×
آخرین اخبار

پاسخ مطلب مندرج در روزنامه رسالت:
با توجه به موجودی واکسن، نوبت دهی پیامکی انجام می شود

  • کد نوشته: 66647
  • ۱۴۰۰-۰۴-۲۳
  • 363 بازدید
  • مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این جوابیه تاکید کرد: مراکز و پایگاه های ارائه خدمت واکسیناسیون در سراسر کشور با هماهنگی سایر دستگاه ها در آمادگی کامل برای ارائه واکسیناسیون کووید -۱۹ به مردم کشورمان حسب اولویت های اعلام شده هستند.
    با توجه به موجودی واکسن، نوبت دهی پیامکی انجام می شود

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت براساس گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به خبر انتقادی روزنامه رسالت با عنوان «صف بلاتکلیفی» در تاریخ هشتم تیرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد:

    مراکز و پایگاه های ارائه خدمت واکسیناسیون در سراسر کشور با هماهنگی سایر دستگاه ها در آمادگی کامل برای ارائه واکسیناسیون کووید -۱۹ به مردم کشورمان حسب اولویت های اعلام شده هستند ولیکن ارائه آن نیازمند تامین واکسن است و همانگونه که اعلام شده سرعت تامین واکسن از طریق واردات به هیچوجه متناسب با نیاز کشور نبوده و تولید کنندگان داخلی واکسن نیز هنوز در حال افزایش توان تولید و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید خود هستند. با توجه به موجودی واکسن، نوبت دهی پیامکی انجام می شود ولیکن بسیاری افراد بدون توجه به پیامک نوبت دهی مراجعه می کنند و لذا سبب ازدحام و مشکلات ناشی از آن می شوند.

    نظر به این که تا پایان تیر ماه دسترسی به واکسن بهبود خواهد یافت لذا در حال حاضر مطمئن ترین راه بویژه برای سالمندان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از خروج از منزل جز برای انجام امورات ضروری و رعایت نکات بهداشتی پیشگیرانه است.

    مطالعات مختلف بین المللی نشان داده اند که افزایش فاصله بین نوبت اول و دوم سبب بی تاثیر شدن نوبت اول نمی شود و لذا چنانچه نوبت دریافت دوم واکسن از زمان تعیین شده قبلی به تاخیر بیافتد در اولین فرصت پس از تامین واکسن، فراخوان داده شده و واکسیناسیون افراد تکمیل خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *