×
آخرین اخبار

برنامه پنج ساله صنعت نفت محقق شده است/ پایداری تولید از وظایف ذاتی مناطق نفت‌خیز است

  • کد نوشته: 116948
  • ۱۴۰۱-۱۱-۱۹
  • 138 بازدید
  • مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در حال حاضر برنامه پنج ساله صنعت نفت محقق شده و تکلیف برای بخش کارفرمایی و پیمانکاری مشخص شده است.

    برنامه پنج ساله صنعت نفت محقق شده است/ پایداری تولید از وظایف ذاتی مناطق نفت‌خیز است

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار اهواز، مهندس دانشی روز چهارشنبه در نشست با رسانه های خوزستان در سومین روز از سیزدهمین نمایشگاه  تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار داشت:  مناطق نفت‌خیز ۸۰ درصد تولید نفت کشور را بر عهده دارد و خوراک ۹ درصد پالایشگاه های کشور را تامین می کند.

    وی پایداری تولید را از وظایف ذاتی این شرکت دانست و گفت:  تولید نفت و پایداری و برنامه ریزی برای آینده خوزه انرژی کشور چشم انداز اصلی ما است.

    مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: حوزه صنعت نفت با شرایط مناسبی به دولت جدید تحویل داده نشد اما اکنون بدهی ها را تا حدودی پرداخت کرده و کاستی ها را به حداقل رساندیم . اگرچه هنوز در ادامه مسیر عملیات اورهال دستگاه ها ادامه دارد .

    وی گفت: در شرایط کنونی وضعیت رو به جلویی داشتیم و روز به روز شرایط بهتر می شود و عمل به تعهدات نفت نیز بهتر شده است .

    مهندس دانشی تصریح کرد: در اسفند گذشته اعلام کردیم که شرایط تولید قبل از تحریم برسیم که با برنامه ریزی هوشمندانه و هدفمند موفق شدیم به نتایج خوبی برسیم تا به این شرایط مطلوب برسیم .

    وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برنامه پنج ساله صنعت نفت محقق شده است ؛ تکلیف برای بخش کارفرمایی و پیمانکاری مشخص شده است .

    مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: امسال به نام دانش بنیان ها نامگذاری شده و وظیفه ما این بود که توجهات ویژه ای را اعمال کنیم و اکنون در شرایط مطلوبی قرار داریم و میزان فعالیت ما در حوزه دانش بنیان سه برابر گذشته بوده است. در بخش های تولید بار اول نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

    وی یادآور شد: دشمن به دنبال کمربند امنیتی به دنبال ایران است ؛ اگر قرار است تحریم ها شکسته شود راه آن برقراری ارتباط قوی با بیرون است ؛ با شکل گیری دولت جدید این موضوع انجام شده و بعد از ۴۳ سال مجوز دوره خدمات فنی و مهندسی را کسب کرده ایم.

    مهندس دانشی گفت: دشمنان دشمنی خود را دارند اما ما نیز باید هوشمندی خود را داشته باشیم و این زمانی رقم می خورد که برخی قوانین و اصول حرفه ای کار در دستور کار قرار گیرد.

    وی اظهار داشت: دارایی های محدود و زنجیره های ثروت خیلی بالا است اما در این محدوده ها توانایی ما نیز بسیار بالا است و می‌توانیم با همین محدودیت ها برای افزایش درآمد کشور اقدامات سازنده ای صورت دهیم.

    سازنده های داخلی را با تمام وجود حمایت می کنیم 

    مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: ما برای نظام اسلامی و انقلاب تلاش های فراوانی کردیم و از هر راهی برای پر کردن انبارها کوتاهی نخواهیم کرد و بی شک بخش های داخلی را نیز تقویت خواهیم کرد؛ مذاکراتی در این نمایشگاه با سازنده های داخلی داشته ایم و تولیدکنندگان هیچ نگرانی نداشته باشند.

    وی افزود: در دولت قبل ما را از برنامه دار شدن سالانه منفک کرده بودند اما اکنون این امر محقق شده و ما برنامه ریزی خود را پنج ساله بسته این و به دنبال برنامه ۱۰ ساله نیز هستیم.

    مهندس دانشی گفت: در دولت قبل اعلام می شد که برای صنعت پتروشیمی‌ها خوراک نداریم اما آیا به مهندسان نفت مراجعه کردند؟ چرا در زمینه تولید ثروت اقدامی صورت نگرفت ؟ اکنون با یک نقشه راه روشن پیش رفته ایم و بدون قرض گرفتن هیچ پولی خوراک ۹ پالایشگاه را تامین می کنیم.

    وی یادآور شد: چه ظلمی بالاتر از این که در گذشته نگذاشتند صنعت نفت اقتصادی شود؟ در حالی که هر فعالیتی می تواند اقتصادی شود.

    مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه زنجیره ارزش باید در صنعت نفت ایجاد شود،گفت: حدود هفت هزار محصول در صنعت نفت جهان تولید می شود و چرا ما نتوانسته ایم به این امر برسیم در حالی که این یعنی شغل و فعالیت اقتصادی و تولید ثروت ! چرا مطالبه گرایانه با وزیر سابق برخورد نشد ؟ چرا در صنعت پتروشیمی باید خام فروشی کنیم؟

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *