×
آخرین اخبار

برخورد قانونی با تخلیه‌کنندگان نخاله ساختمانی در بستر رودخانه‌های مرند

  • کد نوشته: 71901
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۹
  • 322 بازدید
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرند در جلسه مخاطرات زیست محیطی شهرستان گفت: با تخلیه‌کنندگان نخاله ساختمانی در بستر رودخانه‌ها برخورد قانونی می شود.
    برخورد قانونی با تخلیه‌کنندگان نخاله ساختمانی در بستر رودخانه‌های مرند

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی: علی اسماعیلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرند در جلسه مدیریت پسماند و کارگروه مخاطرات زیست محیطی شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شده بود گفت: ریختن زباله و نخاله ساختمانی در حریم رودخانه علاوه بر آلودگی آب رودخانه می‌تواند باعث گرفته شدن مسیر رود شده و به دنبال آن منجر به آبگرفتگی، سیلاب و حتی سیل می شود.

    وی افزود: در این جلسه مقرر شد دستگاههای ذیربط نسبت به پاکسازی محورهای مواصلاتی از زباله ها و نخاله های ساختمانی اقدام کنند.
    اسماعیلی گفت: تخلیه نخاله ساختمانی در حریم و طول جاده‌ها منع قانونی دارد و با متخلفان باید برابر قوانین برخورد می شود.
    وی اضافه کرد:بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت و نظارت اجرایی بر پسماندهای شهری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی بر عهده شهرداری است.
    اسماعیلی گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون مدیریت پسماند بخشداری‌ها باید بر اساس شیوه نامه‌های ارسالی از طرف و‌زارت کشور نسبت به جمع‌آو‌ری، حمل و دفع پسماندهای عادی بین‌راهی از قبیل پسماندهای رستوران‌ها، پمپ ‌بنزین‌ها و سایر تأسیسات اطراف راه‌ها و حریم راه‌ها اقدام و راهداری‌ها باید در مدیریت پسماندهای حریم جاده‌ها و اماکن بین‌راهی با بخشداری‌ها همکاری کنند.
    رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرند با اشاره به اینکه موضوع محیط زیست موضوعی همگانی است و توجه عمومی نسبت محیط زیست وجود دارد، گفت: برای رفع مخاطرات زیست محیطی نیازمند همکاری بین ادارات ، دستگاههای اجرایی و عموم مردم هستیم و امیدواریم با هم‌افزایی ایجاد شده شاهد کاهش اثرات سوء این مخاطرات باشیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *