×
آخرین اخبار

اهمیت شایسته سالاری در سازمانهای دولتی

  • کد نوشته: 105885
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۴
  • 280 بازدید
  • انتخاب و انتصاب مسئولین رده های مختلف اداری و اجرایی یکی از مسایل مهم و ضروری و از وظایف خطیر هر حکومتی و از مفاهیم بنیادین در اندیشه سیاسی است، زیرا؛ مهمترین عامل دوام یک نظام سیاسی، شایستگی مسئولین آن است. اگر مدیران شایسته و تربیت یافته در راس سازمانها قرار گیرند،کیفیت فعالیتهای سازمانی به […]

    اهمیت شایسته سالاری در سازمانهای دولتی

    انتخاب و انتصاب مسئولین رده های مختلف اداری و اجرایی یکی از مسایل مهم و ضروری و از وظایف خطیر هر حکومتی و از مفاهیم بنیادین در اندیشه سیاسی است، زیرا؛ مهمترین عامل دوام یک نظام سیاسی، شایستگی مسئولین آن است. اگر مدیران شایسته و تربیت یافته در راس سازمانها قرار گیرند،کیفیت فعالیتهای سازمانی به طور فزایندهای بهبود خواهد یافت. زیرا؛ امروزه شایسته سالاری و استفاده از مدیران کارآمد یکی از اصول اساسی و عوامل موفقیت سازمانها در حرکت به سوی پویایی و توسعه و تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع به شمار میرود.
    بنابر این انتخاب افراد در رده های مختلف سازمانی باید بر اساس معیارهایی باشد تا افراد شایسته جهت تصدی پستهای سازمانی انتخاب شوند. در همه سازمانها گزینش، آموزش و تربیت حرفهای مدیران خوب و اثربخش یکی از مشکلات اساسی است، زیرا؛ مشاغل مدیریتی نوعا پیچیده بوده وانجام موفقیت آمیز و اثربخش آن در سازمان نیازمند مجموعهای از شایستگیها، مهارتها و تواناییها و ویژگیهای خاص میباشد، که فقط در یک سیستم و فرهنگ شایسته سالار محقق خواهد شد. از نظر صاحبنظران، یکی از علل مهم ایجاد ناکامی در کسب اهداف کلیدی در سازمانهای دولتی، نبود مدیران شایسته در نظام اداری عنوان شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *