×
آخرین اخبار

انگشت اتهام سیف به سوی تلگرام: التهاب بازار ارز از تلگرام کلید خورد

  • کد نوشته: 10984
  • ۱۳۹۷-۰۱-۲۱
  • 932 بازدید
  • ولی الله سیف صبح امروز در صحن علی مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی درباره بازار ارز گفت: اگر در هر کشوری با هر میزان از اقتدار ذخایر انتظار منفی بوجود بیاید و بحث انتقال سرمایه و نگرانی نسبت به آینده ایجاد شود به هیچ وجه نمی‌توان در برابر آن مقاومت کرد.

    انگشت اتهام سیف به سوی تلگرام: التهاب بازار ارز از تلگرام کلید خورد

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال رئیس مجلس درمورد تصمیم اتخاذ شده برای کنترل نوسانات بازار ارز اظهار داشت: تصمیم این است که تمام امکانات در یک فضای شفاف در خدمت تامین نیازهای واقعی اقتصاد کشور قرار گیرد. در یک افقی که بانک مرکزی بر همه ابعاد آن اشراف کامل داشته باشد و بتواند مانور تصمیم‌گیری داشته باشد.

    به گزارش انتخاب؛ سیف خاطرنشان کرد: بنا است تا یک سامانه‌ای ایجاد شود تا در این سامانه کلیه ارزهایی که ناشی از درامدهای نفتی و غیرنفتی به کشور وارد می‌شود و هرگونه درآمد ارزی که کشور دارد در این سامانه ثبت شود و همه مصارف ارزی کشور نیز در این سامانه پاسخ داده می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشور در یک وضعیت متعادل قرار دارد و التهاب‌افرینی‌های کاذبی که دشمنان ما در فضای مجازی ایجاد می‌کنند نباید ما را نگران کند اما ما به آنها فضا داده‌ایم و اجازه داده‌ایم که هر کاری می‌کنند و این اقداماتی که در اوایل فروردین اتفاق افتاد یک نشانه‌ بسیار مشخص اثبات کننده این دیدگاه است.

    وی ادامه داد: بازار ارز در سال‌های گذشته در تعطیلات تا ۱۵ فروردین هیچ تحرکی نداشت و اتفاقات و التهاباتی که رخ داد فقط و فقط در فضاهای تلگرامی و شبکه‌های مجازی بود و قیمت‌هایی اعلام می‌شد.

    رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در این روزها ما به دلیل پیش‌بینی که داشتیم و احساس می‌کردیم که همچنین مساله‌ای ممکن است اتفاق بیفتد تیم ما بسیج بود و آماده بود و از روز پنجم فروردین در بازار بودند و ما عرضه ارز را داشتیم. ما در سال‌های گذشته این کار را نمی‌کردیم.

    سیف خاطرنشان کرد: این حجمی که درمورد ان این قیمت‌های غلط را اعلام می‌کند یک درصد یا دو درصد نیست. ۲۰۰-۳۰۰ هزار دلار به صورت کاغذی و لفظی گفته می‌شود و معامله اصلی اتفاق نمی‌افتاد.

    وی افزود: ما نباید اجازه دهیم که اقتصاد و این حجم از منابع ارزی کشور که صرف واردات کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه کارخانجات می‌شود تحت تاثیر این علامت بسیار غلط اقتصادی قرار گیرد.

    رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در این فضا ما باید تصمیم بگیریم که تسلط خودمان را بر شرایط بازار ارز محرز کنیم و آن را در اختیار بگیریم که بعد متناسب با فضایی که برای ما پیش می‌اید و گشایش‌ها و یا محدودیت‌هایی که در پیش داریم بتوانیم نسبت به آنها انعطاف‌پذیر باشیم و به سرعت عکس‌العمل نشان دهیم.

    سیف خاطرنشان کرد: ما همه توانمان را به کار گرفتیم که بتوانیم ارامش و ثبات را در بازار ایجاد کنیم و مسلما نیاز به کمک و حمایت مجلس نیز داریم.

    وی افزود: ما براساس بررسی‌هایی که کرده‌ایم تعادل لازم در منابع و مصارف ارزی کشور وجود دارد و در این فضا نباید نرخ ارز این نوسانات را داشته باشد. رد پاهایی وجود دارد از توطئه‌هایی که حتی کشورهای اطرافمان دارند می‌کنند و در امارات و عربستان بیکار ننشسته‌اند،‌در بازار دبی هر روز بر علیه اقتصاد ما تلاش می‌شود،‌ ما آرامش خودمان را حفظ کنیم و به دشمن اجازه ندهیم که به این مساله امید ببندند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *