×
آخرین اخبار

با هدف ارتقای ایمنی در چهارشنبه آخر سال؛ پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» اجرایی می‌شود

  • کد نوشته: 120889
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۲
  • 76 بازدید
  • رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرند با اشاره به اجرایی شدن پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» همگام با سراسر کشور در این شهر، خاطرنشان کرد: این پویش در واقع نوعی پیمان اخلاقی است که با پیوستن به آن در تلاشی همگانی سعی می‌کنیم برای کاهش حوادث و آسیب‌ها، چهارشنبه پایان سال را با ایمنی و پرهیز از رفتارهای پر خطر سپری کنیم.
     

    با هدف ارتقای ایمنی در چهارشنبه آخر سال؛ پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» اجرایی می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز، حسین حق جو تصریح کرد: اجرای پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک توسط سازمان آتش نشانی و پیوستن شهروندان به این پویش گامی برای حفظ سلامتی شهروندان است و امیدواریم شهروندان فهیم مرندی نقش پر رنگی در این پویش داشته باشند و چهارشنبه پایان سال را با آرامش و بدون آتش بازی و مواد محترقه خطرناک سپری و به استقبال بهاری نو روند.

    در چهارشنبه پایان سال امسال با رعایت موارد ایمنی حوادث را کاهش دهیم.
    هر ساله در چهارشنبه آخر سال حوادث ناگواری برای هموطنان به ویژه نوجوانان که دارای حس کنجکاوی و شورهیجانی هستند اتفاق می‌افتد که کام خانواده‌ها را در آستانه سال نو تلخ می‌کند.
    وی عنوان کرد: متاسفانه خسارت‌های مالی و جسمانی حوادث ناشی از اقدامات آگاهانه و یا نا آگاهانه افراد در این روز به قدری بالاست که در بیشتر مواقع قابل جبران نیست.

    رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرند با بیان اینکه در این پویش یادآوری می‌کنیم که پیشگیری مقدم بر اقدامات خدماتی پس از حوادث و خسارت‌های ناشی از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال است، گفت: به منظور پیشگیری از حوادث پویش «نه به چهارشنبه سوری» ویژه دانش آموزان، اولیا و دیگر اقشار در فضای مجازی  فعال شده است.
    این اقدام فرهنگی و آموزشی با رویکرد ترویجی را راهی برای پاس داشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیزاز رفتارهای خطرساز عنوان کرد و افزود: در این پویش از شهروندان خواسته شده تا در فضای مجازی پیمان بندند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند وبرای پیشگیری از خطر در خانه بمانند.

    او یادآورشد: پیشگیری از تکرار حوادث تلخ سال‌های گذشته و ترویج فرهنگ شادابی در کانون گرم خانواده از اهداف مهم این پویش است.

    رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرند ادامه داد: این سازمان با اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی و عکس، نسبت به رفتارهای پر خطر که جز آسیب زدن به جسم و روان شهروندان چیزی به دنبال ندارد، به افراد در معرض آسیب در این روز هشدار می‌دهد.
    حق جو همچنین تصریح کرد: فعال شدن این پویش می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی شهروندان به ویژه دانش آموزان نسبت به پرهیز از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال البته با نظارت ویژه والدین داشته باشد.

    او نقش والدین را در کاهش حوادث و رفتار های پرخطر فرزندان بسیار موثر دانست و از والدین در خواست نمود در این روزهای پایان سال مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند و ایشان را از خطرات استفاده از مواد آتش زا آگاه نمایند.
    رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرند همچنین از رسانه‌ها خواست تا به این موضوع مهم پرداخته و امن ترین مکان را برای برگزاری جشن بدون آتش بازی و مواد مترقه را درخانه اعلام کنند.
    در پایان می بایست عنوان نمود سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرند به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به شهروندان می باشد و در صورت هرگونه حادثه می توان به شماره ۱۲۵ تماس حاصل نمود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *