• امروز : دوشنبه - ۱۰ آذر - ۱۳۹۹
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1442
  • برابر با : Monday - 30 November - 2020

اخبار ویژه

وزارت اطلاعات: سرنخ‌هایی از عاملان حمله تروریستی به دست آمده است وجه اشتراک محمود فکری و مهدی تارتار، نیمکت نفت مسجدسلیمان طرح ضربتی سه ماهه حل مشکل فاضلاب و آبگرفتگی اهواز‌ به کجا انجامید؟ ترور شهید فخری زاده / سهل انگاری یا غفلت یارانه معیشتی فردا شب واریز می‌شود پاسخ وزارت بهداشت به ادعای درمان کرونا با داروهای گیاهی منتسب به معصومین وزارت دفاع افغانستان: بدون نیروهای خارجی قادر به تأمین امنیت کشور هستیم بازداشت ۲۲ بانی عروسی در هرمزگان پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام شهیدی نوروزی: قرار است با تصویب قانون مهریه، جوانان زیادی از زندان آزاد شوند طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به تصویب کمیسیون امنیت ملی مجلس رسید وزارت اطلاعات: کشف سرنخ‌هایی از عاملان ترور شهید فخری‌زاده چوب حراج بر سر مدارس دولتی در مسجدسلیمان؟! کتاب “روایت فوتبال مسجدسلیمان” به چاپ رسید ترور؛ گزینه روی میز همه رؤسای جمهوری آمریکا/ دانشمندانی که در زمان معاونت بایدن ترور شدند پتروشیمی مسجدسلیمان نقش مهمی را در ایجاد اشتغال و ارتقاء سطح زندگی ساکنین منطقه محروم مسجدسلیمان ایفا کرد ادامه تعطیلات و انجام ۱۰۰هزار تست روزانه راه‌ کنترل طغیان کرونا/ با کاهش آمار مرگ‌ومیر ذوق‌زده نشویم! عباسی عنوان کرد؛ تولید لیزرهای پدافندهوایی توسط شهید فخری‌زاده/ شهید عزیز موثرترین دانشمند هسته‌ای کشور بود آخرین زیارت دانشمند برجسته ایرانی در حرم مطهر رضوی/شهید فخری‌زاده به پابوسی حرم امام رضا (ع) رفت مشکل ارسال پیامک ثبت‌نام وام کرونا چیست؟

ایستگاه مترو پارامونت «شیراز» حذف نمی‌شود

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 43080
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
ایستگاه مترو پارامونت «شیراز» حذف نمی‌شود

به گزارش خبر روز ،رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به عدم حذف ایستگاه های پارامونت و آزادی، عملیات اجرایی آنها را مربوط به فاز دو دانست و گفت: فاز یک خط دو متروی شیراز تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می رسد.  حذف ایستگاه پارامونت مربوط به خط دوم متروی […]

به گزارش خبر روز ،رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به عدم حذف ایستگاه های پارامونت و آزادی، عملیات اجرایی آنها را مربوط به فاز دو دانست و گفت: فاز یک خط دو متروی شیراز تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

 حذف ایستگاه پارامونت مربوط به خط دوم متروی شیراز چند روزی در فضای مجازی و رسانه‌ای دست به دست می‌شد و از آنجا که این محدوده بسیار پر رفت‌و‌آمد بوده و قطعا ایستگاه در این محل مورد نیاز است، صحت و سقم ماجرا را از سوی مسئول مربوطه پیگیری و تکذیب شد.

 بر اساس این گزارش ،حسن مرادی با اشاره به اینکه خط دو مترو شیراز به طول ۱۵ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه در حدفاصل میانرود تا کلبه سعدی می باشد، اظهار داشت: گمان می رود خط دو متروی شیراز با توجه به تراکم جمعیت این بخش از شهر و کمبود کریدورهای جنوبی _ شمالی حتی بیش از خط یک مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در آخرین روز از هفته گذشته عملیات حفاری تونل شماره یک تا میدان آزادی (فلکه گاز) به پایان رسید. رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در خصوص زمان عملیات ساخت ایستگاه ها عنوان کرد: درحال حاضر تمرکز ما بیشتر برروی افتتاح بخش اول خط دو مترو است که از چهار ایستگاه، قهرمانان، عادل آباد و امیرکبیر و امام حسین (ع)، سه ایستگاه آن به بهره برداری خواهد رسید.

وی درخصوص ایستگاه پانزده خرداد که زمزمه هایی مبنی بر حذف آن شنیده می شد، گفت: ساخت ایستگاه های شکوفه و پارامونت (۱۵ خرداد) با توجه به محدودیت های مالی در این مرحله از ساخت در اولویت نبوده و پس از بهره برداری از فاز یک آغاز خواهد شد.

مرادی در خصوص سرنوشت تونل دو خط دو مترو شیراز بیان کرد: تونل شماره دو مدتهاست به ایستگاه امام حسین(ع) رسیده و متوقف شده و به زودی کار خود را آغاز کرده و تا بعد از عید به ایستگاه آزادی رسیده و عملیات حفاری این بخش به پایان می رسد. 

مرادی در خصوص زمان افتتاح فاز یک خط دو مترو شیراز گفت: ما تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا فاز یک خط دو مترو را با سه ایستگاه تا اردیبهشت ماه به اتمام رسانده و تحویل شهروندان دهیم.

وی همچنین درباره مشکلات سردراه این پروژه اظهارکرد: سال گذشته با شیوع کرونا و نیز به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلاتی روبرو شدیم که توانستیم به سرعت کارها را به سرانجام برسانیم و هم اکنون برای افتتاح فاز اول این پروژه به حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که البته این رقم با توجه به نوسانات بازار ثابت نیست.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در پاسخ به این سوال که آیا واگن های مورد نیاز این خط آماده است یا خیر؟ گفت: در این ارتباط در حال حاضر وزارت کشور قول داده که سه رام قطار شامل ۱۵ واگن را تحویل نمایند اما اگر این اتفاق میسر نشود، از یک رام قطار خط یک شامل پنج واگن برای بهره برداری اولیه از خط دو استفاده خواهیم کرد.


نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://daylinews.ir/?p=43080

نظر دهید:

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال نظرات

خبر روز حق خود را در منتشر نکردن دیدگاه شما بر اساس تشخیص خود، حتی به فرض این‌که قوانین زیر را صریحاً نقض نکرده باشند، محفوظ می‌داند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت خبر روز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.