×
آخرین اخبار

ایران و هند در مسیر توسعه روابط قرار دارند

  • کد نوشته: 95772
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۶
  • 214 بازدید
  • تهران – خبر روز- سخنگوی وزارت امورخارجه درباره گفت‌وگوی آیت‌الله رئیسی و نارندرا مودی در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای، تاکید کرد: ایران و هند در مسیر توسعه بیش از پیش روابط قرار دارند.

    ایران و هند در مسیر توسعه روابط قرار دارند

    به گزارش خبرنگار سیاسی دیدگاه نیوز، «ناصر کنعانی» روز شنبه با بازنشر توییت فارسی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، نوشت: «تهران و دهلی نو همدل و همزبان؛ ایران و هند در مسیر توسعه بیش از پیش روابط قرار دارند. نخست وزیر هند به زبان شیرین فارسی- که حضوری عمیق و قدمتی دیرینه در هند دارد- از گفتگوهای مثبت خود با رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند می‌گوید.»

    نخست‌وزیر هند شب گذشته در توییتی به زبان فارسی نوشته بود: «با رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی درباره طیف وسیعی از موضوعات گفت‌وگو نمودم. ما درمورد دوستی روبه رشد هند و ایران و دامنه تقویت روابط در بخش‌هایی مانند انرژی، تجارت و مسیرهای مواصلاتی مذاکره داشتیم.»

    آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» عصر جمعه در ادامه دیدارهای خود در سومین روز از سفر به ازبکستان، با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار رئیس‌جمهور گسترش تعاملات با هند را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و تمدنی دو کشور، گفت: شخصیت‌های مستقل هندی همچون آقای گاندی که مقابل استکبار ایستادگی کرده‌اند، همواره مورد تکریم ملت ایران هستند.

    مودی هم در این دیدار ضمن اعلام مخالفت کشورش با اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی یک کشور علیه کشور یا کشورهای دیگر، به نقش و اهمیت کلیدی بندر چابهار در حمل و نقل کالا در منطقه اشاره کرد و گفت: توسعه این بندر موجب توسعه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *