×
آخرین اخبار

بن سلمان از نمایش لیست خریدهای چند میلیاردی‌اش توسط ترامپ احساس حقارت کرده است

  • کد نوشته: 10784
  • ۱۳۹۷-۰۱-۰۶
  • 665 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، یک عضو خاندان سعودی به خبرنگار شبکه سی ان ان گفته است که در میان اعضای سلطنتی صحبت سر این مساله است که دونالد ترامپ زمانی که پای تجارت در میان باشد همه چیز را فراموش میکند. براساس گزارش سی ان ان، چیزی که کاملا مشخص است سفر چند ماه پیش […]

    بن سلمان از نمایش لیست خریدهای چند میلیاردی‌اش توسط ترامپ احساس حقارت کرده است

    به گزارش دیدگاه نیوز، یک عضو خاندان سعودی به خبرنگار شبکه سی ان ان گفته است که در میان اعضای سلطنتی صحبت سر این مساله است که دونالد ترامپ زمانی که پای تجارت در میان باشد همه چیز را فراموش میکند.

    براساس گزارش سی ان ان، چیزی که کاملا مشخص است سفر چند ماه پیش ترامپ به ریاض بود جاییکه رئیس جمهوری آمریکا از امضای قراردادهای چند میلیارد دلاری تسلیحاتی با عربستان خبر داد و ضمن افتخار کردن به این قراردادها آن را به شعارهای انتخاباتی خود برای ایجاد اشتغال در آمریکا و بهبود اقتصاد کشورش گره زد.

     سی ان ان در ادامه نوشت؛ این هفته محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به سفر ترامپ به ریاض پاسخ داد و به واشنگتن سفر کرد. بن سلمان در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد؛ جاییکه رئیس جمهوری آمریکا یک بار دیگر لیست خریدهای عربستان و توافقهایی که بین دو طرف به امضا رسیده را به صورت علنی به رخ کشید.

    سی ان ان نوشت؛ درحالیکه بن سلمان در کنار ترامپ نشسته بود وی یک کاتالوگ بزرگ از لیست خریدهای تسلیحاتی عربستان را به خبرنگاران، دوربینها و حضار نشان داد و با خواندن تک تک رقمهای قراردادهای امضا شده به طعنه به محمد بن سلمان گفت این پولها برای شما رقمی نیست، بیشتر بخرید!
    این شبکه آمریکایی می‌نویسد؛ درحالیکه ترامپ مشغول ارائه توضیحات درباره جزئیات این قراردادها بود چهره بن سلمان نشان میداد که وی خیلی راحت به نظر نمی‌رسد.

    بعد از دیدار بن سلمان با ترامپ یک عضو خاندان سعودی به سی ان ان گفته است، ولیعهد سعودی از نوع برخورد و اظهارات ترامپ احساس حقارت و شرمساری کرده است. وی همچنین گفته که محمد بن سلمان انتظار نداشته که ترامپ جزئیات قراردادهای تسلیحاتی چند میلیارد دلاری را جلوی چشمان او به نمایش عمومی بگذارد. این چیزی نبود که بن سلمان برای نمایش آن به واشنگتن سفر کرده باشد.

    سی ان ان افزود؛ چیزی که ولیعهد سعودی می‌خواست در سفر به واشنگتن عمومی شود تغییر عربستان سعودی به یک متحد دوست داشتنی برای آمریکا، اصلاحات اجتماعی عربستان، بهبود و تقویت جایگاه زنان در این کشور و… بود. 

    یک منبع آگاه دیگر نیز گفته است که محمد بن سلمان در سفرش به لندن که پیش از سفر به واشنگتن صورت گرفت ۱.۴ میلیون دلار خرج تبلیغات و بیلبوردهای تبلیغاتی کرد تا بگوید که عربستان سعودی درحال گشوده شدن به روی جهان و جهانیان است.

    عربستان به خاطر صرف دلارهای نفتی کلان برای جلب نظر متحدان غربی اش از جمله آمریکا همواره تحت انتقاد شدید در خاورمیانه قرار دارد.

    محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بعد از سفر ترامپ به ریاض در توئیتر خود با طعنه به آل سعود نوشت؛ ایران – که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است – توسط رییس جمهور آمریکا در آن “مهد دمکراسی و میانه روی” مورد حمله قرار می گیرد. آیا این سیاست خارجی است یا صرفا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی؟

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *