• امروز : شنبه - ۱۶ اسفند - ۱۳۹۹
  • برابر با : 23 - رجب - 1442
  • برابر با : Saturday - 6 March - 2021

اخبار ویژه

عباس عباسی زاده سرپرست شرکت مخابرات اهواز شد آژیر خطر کرونا در اندیکا / اندیکا بدترین روزهای یکسال اخیر را تجربه می‌کند نخستین مدافع سلامت مسجدسلیمان آسمانی شد + عکس توزیع روغن دولتی طرح تنظیم بازار در شهرستان مسجدسلیمان + لیست مراکز توزیع نماز جمعه پانزدهم اسفند شهرستان گتوند برگزار نمی‌گردد روحانی خطاب به قدرت‌های غربی: شرایط جدید بوی کباب نیست،‌ خر داغ می‌کنند ارزش واقعی سهام عدالت – ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ هیچ سربازی کرونا نگرفته است اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امیدیه خلع ید و رفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان هندیجان کلیه فعالیت های ورزشی در سطح شهرستان امیدیه تعطیل است کسی زورش به بازارهای شب اهواز نمی‌رسد نوسان سکه در کانال ۱۰ میلیون تومانی مهلت ثبت‌نام در کنکور سراسری تا ۱۶ اسفند تمدید شد ضارب شهدای مدافع وطن در دره شهر دستگیر شد کوشکی عامل اصلی ناکارآمدی شورا و شهرداری خرم آباد است / چوب رئیس شورا لای چرخ مدیریت شهری مجیدی رسما سرمربی استقلال شد زوج‌های ناباور مشمول بیمه‌های حداکثری می‌شوند فرماندار هندیجان از تصویب سفر سوم شناورهای تجاری شهرستان هندیجان خبر داد پلمب فروشگاه زنجیره ای افق کوروش توسط کارشناسان سلامت محیط شهرستان هندیجان

ایستگاه راه آهن تبریز

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : < 1 دقیقه
  • کد خبر : 53399
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
ایستگاه راه آهن تبریز
ایستگاه راه آهن تبریز، با توجه به اهمیت و قدمت تاریخی در فهرست آثار ملی قرار دارد.

 

به گزارش خبر روز ، این ایستگاه، نمونه‌ای بارز از معماری معاصر ایران است. ایستگاه راه‌آهن تبریز در سال ۱۲۹۵ خورشیدی با بهره‌برداری از محور تبریز-جلفا به‌ طول ۱۴۹ کیلومتر در تبریز افتتاح شد و پس از آن در سال ۱۳۳۷ خورشیدی، محور تبریز-تهران به‌طول ۷۴۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

طراح این ایستگاه معمار فرانسوی «فرناند پویون» بود. از ویژگی‌های برجسته‌ ایستگاه راه‌آهن تبریز می‌توان به حمل و نقل بین‌المللی کالا به ترکیه و اروپا از طریق محور تبریز- رازی، حمل و نقل بین‌المللی کالا به جمهوری نخجوان از طریق محور تبریز- جلفا و تنها خط برقی راه‌آهن در ایران (خط برقی تبریز-جلفا) اشاره کرد.

ساختمان جدید ایستگاه راه آهن تبریز سالها بعد توسط حیدرغیایی، معمار مجلس سنا، مجدداً طراحی و ساخته شد.

 

عکس: ندا خطیبی

 


نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://daylinews.ir/?p=53399
  • 500 بازدید

نظر دهید:

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال نظرات

خبر روز حق خود را در منتشر نکردن دیدگاه شما بر اساس تشخیص خود، حتی به فرض این‌که قوانین زیر را صریحاً نقض نکرده باشند، محفوظ می‌داند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت خبر روز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.