×
آخرین اخبار

ایران از کشورهای همسایه گاز وارد می‌کند

  • کد نوشته: 99369
  • ۱۴۰۱-۰۷-۱۹
  • 120 بازدید
  • مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مذاکرات برای واردات صورت گرفته و در حال پیشرفت است و اکنون آمادگی و زیرساخت برای واردات گاز وجود دارد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از انجام مذاکرات با کشورهای همسایه برای واردات گاز خبر داد و گفت: مذاکرات برای واردات صورت گرفته و در حال پیشرفت است و اکنون آمادگی و زیرساخت برای واردات گاز وجود دارد.

    به نقل از ایسنا، محمدرضا جولایی بعدازظهر امروز (سه شنبه) در میزگرد علمی تروجی برای مدیریت تأمین گاز طبیعی در ماه‌های سرد سال و راه‌های برون‌رفت از آن با بیان اینکه الگوی مصرف بخش خانگی و تجاری در شش ماه نخست سال، بیانگر پیش‌بینی افزایش شش درصدی گاز در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود منابع تولیدی شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه‌ها همچون سال گذشته محقق شود و حدود یک میلیارد مترمکعب در روز باشد.

    وی با بیان اینکه مصرف نیز به شدت تابع بخش خانگی و تجاری است، گفت: سال گذشته در بخش خانگی رکورد مصرف ۷۲۰ میلیون مترمکعب در روز نیز ثبت شد، برای امسال نیز باید منتظر شدت سرما و میزان مصرف بود.

    مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: پس از مشخص شدن میزان مصرف در بخش خانگی میزان تخصیص سوخت به سایر بخش مشخص می شود، پیش‌بینی اولیه این است که با توجه به افزایش شش درصدی مصرف در فصل گرم، همین مساله در نیمه دوم سال نیز اتفاق بیفتد.

    جولایی با بیان اینکه میانگین مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در زمستان سال گذشته به طور میانگین ۶۴۰ تا ۶۵۰ میلیون متر مکعب بوده است، گفت: اولویت تامین گاز بهش خانگی است و با توجه به منابعی که در اختیار داریم برنامه‌ریزی برای تأمین گاز مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

    وی در خصوص احتمال قطعی گاز در صورت افزایش مصرف گفت: هر زمان که شبکه توان نداشته باشد و مصرف از تولید بیشتر شود آن زمان با چالش مواجه خواهیم شد، در آن شرایط با اولویت تأمین گاز بخش خانگی، اعمال سیاست های مدیریت مصرف بخش صنایع نسبت به تأمین پایدار گاز بخش خانگی اقدام خواهیم کرد.

    مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه در بخش نیروگاهی با محدودیت گاز، نیروگاه‌ها باید سوخت مایع مصرف کنند، گفت: اگر مصرف گاز از میانگین سال آینده در بخش خانگی بیشتر شود، باید انتظار قطع گاز در انتهای شبکه را داشته باشیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *