×
آخرین اخبار

با این ۱۵ ترفند سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید

  • کد نوشته: 86737
  • ۱۴۰۱-۰۴-۰۲
  • 310 بازدید
  • اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که سرعت پایین گوشی اندرویدی‌تان شما را به ستوه آورده، پیشنهاد می‌شود این مطلب را از دست ندهید؛ اگرچه راه حل معجزه‌آسایی وجود ندارد که گوشی را از یک میان‌رده یا اقتصادی به یک پرچم‌دار تبدیل کند اما با این حال یک سری کارها هست که اگر انجام دهید، سرعت گوشی اندرویدی که در اختیار دارید افزایش پیدا می‌کند. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    با این ۱۵ ترفند سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید

    دیدگاه نیوز / مثل هر محصول الکترونیکی دیگری، حتی بهترین گوشی‌های اندرویدی هم در طول زمان کند شدن را تجربه می‌کنند. البته در بین پرچم‌دارها و گوشی‌های بالارده این کند شدن به گونه‌ای نیست که کاربر را آزار دهد چون این گوشی‌ها سخت‌افزار قدرتمندتری دارند اما میان‌رده‌ها و گوشی‌های اقتصادی معمولا خیلی بیشتر صاحبان خود را به ستوه در می‌آورند. از آن‌جایی هم که هزینه‌ی خرید یک گوشی جدید نسبتا بالاست، کاربران بیشتر به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند از طریق آن، سرعت گوشی اندرویدی خود را به صورت موقت هم که شده افزایش دهند.

    توجه داشته باشید آنچه که ما قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم، روش‌هایی است که به صورت موقت به شما کمک می‌کند وضعیت گوشی خود را بهتر از قبل کنید. برای مثال اگر حافظه‌ی داخلی گوشی خیلی زود پر می‌شود، به شما می‌گوییم چه کاری انجام دهید تا این اتفاق نیفتد یا اگر هم پر شد، به راحتی آن را خالی کنید، اگر مثلا شارژ باتری زود تمام می‌شود چه کاری انجام دهید تا وضعیت بهتر شود و مواردی مثل این.

    بنابراین اصلا انتظار نداشته باشید با این نکات و ترفندها، سرعت گوشی اندرویدی شما یک افزایش چشمگیر ۱۰۰٪ داشته باشد. شاید اصلا این نکات در نهایت برای گوشی شما کارساز نباشند که البته اگر این اتفاق افتاد، محکم‌ترین نشانه برای این است که باید گوشی خود را تعویض کنید و به دنبال این روش‌ها نباشید. پس، قبل از اینکه ادامه دهید، این نکته را به خوبی به خاطر بسپارید که روش‌های زیر فقط قرار است به شما کمک کنند، نه معجزه و در نتیجه اثر آن‌ها هم شاید در برخی مواقع خیلی نباشد.

    توجه داشته باشید مسیر یافتن یک سری از تنظیمات از این جهت تقریبی بیان می‌شود که گوشی‌های اندرویدی با یکدیگر متفاوت هستند و برای دسترسی به یک بخش خاص باید مسیر متفاوتی را دنبال کنید.


    ۱. از آپدیت بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید

    نخستین قدم قبل از انجام هر کاری در راستای افزایش سرعت یک گوشی اندرویدی کند این است که چک کنید ببینید آیا آپدیتی برایش منتشر شده است یا خیر. البته آپدیت‌های نرم‌افزاری لزوما تجربه‌ی کار با گوشی را بهتر نمی‌کنند، ولی تجربه نشان داده شرکت‌های توسعه‌دهنده چون آن دستگاه را با نرم‌افزار جدید بهینه می‌کنند، یک سری از اپلیکیشن‌ها هم مصرف بهینه‌تری پیدا می‌کنند و در نتیجه گوشی می‌تواند سبک‌تر از قبل شود.

    مهم‌تر اینکه وجود رخنه‌های امنیتی هم می‌تواند باعث به وجود آمدن باگ‌های متعدد و در نتیجه کند شدن گوشی شود. آپدیت‌های نرم‌افزاری به همراه خود، آپدیت‌های امنیتی را هم به همراه دارند که باعث می‌شود این ضعف‌ها پوشش داده شوند.

    همچنین سرویس‌های گوگل پلی هم دقیقا مثل سیستم‌عامل، مسئولیت سنگینی در قبال بسیاری از قابلیت‌های نرم‌افزاری دارند. در نتیجه آپدیت آن‌ها که به صورت مستقیم از خود گوگل پلی قابل انجام است، باعث می‌شود تجربه‌ی کار با گوشی بهتر شود.

    برای اینکه از آخرین وضعیت آپدیت سیستم‌عامل خود آگاه شوید کافی است سری به بخش تنظیمات زده و معمولا در بخشی با نام «About Phone» یا «Software update» به معنای «درباره‌ی گوشی» و «به‌روزرسانی نرم‌افزاری»، چک کنید ببینید آیا آپدیتی برای شما در دسترس قرار دارد یا خیر.

    ۲. اپلیکیشن‌های از قبل نصب‌شده را غیرفعال کنید

    با خرید هر گوشی هوشمندی، می‌بینیم که در آن پر شده از اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده که برخی از آن‌ها اصلا هیچ استفاده‌ای برای ما ندارند. این موضوع خصوصا در گوشی‌های پایین‌رده و اقتصادی که اصلا شرایط خوبی هم ندارند که کاربر بخواهد از قابلیت‌های خوب در آن‌ها استفاده کند صدق می‌کند. این اپ‌ها باعث می‌شوند گوشی سنگین شود و هنگ کند چون فقط حافظه را اشغال می‌کنند. برای مثال فروشگاه‌های تم، پخش‌کننده‌ی موسیقی یا ویدیو و… که کاربران معمولا از نسخه‌ی شخص ثالث آن‌ها استفاده می‌کنند ولی نمی‌دانند وجود یک اپ اضافی درون خود گوشی باعث می‌شود فقط حافظه‌ی داخلی پر شود.

    در حالی که شرکت‌های سازنده‌ی گوشی سعی می‌کنند جلوی پاک کردن این اپ‌ها توسط شما را بگیرند، با این حال غیرفعال کردن آن‌ها هم دقیقا همین وظیفه را انجام می‌دهد چون نمی‌توانید آن‌ها را به صورت کامل حذف کنید. برای غیرفعال کردن این اپ‌ها هم کافی است سری به تنظیمات زده و در بخش اپلیکیشن‌ها یا همان برنامه‌ها، روی گزینه‌ی «Disable» کلیک کنید.

    ۳. اجازه‌ی دسترسی را از اپ‌ها بگیرید

    اگر نمی‌خواهید یک اپلیکیشن را حذف یا غیرفعال کنید اما از طرفی می‌خواهید به منابع سیستم شما دسترسی نداشته باشد و در واقع کمترین تعامل را با گوشی شما برقرار کند، کافی است اجازه‌ی دسترسی آن به منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی را قطع کنید. دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی می‌تواند روی کیفیت کار محصول شما اثر بگذارد، در نتیجه پیشنهاد می‌شود اگر از اپلیکیشنی به ندرت استفاده می‌کنید اما نمی‌خواهید آن را پاک کنید، به تنظیمات رفته و در بخش حریم خصوصی یا همان اپلیکیشن‌ها، یک سری از مجوزها را غیرفعال کنید.

    ۴. گوشی را گهگاهی ریستارت کنید

    گاهی اوقات کند شدن یک کامپیوتر یا یک محصول محاسباتی نظیر گوشی هوشمند را می‌توان با یک ریستارت ساده حل کرد. خیلی هم سخت نیست که متوجه شویم چرا این کار را باید انجام دهیم. ریستارت کردن گوشی، اپ‌های در حال اجرا را به صورت کامل می‌بندد و فعالیت‌های پس‌زمینه را هم کاملا متوقف می‌کند. این کار باعث می‌شود گوشی جان تازه‌ای بگیرد. البته به خاطر داشته باشید اگر مشکل شما ناگهانی رخ بدهد، ریستارت کردن می‌تواند آن را حل کند، در غیر این صورت شاید مجبور شوید هرازچندگاهی گوشی را ریستارت کنید که انجام این کار هم توسط برخی از شرکت‌های سازنده پیشنهاد می‌شود.

    برای مثال در گوشی‌های سامسونگ، اوپو، شیائومی و وان‌پلاس این امکان وجود دارد که گوشی خود را بعد از مدتی ریستارت کند و توصیه شده این کار را مرتبا انجام دهید چون باعث می‌شود گوشی شرایط بهتری داشته باشد. یافتن تنظیمات مربوط به این بخش با توجه به هر گوشی متفاوت است.

    ۵. پاک کردن حافظه‌ی کش برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

    یکی از مشکلاتی که به شخصه بارها و بارها در گوشی قدیمی خود با آن مواجه بودم، پر شدن حافظه‌ی داخلی گوشی بود. نه فقط من بلکه بسیاری از افرادی که در اطراف من از گوشی‌هایی با ظرفیت کم حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کردند و می‌کنند، از این مشکل گله‌مند هستند. یکی از مواردی که باعث می‌شود این گوشی‌ها خیلی زود به این مشکل دچار شوند و مرتبا هنگ کنند، حافظه‌ی کش اپلیکیشن‌هاست.

    اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام، گوگل کروم یا هر مرورگر دیگری، بازی‌ها و… که زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید، بیشترین کش را به خود اختصاص می‌دهند و گاهی اوقات دیده شده که این میزان حتی به بیش از ۱ گیگابایت هم می‌رسد. در نتیجه توصیه می‌شود کاربر حتما کش اپلیکیشن‌ها را پاک کند.

    برای این کار دو راه وجود دارد؛ اینکه به بخش اپلیکیشن‌ها در تنظیمات رفته و کش اپ‌ها را یکی یکی پاک کنید. روش دوم و ساده‌تر، نصب اپلیکیشن One Tap است که همانطور که از نامش پیداست، به شما اجازه می‌دهد حافظه‌ی کش اپلیکیشن‌ها را به صورت خیلی حرفه‌ای و با یک ضربه پاک کنید، بدون اینکه مشکل خاصی به وجود بیاید.

    دانلود اپلیکیشن One Tap از گوگل‌پلی

    ۶. پاک کردن گفت‌و‌گوهای قدیمی و فایل‌های دانلودی بدون استفاده

    گاهی اوقات پیش می‌آید که یک اپلیکیشن را از طریق گوگل دانلود و نصب کرده باشید، یا فایل‌های گوناگونی از طریق واتساپ برای شما ارسال شده باشد اما بعد از نصب یا مشاهده‌ی محتوی، دیگر آن را پاک نمی‌کنید. شما وقتی یک اپلیکیشن را نصب می‌کنید، به سرعت به محل دانلود آن رفته و حتما فایل دانلودی را پاک کنید چون دیگر به آن نیازی نخواهید داشت. همچنین وقتی یک فایل ویدیویی، صوتی و… را از واتساپ یا دیگر پیام‌رسان‌ها دریافت کردید، بدانید که این فایل‌ها درون گوشی شما ذخیره می‌شوند. بنابراین بعد از مشاهده‌ی آن‌ها، یا پاکشان کنید یا از طریق فلش یا کابل به کامپیوتر یا دستگاه دیگر منتقل کنید تا حافظه‌ی داخلی گوشی اشغال نشود.

    همچنین وجود گفت‌و‌گوهای قدیمی که پیام‌های زیادی هم درون آن‌ها وجود دارد می‌تواند حداقل تجربه‌ی کار با همان اپلیکیشن را بهبود ببخشد. کافی است هر چند هفته یک‌بار سری به مکالمات خود زده و آن‌ها را پاک کنید. از چت‌های مهم هم فایل پشتیبان تهیه کنید و آن‌ها را هم پاک کنید تا در صورت نیاز، از فایل پشتیبان استفاده کنید.

    توجه داشته باشید معمولا فایل‌های رسانه‌ای دریافتی از پیام‌رسان‌های مختلف در یک پوشه‌ی مجزا با نام همان اپلیکیشن‌ها در فایل منجر شما قرار می‌گیرند. بنابراین حتما به آن‌جا سر زده و در بخش مربوطه، اطلاعات اضافی را پاک کنید.

    ۷. استفاده از نسخه‌ی لایت اپلیکیشن‌های مختلف

    یکی از بهترین راه‌هایی که پیشنهاد می‌شود حتما برای بهبود سرعت کار با گوشی خود انجام دهید، حذف اپلیکیشن‌های سنگین و نصب نسخه‌ی لایت یا همان سبک آن‌هاست. فیسبوک و اینستاگرام برای مثال از آن دسته از اپلیکیشن‌هایی هستند که قابلیت‌های مختلفی دارند و به مجوزهای دسترسی زیادی هم نیازمند هستند. المان‌های سنگینی هم نظیر پخش خودکار ویدیو در آن‌ها وجود دارد که شاید برای گوشی اقتصادی شما، مدیریت کردن آن‌ها کار ساده‌ای نباشد.

    نسخه‌ی لایت اپلیکیشن‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا به قابلیت‌های کاربردی هر اپلیکیشن دسترسی داشته باشید که شاید مثل همان اپ اصلی خوب و جذاب نباشند اما نیاز شما را به احتمال زیاد برطرف می‌کنند. از طرفی با این کار، جان تازه‌ای به گوشی کم‌توان خود می‌بخشید. بنابراین تصمیم با شماست.

    ۸. از نسخه‌ی تحت وب اپلیکیشن‌ها استفاده کنید‌

    یک راه حل عالی دیگر که به شخصه حتی در کامپیوتر هم از آن استفاده می‌کنم، استفاده از نسخه‌ی تحت وب اپلیکیشن‌هایی است که از این حالت پشتیبانی می‌کنند. برای مثال فتوشاپ، پاک کردن اشیا ناخواسته از تصاویر، تبدیل فرمت‌های ویدیویی و… که برای تمامی آن‌ها نسخه‌ی تحت وب وجود دارد.

    البته شاید با خود بگویید اپلیکیشن‌ها آفلاین هستند و نسخه‌های تحت وب هم حتما به اتصال اینترنت نیاز دارند که حق دارید. ولی اگر می‌دانید به اینترنت دسترسی دارید، حتما این کار را انجام دهید چون واقعا به صرفه‌تر و بهینه‌تر است.

    همچنین استفاده از وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده یا همان PWA هم می‌تواند مفید باشد. این فناوری که در سال ۲۰۱۵ توسط گوگل معرفی شد، بستری را فراهم می‌کند که ظاهر و کارکرد آن شبیه به اپلیکیشن معمولی است اما در واقع وب‌سایتی است که کاربر می‌تواند با مراجعه به آن، بدون نیاز به اینترنت یا حتی اینترنت ضعیف، به آنچه که می‌خواهد دسترسی داشته باشد. نسخه‌ی لایت اپلیکیشن‌ها هم در باطن خود، یک PWA هستند چون هدف آن‌ها کاملا مشابه است.

    ۹. منوی هوم را خلوت نگه دارید

    گاهی اوقات پیش می‌آید که می‌بینیم شخصی صفحه‌ی اصلی گوشی خود را پر کرده از ویجت‌های مختلف، تصاویر زمینه‌ی متحرک، تم‌های گوناگون، آیتم‌های دینامیکی و… که تمام این موارد حتی روی یک گوشی پرچم‌دار هم فشار زیادی وارد می‌کنند. به خصوص یک سری از ویجت‌ها که هر بار خود را برای نمایش اطلاعات بروز، آپدیت می‌کنند.

    حتی گوگل فید (یا هرآنچه که شرکت‌های مختلف در سمت چپ منوی هوم تعبیه می‌کنند که اگر زبان گوشی فارسی باشد این منو در سمت راست قرار می‌گیرد) که با سوایپ به سمت راست روی صفحه‌ی اصلی می‌توانید آن را مشاهده کنید، می‌تواند بخشی از توان گوشی شما را بگیرد. بنابراین پیشنهاد می‌شود روی صفحه‌ی اصلی نگه دارید، وقتی گزینه‌های شخصی‌سازی صفحه پدیدار شد به سمت راست یا چپ (بسته به زبان گوشی) سوایپ کرده و فید خبر را غیرفعال کنید. حال به صفحه‌ی نخست برگردید و هرآنچه را که فکر می‌کنید اضافی است از روی صفحه پاک کنید.

    اگر هم فکر می‌کنید خود گوشی به خاطر لانچری که دارد سنگین است، می‌توانید لانچرهای سبک بسیار خوبی را از طریق پلی استور دانلود و نصب کنید که قابلیت‌های کمتری از لحاظ ظاهری دارند اما حداقل میزان هنگ کردن گوشی را به شکل قابل توجهی کمتر می‌کنند.

    ۱۰. غیرفعال کردن دستیار صوتی هوشمند

    اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به صحبت کردن با دستیار صوتی خود علاقه‌مند هستند، باید بدانید این دستیار صوتی یک سرویس همیشه در حال اجرا است که می‌تواند روی منابع سخت‌افزاری شما فشار نسبتا زیادی وارد کند. به همین خاطر باید آن را غیرفعال کنید تا بتوانید از یک سری از قابلیت‌های خوب و کاربردی‌تر گوشی خود به شکل بهتری استفاده کنید.

    برای اینکه دستیار صوتی گوگل را غیرفعال کنید کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش گوگل اسیستنت، روی گزینه‌ی «Hey Google & Voice Match» کلیک کرده و آن را غیرفعال کنید. نگران نباشید؛ با این کار هیچ چیزی پاک نمی‌شود و باز هم می‌توانید دستیار صوتی خود را فعال کنید. ولی پیشنهاد می‌شود آن را برای داشتن تجربه‌ای بهتر با گوشی خود، غیرفعال کنید.

    لازم به ذکر است اگر از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید، سعی کنید دستیار صوتی اختصاصی شرکت کره‌ای را هم که با نام بیکسبی شناخته می‌شود غیرفعال کنید.

    ۱۱. از آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنید

    اگرچه نخستین راه حلی که به شما گفتیم، آپدیت سیستم یا اپلیکیشن‌ها بود اما اکنون می‌خواهیم بگوییم اگر این فرایند دارد برای اپلیکیشن‌های پلی استور به صورت خودکار صورت می‌گیرد، حتما جلوی آن را بگیرید چون آپدیت شدن اپلیکیشن‌ها به صورت خودکار حتی گوشی‌های قدرتمند را هم با کندی مواجه می‌کند.

    به گوگل پلی رفته و روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید. حالا روی گزینه‌ی «Network Preferences» کلیک کرده و در نهایت حالت دریافت اپلیکیشن‌ها را روی «Don’t auto-update apps» یا همان «اپ‌ها را به صورت خودکار دانلود نکن» قرار دهید.

    ۱۲. اپلیکیشن‌های آنتی ویروس یا اپ‌هایی با کارکرد مشابه را پاک کنید

    اگر گوشی شما ضعیف شده باشد و هنگ کند، کار از اپلیکیشن‌های ویروس‌کش گذشته است و بهتر است اصلا تبلیغاتی که در رابطه با آن‌ها می‌شود را باور نکنید. چون این اپ‌ها نمی‌توانند خیلی گوشی شما را از ویروس پاک کنند. معمولا ویروس‌کش‌ها نقش بازدارنده را ایفا می‌کنند تا پاک‌کننده‌ی ویروس. یعنی اگر گوشی شما آلوده شود، نمی‌توانند خیلی کمک‌تان کنند.

    علاوه بر این‌ها، با نصب اپلیکیشن‌های محدودکننده‌ی فعالیت‌های پس‌زمینه برای آزادسازی فضای داخلی گوشی یا منابع سخت‌افزاری هم شاید اصلا گوشی شما دچار مشکل شود چون این اپ‌ها برای گوشی شما بهینه نشده‌اند.  اندروید خودش یک سیستم مدیریت منابع سخت‌افزاری دارد که کاملا متناسب با عملکرد سیستم شماست و اپ‌هایی را که استفاده نمی‌کنید در حالت خواب قرار می‌دهد. در نتیجه سعی نکنید اپ‌های این‌چنینی را نصب کنید.

    اما اگر از یک سری اپ‌های ضد بدافزار چندکاره استفاده می‌کنید که قابلیت‌هایی نظیر تغییر آی‌پی، سیستم ضد سرقت و… را هم در خود دارند، سعی کنید قابلیت ویروس‌کش آن را غیرفعال و از سایر امکانات استفاده کنید.

    ۱۳. افزایش سرعت انیمیشن‌ها

    هر سیستم‌عاملی، انیمیشن‌های بسیار زیادی هم دارد تا بتواند تجربه‌ی جالبی از کار با گوشی به کاربر ارائه دهد. به صورت کلی شما هر کاری که با گوشی انجام می‌دهید، از باز کردن قفل صفحه تا خاموش کردن آن، یک انیمیشن خاص دارد که توسط شرکت سازنده طراحی می‌شود. اگرچه این انیمیشن‌ها جذابیت کار با گوشی را دوچندان می‌کنند اما گاهی اوقات می‌تواند فشار زیادی روی گوشی اعمال کنند.

    خوشبختانه اندروید آنقدر قابلیت شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید به لطف آن، انیمیشن‌ها را اندکی سریع‌تر کنید. برای این کار باید وارد تنظیمات توسعه‌دهنده‌ی گوشی شوید که پیش‌تر هم یک سری نکات مهم کار با آن را به شما آموزش داده بودیم. کافی است وارد تنظیمات شده و روی «About Phone» یا «About Device» (درباره‌ی گوشی) کلیک کنید. حالا روی «Build number» (شماره مدل)، هفت بار ضربه بزنید تا گزینه‌های توسعه‌دهنده برای شما فعال شود.

    به صفحه‌ی اصلی تنظیمات برگشته و تا پایین اسکرول کنید. می‌بینید که گزینه‌ای تحت عنوان «Developer options» (گزینه‌های توسعه‌دهنده) به منوی تنظیمات اضافه شده است. آن را باز کرده و در بین گزینه‌های مختلفش، به دنبال تنظیمات مربوط به انیمیشن‌ها باشید. وقتی آن را یافتید، همه را روی حالت ×۱ قرار دهید یا اصلا آن‌ها را غیرفعال کنید تا گوشی سرعت بیشتری پیدا کند.

    ۱۴. گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید

    بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه، یکی از روش‌هایی است که معمولا وقتی می‌بینیم راهی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی وجود ندارد پیشنهاد می‌کنیم. این گزینه تمام اطلاعات گوشی شما را اعم از حساب‌های کاربری، مخاطبین، فایل‌ها و هرآنچه که تصورش را بکنید، پاک می‌کند و تنها راه در امان ماندن از آن این است که از گوشی یک فایل پشتیبان تهیه کنید تا بعد از آماده به کار شدن دوباره‌ی آن بتوانید اطلاعات را از طریق وارد کردن حساب کاربری بازگردانید.

    وقتی گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگشت دهید، گویا دوباره آن را خریداری کرده‌اید. بنابراین تا یکی دو ماه می‌توانید با سرعت بیشتری با آن کار کنید که مدت زمان نسبتا زیادی است. برای انجام این کار هم کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش «System» (سیستم) و «Reset Options» (گزینه‌های بازنشانی)، روی «Erase all data/factory reset» (پاک کردن تمام اطلاعات/بازگشت به تنظیمات کارخانه) کلیک کنید. بعد از انجام این کار باید یک بار دیگر گوشی را راه‌اندازی کرده تا بتوانید از آن استفاده کنید.

    ۱۵. نصب رام سفارشی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

    اگر کارتان با ۱۴ روش قبل پیش نرفت، پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را تعویض کنید و روش ۱۵ را انجام ندهید. چون نه به دردسرش می‌ارزد و نه هزینه‌ای که باید برای آن پرداخت کنید. معمولا وقتی پشتیبانی نرم‌افزاری یک گوشی به پایان می‌رسد، کاربران تلاش می‌کنند با نصب یک رام سفارشی، جان تازه‌ای به گوشی خود ببخشند. رام‌های سفارشی غالبا بر اساس اندروید استوک هستند و این یعنی بسیار سبک‌تر بوده و سرعت بالاتری از اندرویدی دارند که در گوشی‌های شرکت‌های مختلف شاهد هستیم.

    توجه داشته باشید رام‌های سفارشی کاملا غیر رسمی هستند و حتی ممکن است برخی‌ها پر از باگ و مشکلات نرم‌افزاری ریز و درشت باشند و باعث شوند بارها مجبور شوید رام‌های مختلفی را روی گوشی خود نصب کنید. برای این کار باید کلی تحقیق کنید یا گوشی را نزد یک تعمیرکار ماهر ببرید. ولی همانطور که گفته شد، اگر کارتان به نصب رام سفارشی رسید، یعنی وقت آن رسیده که دست به جیب شده و برای خرید گوشی جدید آماده شوید.

    توجه داشته باشید تمام روش‌هایی که در بالا برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی به آن‌ها اشاره کردیم، فقط به صورت موقت می‌توانند مشکل شما را حل کنند. یعنی اندکی گوشی را سرحال کنند تا بتوانید شرایط خرید یک گوشی جدید را پیدا کنید. وقتی از عمر مفید یک گوشی می‌گذرد، دیگر نمی‌شود آن را مثل سابق، سریع و قدرتمند ساخت. در نتیجه روش‌های بالا هم قرار نیست برای شما معجزه کنند. اما قطعا می‌توانند تا نهایتا دو ماه مفید باشند.

    اگر شما هم راه حلی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی قدیمی سراغ دارید، لطفاً آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

    منبع: Android Authority

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *