طراحی لباس و از هنرمندان برجسته رشته نقاشی است که تا کنون چندین نمایشگاه در شهر های مختلف ایران برپا کرده است.

    شروع فعالیت های هنری

    آنیتا معتمدی نیا از سن پنج سالگی به واسطه مادرش شروع به آموختن نقاشی و ساز پیانو کرد و پس از آن در سال ۱۳۸۰ وارد دنیای موسیقی گروهی و گروه های کُر شد، او از طریق کانون پرورش فکری به طور اتفاقی وارد گروه تئاتر شد و طی سالیان متمادی به صورت پیاپی در جشنواره های تئاتر ، نمایش و نمایش عروسکی شرکت داشت و دوره های بازیگری را از همان سنین کودکی آغاز کرد.
    در سن ۱۰ سالگی در یکی از جشنواره های تئاتر توجه مصطفی رحمان دوست به او جلب شد و او را به نویسندگی تشویق کرد که پس از مدت کوتاهی به دنیای داستان نویسی وارد شود و پس از آن او با کسب تجربه در زمینه نویسندگی و داستان نویسی از سال ۱۳۸۹شروع به کارگردانی تئاتر هایی با نمایشنامه های خود کرد.
    به علت توانایی و مهارتش در صدا سازی و داشتن صدایی خاص در یکی از تئاتر هایی که به ایفای نقش میپرداخت توجه تهیه کنندگان رادیو را به خود جلب کرد و در سال ۱۳۸۹ وارد رادیو شد و او در روز ها و در ساعات مشخص گویندگی و نمایشنامه خوانی میکرد تا اینکه از اون استقبال شد و در برنامه های صبحگاهی، گویندگی خبر، برنامه سلامت و… شروع به کار کرد. 

    نمایشنامه خوانی (هر پنج شنبه) – رادیو ایران – ۱۳۸۹
    برنامه صبحگاهی – رادیو فرهنگ – ۱۳۹۲
    چهار دهه صلابت – رادیو انقلاب – ۱۳۹۳
    گزارش مردمی – رادیو سلامت – ۱۳۹۳
    قطار – رادیو البرز- ۱۳۹۴
    جوانان – رادیو البرز – ۱۳۹۴
    اخبار عصرگاهی – رادیو البرز – ۱۳۹۴
    جمعه با سیاست – رادیو تهران – ۱۳۹۵

    با توجه به نیاز به آموختن مباحث تخصصی تر، در سال ۱۳۹۲ در دانشکده خبر شروع به گذراندن دوره های حرفه ای مباحث تخصصی فن بیان ، گویندگی ، اجرا و دوبله کرد.
    به طور هم زمان آنیتا معتمدی نیا در سال ۱۳۸۹ اولین فیلم کوتاه خود را در پانزده سالگی به اسم زمین پاک ساخت که مورد استقبال جشنواره ها ی داخی و خارجی قرار گرفت، زمین پاک، فیلم مستندی در قالب طنز بود که این خلاقیت وی نیز بسیار مورد توجه داوران قرار گرفت.
    پس از آن معتمدی نیا در سال ۱۳۹۴ فیلم نگاه تو را ساخت که داستانی کوتاه در مورد زنان سرطانی بود که خود نیز در این اثر به نقش آفرینی پرداخت. او در آن فیلم موهای خود را تراشید و به علت سن پایین و کم تجربگی و عدم آگاهی به نکات عقیدتی این فیلم توقیف شد. او در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد در فرصتی دیگر این فیلم را دوباره خواهد ساخت.

    فیلم های کوتاه(بازیگری):

    فیلم کوتاه پرواز – ۱۳۹۰
    فیلم کوتاه شلیک – ۱۳۹۰
    فیلم کوتاه سن یه عدده – ۱۳۹۱
    فیلم کوتاه مثل تو – ۱۳۹۱
    فیلم کوتاه جیب سوراخ – ۱۳۹۱
    فیلم کوتاه نگاه تو – ۱۳۹۴
    فیلم کوتاه اخته – ۱۳۹۵
    فیلم کوتاه فریاد سکوت – ۱۳۹۶
    فیلم کوتاه مرگ برگ – ۱۳۹۸
    فیلم کوتاه من عروسک نیستم – ۱۳۹۹
    فیلم کوتاه تنها – ۱۳۹۹
    فیلم کوتاه بدون اسم – ۱۴۰۰

    تئاتر ها و نمایشنامه خوانی ها:

    نمایش نامه خوانی خرس های پاندا – ۱۳۹۲
    نمایشنامه خوانی شازده کوچولو – ۱۳۹۲
    تئاتر خیابانی من زن هستم – ۱۳۹۲
    نمایشنامه خوانی خیانت – ۱۳۹۳
    نمایشنامه خوانی جاناتان مرغ دریایی – ۱۳۹۳
    نمایشنامه خوانی ملکه های فرانسه – ۱۳۹۴
    تئاتر ملکه های فرانسه – ۱۳۹۴

    آنیتا معتمدی نیا بخاطر داشتن فضای تخیلی ذهنی و تصویری تا کنون در امر بازیگری بسیار موفق بوده و خوش درخشیده است . وی از دوران کودکی تا امروز در بیش از بیست نمایش و تئاتر بازی کرده است و همچنین در فیلم های کوتاه زیادی حضور پر رنگ داشته است.

    از بازی های ایشان در فیلم های بلند نیز می توان به فیلم سینمایی گرداب محصول سال ۱۳۹۸ و فیلم سینمایی شب محصول سال۱۳۹۸ به عنوان نقش اصلی فیلم یاد کرد.
    آخرین سریالی که ایشان در آن به ایفای نقش پرداخته اند چشم های بی سرمه تولید سال ۱۳۹۹ است . او در نقش دختری که به یاد مادر خود هر روز لب چشمه نماز به پا می دارد جلوی دوربین رفته است.
    به گفته او پیشنهاد کار بازیگری برای او بسیار زیاد است اما کیفیت فیلمنامه برای او از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش هایی که هیچ اثری در طول داستان ندارند را قبول نمیکند او معتقد است هنر بخشی از قلب اوست و با روح او درآمیخته است پس بسیار با ارزش است .
    او در مورد سوال خبرنگاران به رد پیشنهادات نقش های طنز چنین پاسخ داد : از نقش های طنز خوشم نمی آید ، مگر طنزی که قدرت واقعی خود را در محتوا نشان دهد نه لودگی.
    در کنار فعالیت های نوشتن و ساختن و بازی کردن آنیتا معتمدی نیا در جشنواره های عکاسی و نقاشی بسیار شرکت داشته و به افتخارات زیادی دست یافته است

    از دیگر فعالیت ها و موفقیت های او می توان به ثبت اختراع و کسب مقام در المپیاد فیزیک در سال ۱۳۸۹ اشاره داشت. در شاخه های مختلف هنر تجربه کسب کرده و می کند و معتقد است برای یادگیری و درک بهتر فضا باید تجربه کرد و آموخت از جمله تجربه های هنری وی میتوان به سفال گری – فیلمبرداری – گل سازی – طراحی صحنه – طراحی لباس – تدوین – طراحی گریم – نورپردازی -گروه تولید-دستیاری کارگردان-برنامه ریزی-قالی بافی اشاره کرد.

    یکی از علایق شخصی او هنر آفرینی خلاق با اجسام دور ریختنی است. 

    او از سال ۱۳۹۳ تا کنون به تدریس پرورش فکری و مهارت های اجتماعی و پرورش خلاقیت به کودکان مشغول است و همچنین آخرین فیلم کوتاه او در جشنواره های داخلی و خارجی به اسم الماسی در شب (A Diamond at the night) مورد استقبال قرار گرفته است و برنده دیپلم افتخار کارگردانی در سال ۱۳۹۹ و برنده جایزه اختصاصی بهترین خلاقیت کارگردانی در سال ۱۳۹۹ در جشنواره های معتبر داخلی شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *