×
آخرین اخبار

به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری به ویژه در مرکز استان بی‌توجهی شده است/ تاکید بر حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت

  • کد نوشته: 134577
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۵
  • 70 بازدید
  • نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری به ویژه در مرکز استان بی‌توجهی شده، به طوری که نیمی از جمعیت مرکز استان از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری بی‌بهره است.

    به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری به ویژه در مرکز استان بی‌توجهی شده است/ تاکید بر حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در جلسه شورای اداری و فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه لرستان خاستگاه ادیبان، علما و فرهیختگان در علوم و دانش‌های مختلف است که بسیاری از آنها در داخل و خارج سرآمد هستند، عنوان کرد: با وجود اینکه وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار ماده و هفت تبصره مصوب مجلس مشخص شده است، اما اگر به این وظیفه عمل می‌شد، بدون شک در افق بالاتری بودیم.

    وی بیان کرد: با وجود اینکه لرستان مهد تاریخ، فرهنگ و هنر بوده و از نخستین تمدن‌ها به گواهی اسناد و آثار تاریخی است، اما امروز حمایتی از استان در حوزه فرهنگ و هنر نمی‌شود.

    نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: در طرح تحول فرهنگی ۱۴۰۲ اعتبارات ویژه در لرستان دیده شود، همچنین موسسات و اتحادیه‌های قرآنی نیازمند حمایت هستند.

    شاهرخی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان لرستان سال‌هاست از امکانات لازم برای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی بی بهره هستند، عنوان کرد: موضوع دیگر بی‌توجهی به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری به ویژه در مرکز استان است. نیمی از جمعیت مرکز استان از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری بی‌بهره است.

    وی بر تکمیل و تجهیز پروژه تالار مرکزی خرم‌‌آباد که از پیشرفت ۶۵ درصدی برخوردار است، تاکید کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی برای اجرایی کردن مصوبات نیازمند اعتبار است که در این جهت باید اقدامات اساسی انجام شود. 

    نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه بعضی از شهرستان‌های استان فاقد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، نیاز است این مورد لحاظ شود.

    شاهرخی بر حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت که عمری به آفرینش آثار هنری مشغول بوده‌اند، نیز تاکید کرد و افزود: نکته دیگر اینکه سهمیه بیمه هنرمندان استان افزایش پیدا کند.

    وی به سرمایه‌گذاری و اولویت بندی برای تولید فیلم‌ها و آثار هنری نوین در راستای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: مستند سازی مبارزات حق طلبانه مردم لرستان در دوران رژیم که مکتوبات ارزشمندی به نظم و نثر موجود است، آن هم در برهه‌ای که دشمنان به دنبال این هستند که حقایق را دگرگون نشان دهند ضروری است، اما تحقق این موضوع نیازمند اعتبار است.

    نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین بر مستند سازی مجاهدت رزمندگان استان که در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، تاکید و افزود: نقش رزمندگان لرستان در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات حاج‌عمران، کربلایی چهارم و پنجم نقشی بی بدیل است.

    شاهرخی خاطر نشان کرد: متاسفانه هرگاه اعتباراتی جهت آفرینش آثار هنری به استان تخصیص داده شده در اختیار هنرمندان غیر بومی قرار داده‌ شده که با روح و فرهنگ استان آشنا نبودند، اتفاقی که نیازمند تغییر است.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اسناد بیشماری از لرستان در دیگر مراکز وجود دارد که دسترسی مولفان و پژوهشگران استان به آنها مقدور نیست، اظهار کرد: بنابراین نیاز است که مرکز اسناد تاریخی و ملی انقلابی در لرستان ایجاد شود تا مولفان و پژوهشگران استان بتوانند از آنها استفاده کنند.

    نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: یکی دیگر از خواسته‌های ما تخصیص اعتبار به مولفانی است که به دلیل نبود اعتبار آثار آنها در گوشه انبارها و دفترها خاک می‌خورد.

    شاهرخی بر نظارت بر فیلم‌های ساخته شده در نمایش خانگی نیز اشاره کرد و گفت: گاهی این فیلم‌ها در تراز فرهنگ ایرانی و اسلامی است، نکته دیگر نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای است که به ترویج خشونت می‌پردازند.

    وی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد به وظیفه خود در آیین نامه و قوانین در طراحی مد و لباس توجه داشته باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *