×
آخرین اخبار

تا نیمه دوم سال آینده؛
بیش از ۶۰ روستای شرق هرمزگان از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند

  • کد نوشته: 75775
  • ۱۴۰۰-۰۸-۱۷
  • 700 بازدید
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، از آبرسانی به بیش از 60 روستای شرق هرمزگان از منابع پایدار تا نیمه دوم سال 1401 خبر داد.
    بیش از ۶۰ روستای شرق هرمزگان از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند

    به‌ گزارش دیدگاه نیوز ، “امین قصمی” با بیان اینکه شرق هرمزگان به دلیل کمبود منابع تامین آب پایدار و پراکندگی روستاها بیشتر در معرض تنش آبی هستند، افزود: به دلیل تداوم خشکسالی، پراکندگی و کوهستانی بودن روستاهای شرق هرمزگان، اجرای خط انتقال آب از منابع پایدار نیازمند اعتبارات کلان است که تکیمل آن نیز زمان بیشتری می‌طلبد.
    وی افزود: به‌رغم همه این موانع، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به سرعت در حال اجرای پروژه برای دسترسی جمعیت بیشتری از شرق هرمزگان به آب پایدار است.
    مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: بیش از ۶۰ روستای شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و جاسک واقع در شرق هرمزگان تا نیمه دوم سال آینده به منابع تامین آب پایدار وصل می‌شوند.
    وی با بیان اینکه امسال آبرسانی به گوهران و ۱۳ روستای مسیر از سد سهران به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: با تکمیل پروژه‌های در دست اقدام، تعداد روستاهای بهره‌مند از این پروژه به عدد ۲۶ خواهد رسید. علاوه بر آن، شهرک شهید سلیمانی بشاگرد نیز از نعمت آب پایدار بهره‌مند خواهد شد.
    مدیرعامل آبفای هرمزگان در ادامه به پروژه‌های آبرسانی شهرستان جاسک اشاره کرد و گفت: آبرسانی به ۱۴ روستای غرب جاسک از تصفیه‌خانه این شهر در حال انجام است که سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
    قصمی ادامه داد: آبرسانی به مجتمع سرارو شهرستان سیریک شامل پنج روستا نیز در دستور کار است که با بهره‌برداری از این پروژه زمینه بهره‌مندی ۱۵۰۰ نفر از آب شرب پایدار فراهم خواهد شد.
    مدیرعامل آبفای هرمزگان به دیگر پروژه در حال انجام شهرستان سیریک با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: سال آینده شهرک کوهستک و ۱۲ روستای مسیر سیریک با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.
    قصمی همچنین با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان‌های واقع در شرق هرمزگان افزود: با اجرای پروژه‌های آبرسانی، شهر سردشت و ۸ روستای مسیر از سد جگین تامین آب می‌شوند.
    به گفته وی، شهر گوهران و ۱۳ روستای مسیر نیز از سد سهران به آب پایدار دست یافته‌اند.
    احداث آب‌شیرین‌کن بونجی، افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن گابریک، افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن سیریک، آبرسانی به پنج روستای مجتمع شهوار جانشینی میناب، آبرسانی به ۱۶ روستای مجتمع کرتی و گابریک کمبکی شهرستان جاسک از دیگر پروژه‌های اجرا شده آبفا برای افزایش جمعیت بهره‌مند از آب پایدار است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *