×
آخرین اخبار

بایدن وضعیت اضطراری ملی در قبال سوریه را تمدید کرد

  • کد نوشته: 99758
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۱
  • 144 بازدید
  • نیویورک- خبر روز- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری ملی در قبال سوریه را یکسال دیگر تمدید کرد.

    بایدن وضعیت اضطراری ملی در قبال سوریه را تمدید کرد

    به گزارش دیدگاه نیوز، بر اساس گزارش کاخ سفید، بایدن چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد در ۱۴ اکتبر سال ۲۰۱۹ بر اساس قانون بین‌المللی اختیارات اقتصادی اضطراری، برای مقابله با وضعیت غیر معمول و فوق‌العاده نشات گرفته از شرایط سوریه علیه امنیت ملی آمریکا و سیاست خارجی آن، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

    در این بیانیه ادعا شده است: وضعیت در سوریه و به ویژه اقدامات دولت ترکیه در حمله نظامی به شمال شرق سوریه، کارزار شکست داعش را تضعیف می‌کند و غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و صلح، امنیت و ثبات منطقه را تضعیف می کند و همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا محسوب می شود.

    در ادامه این بیانیه آمده است: به همین دلیل، وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۳۸۹۴ مورخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹، باید پس از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ نیز ادامه داشته باشد.

    در پایان بیانیه رئیس جمهوری آمریکا آمده است بنابراین مطابق با بخش ۲۰۲ (د)  قانون اضطرار ملی به مدت یک سال وضعیت اضطرار ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۳۸۹۴ درخصوص وضعیت سوریه را تمدید می‌کنم.

    به گزارش دیدگاه نیوز، آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده؛ حضوری که منجر به سرقت نفت مردم این کشور شده است.

    نیروهای دمکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

    دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکا در شرق و شمال شرق این کشور هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *