×
آخرین اخبار

برلین: زلنسکی با رهبران گروه ۷ گفت وگو می کند

  • کد نوشته: 99018
  • ۱۴۰۱-۰۷-۱۹
  • 110 بازدید
  • تهران- خبر روز- دولت آلمان اعلام کرد که رهبران گروه هفت و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) مذاکرات اضطراری برای بررسی آخرین حملات روسیه به اوکراین خواهند داشت.

    برلین: زلنسکی با رهبران گروه ۷ گفت وگو می کند

    به گزارش دیدگاه نیوز از خبرگزاری فرانسه، استفن هبستریت سخنگوی دولت آلمان به خبرنگاران گفت: اولاف شولتز صدراعظم آلمان قبلاً تلفنی با زلنسکی گفت و گو کرده و به او در خصوص همبستگی آلمان و سایر کشورهای گروه هفت اطمینان داده است.

    به گفته هبستریت، گروه ۷ مذاکرات را از طریق لینک ویدئویی در ساعت ۲ بعد از ظهر (۱۲۰۰ به وقت گرینویچ) روز سه شنبه آغاز و زلنسکی در ابتدای این نشست شرکت خواهد کرد.

    سخنگوی دولت آلمان در ادامه افزود: برلین تمام تلاش خود را برای بسیج کمک های اضافی و به ویژه برای کمک به تعمیر و بازسازی زیرساخت های غیرنظامی آسیب دیده و ویران شده (اوکراین) مانند تامین برق و گرمایش انجام خواهد داد.

    در روز دوشنبه حملاتی در چندین شهر در سراسر اوکراین از جمله حملات نادر به کی یف و منطقه غربی لویو گزارش شد.

    به دنبال ادامه درگیری ها کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که برلین اولین سری از چهار سامانه دفاع هوایی IRIS-T SLM را ظرف چند روز به اوکراین تحویل می دهد.

    لامبرشت افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید برای محافظت از امنیت مشترک کشورهای عضو در برابر اقدامات بالقوه روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور اقدامات بیشتری انجام دهد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *