×
آخرین اخبار

باید مدیریت مشارکتی جهت رفع نیاز های شهری برنامه ریزی نمود

  • کد نوشته: 57374
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۳
  • 585 بازدید
  • دکتر ابراهیم خداشناس: می بایست مدیریت مشارکتی جهت رفع نیازها برنامه ریزی نمود، بین شهر و شهروند و مدیریت رابطه دو سویه ایجاد نمود و شهروند حس تعلق خاطر و حس مالکیت بر شهر می بایست در خود ببیند.
    باید مدیریت مشارکتی جهت رفع نیاز های شهری برنامه ریزی نمود

    ابراهیم خداشناس، دکترای برنامه ریزی شهری در گفتگوی اختصاصی با دیدگاه نیوز گفت: شهر مثل انسان، موجودی زنده است و برای حیات و پایداری آن می بایست نیازمندی های آن در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مرتفع نمود و در راستای آن می بایست فعالیتهای خدماتی، عمرانی و غیره را متناسب با هر محله برنامه ریزی نمود بنابراین مدیریت شهر جز با تخصص و تجربه برنامه ریزی توسعه هماهنگ و به روز نخواهیم داشت.

    “فضاهای شهری با مشارکت شهروندان اصیل ارتقا کیفیت پایدار خواهد یافت“

    وی گفت: امروزه مدیریت شهری شکل مدرن و نوین به خود گرفته است و حتی چیزی بنام مدیریت شهر منسوخ شده است می بایست مدیریت مشارکتی جهت رفع نیازها برنامه ریزی کرد. بین شهر و شهروند و مدیریت رابطه دو سویه ایجاد نمود و شهروند حس تعلق خاطر و حس مالکیت بر شهر می بایست در خود ببیند. زمانی که شهروند در سرنوشت شهر خود در تصمیم گیری سهیم باشد خود به خود اسیب های اجتماعی در رابطه با شهر کاهش می یابد . در چنین حالتی فضاهای شهری با مشارکت شهروندان اصیل ارتقا کیفیت پایدار خواهد یافت، با ارتقا کیفیت فضاهای شهری وضعیت اقتصادی شهر متحول خواهد شد و حتی درامد سرانه شهروند تحت تأثیر خواهد گذاشت . 

    “هر شهروند حق مسکن دارد“

    این استاد دانشگاه گفت: در این برهه زمانی باید تلاش کنیم و طوری برنامه ریزی کنیم که فشار بر گرده مردم کاهش دهیم . شهروند حق مسکن دارد، پس با حذف عوارض می توان قیمت مسکن را متعادل نمود شهرداری ها باید از وابستگی به عوارض خارج شوند و بدنبال درامدهای پایدار دیگر باشند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *