×
آخرین اخبار

این رژیم غذایی ناسالم شدت کرونا را افزایش می‌ دهد

  • کد نوشته: 71912
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۹
  • 304 بازدید
  • در یک مطالعه اخیر که توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) انجام شد و در Gut منتشر شد، افرادی که رژیم غذایی آن‌ها بر اساس غذا‌های گیاهی سالم بود، در هر دو مورد ابتلا و شدت ابتلا به کرونا، خطرات کمتری داشتند.
    این رژیم غذایی ناسالم شدت کرونا را افزایش می‌ دهد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، به نظر می‌رسد تأثیرات مفید رژیم غذایی بر خطر ابتلا به کرونا در افرادی که در مناطق دارای محرومیت‌های اجتماعی و اقتصادی بالا زندگی می‌کنند بسیار مهم است.

    رژیم غذایی سالم شامل غذا‌های خانگی، مقدار زیادی سبزی، میوه و سالاد است. اگرچه شرایط متابولیک مانند چاقی و دیابت نوع ۲ با افزایش خطر ابتلا به کرونا و همچنین افزایش خطر ابتلا به علائم جدی پس از عفونت مرتبط است، اما تأثیر رژیم غذایی بر این خطرات ناشناخته است.

    دکتر جوردی مرینو، نویسنده ارشد مقاله، می‌گوید: “گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که تغذیه نامناسب یک ویژگی مشترک در بین گروه‌هایی است که به طور نامتناسبی تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته اند، اما داده‌های مربوط به ارتباط رژیم غذایی با خطر و شدت کرونا در دست نیست. “

    در این مطالعه، مرینو و همکارانش داده‌های ۵۹۲۵۷۱ شرکت کننده در مطالعه علائم کرونا مبتنی بر تلفن‌های هوشمند را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان در انگلستان و ایالات متحده زندگی می‌کردند و از ۲۴ مارس ۲۰۲۰ تا ۲ دسامبر ۲۰۲۰ بررسی شدند.

    در شروع مطالعه، شرکت کنندگان پرسشنامه‌ای را در مورد عادات غذایی خود قبل از همه گیری تکمیل کردند. کیفیت رژیم غذایی با استفاده از یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر گیاه که بر غذا‌های گیاهی سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات تأکید دارد، ارزیابی شد.

    رژیم غذایی ناسالم ابتلا و شدت کرونا رو افزایش می‌دهد

    نویسنده ارشد مطالعه، دکتر اندرو چان گفت:”گرچه ما نمی‌توانیم اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ داخلی را به اندازه کافی تأکید کنیم، اما مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد با توجه به رژیم غذایی خود همچنین می‌توانند خطر ابتلا به کرونا یا نتایج ضعیف خود را کاهش دهند. “

    نتایج همچنین نشان می‌دهد که استراتژی‌های بهداشت عمومی که دسترسی به غذا‌های سالم را بهبود می‌بخشد و عوامل اجتماعی سلامت را کاهش می‌دهد، ممکن است به کاهش بار همه گیری کرونا کمک می‌کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *