×
آخرین اخبار

انهدام ۳۰ تیم تروریستی در سال ۹۵

  • کد نوشته: 1924
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۵
  • 1252 بازدید
  • حجت‌الاسلام علوی گفت: در سال ۹۵ بر ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات ضدامنیتی در اماکن پرجمعیت را داشتند ضربه وارد کردیم.

    انهدام ۳۰ تیم تروریستی در سال ۹۵

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات امروز در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج) و گرامیداشت هفته سربازان گمنام، گفت: در سنگر سربازی و گمنامی امام زمان(عج) بهترین و توانمندترین فرزندان ملت به عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) در جهت برقرای امنیت پایدار تلاش می‌کنند که این مسئله مورد اعتراف داخل و خارج است و امسال سربازان گمنام امام زمان(عج) پرانگیزه‌تر، شاداب‌تر، مصمم‌تر، مجاهدت خاموش خود را پی می‌گیرند، چرا که در نخستین لحظات تحویل سال عیدی ارزشمندی از مرجع، مولا و مراد خویش مقام معظم رهبری دریافت داشتند که فرمود در سال ۹۵ مردم امنیت پایدار را تجربه کردند.
    وی افزود: افتخار سربازان گمنام امام زمان(عج) به مدال گمنامی‌شان است و به مجاهدت خاموش است که مقام معظم رهبری آنان را مفتخر به این مقام کرد.
    حجت‌الاسلام علوی به تشریح اقدامات وزارت اطلاعات در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در سال ۹۵ با ضربه بر حدود ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات در مناسبت‌ها و اماکن پرجمعیت را داشتند و همچنین در سال‌های ۹۳ و ۹۴ بر حدود ۴۵ تیم تروریستی ضربه زدند و امان از آنها بریدند و اجازه کوچک‌ترین اقدام ضدامنیتی به آنها ندادند و امکان عمل را از آنها سلب کردند.
    وزیر اطلاعات با اشاره به امنیت جمهوری اسلامی ایران، این امنیت را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: در عین حال ما شاهد اقدامات ضد امنیتی گسترده در کشورهای مختلف دنیا و به خصوص در کشورهای همجوار ایران اسلامی هستیم، اما کشور ما با مجاهدت خاموش سربازان گمنام در امنیت بی‌بدیلی است.
    وی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات تجهیزات و مهمات بسیار زیادی از این تیم‌ها کشف و ضبط کرد. ۱۰۸ بمب مغناطیسی و ۱۵ جلیقه انتحاری را از تروریست‌ها ضبط کرده است.
    علوی در تشریح اقدامات وزارت اطلاعات در حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی با هدف برقراری امنیت اقتصادی و پیشگیری از فساد اقتصادی، وزارت اقدامات پرشماری را به ثبت رسانده است. ۳۸۰ مورد فرار مالیاتی را شناسایی و در اختیار سازمان امور مالیاتی و در مواررد ضروری به دستگاه قضایی ارجاع داده است. با زمین‌خواری مبارزه کردیم و ۲۰۰ پرونده تشکیل شد و حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال مسترد شده است. حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی ملی را از متعدیان به اراضی بازگردانده و به بیت‌المال و خزانه کشور مسترد کردیم.
    وزیر اطلاعات ادامه داد: بیش از ۶۲۰ پرونده مفاسد اقتصادی تشکیل داده و آنها را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم و از چندین فقره سرقت مبالغ بالا توسط سارقان اموال مردم در بانک‌ها جلوگیری کردیم و از حقوق مردم صیانت به عمل آمده است. نمونه آن هم بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان است که فسادی با واگذاری وام‌های بی‌حساب از سالهای ۸۵ و ۸۶ شروع شده بود و تا سال‌های ۹۳ استمرار داشته که وزارت اطلاعات متوجه این فساد شده و آن را کشف و متوقف کرد و تاکنون حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از آن را به صندوق فرهنگیان و بانک سرمایه مسترد کرده است و تا استرداد کامل اموال فرهنگیان عزیز این کار را ادامه خواهد داد.
    وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات با همکاری دستگاههای مبارزه با قاچاق کالا،‌ فساد و ارز ۱۹۰ پرونده به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در طول سال‌های ۹۳ تا پایان سا ل۹۵ تشکیل شد، گفت: بر این اساس برنامه قاچاق کالا را مدیریت کردیم به گونه‌ای که قاچاق ۲۵ میلیارد دلار در سال‌های قبل در سال ۹۵ به ۱۲ هزار دلار کاهش پیدا کرده است.
    علوی با اشاره به رصد حرکت سرویس‌های اطلاعاتی توسط وزارت اطلاعات، تصریح کرد: از این طریق کیس‌های متعدد جاسوسی را زیرضربه بردیم به گونه‌ای که مقام معظم رهبری کتبا از این عملکرد وزارت تقدیر و تشکر کرده است. در عرصه اطلاعات خارجی همکاری تنگاتنگی با دستگاه دیپلماسی کشور در ارائه اطلاعات و هشدارهای به موقع و فراهم کردن بستر برای رقابت بهتر در جهت برقراری روابط سالم بین‌المللی کمک کرده است.
    وزیر اطلاعات اضافه کرد: با مصوبه شورای عالی امنیت ملی وزارت اطلاعات به مذاکره با طرف آمریکایی به تبادل با زندانیان پرداخته و در نتیجه یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار پول مملکت را به مملکت برگردانده و همچنین تعدادی زندانیان آزاد، یک بانک و تعدادی از موسسات از تحریم خارج شدند.
    وی در ادامه فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه مبارزه با جنگ سایبری دشمن و صیانت از امنیت فضای مجازی وزارت راهبرد هوشمندانه‌ای را اتخاذ کرده و به جای پاک کردن صورت مسئله و جهت‌گیری بستن فضای مجازی حل خردمندانه‌ای را در پیش گرفته و امکان بهره‌وری سالم به مردم و مقابله با سوء استفاده دشمن در برنامه خود قرار داده و امروز وزارت بر فضای مجازی و کانالهای شبکه‌های اجتماعی اشراف کامل دارد.
    سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارتقاء محبوبیت وزارت اطلاعات در بین مردم به تشریح نظرسنجی صورت گرفته در این زمینه پرداخت و گفت: بر این اساس در سال ۹۳ وزارت اطلاعات در رتبه ۷ در اسفند ۹۴ در رتبه ۴ و در مهرماه ۹۵ در رتبه سوم محبوبیت دستگاهها قرار گرفته است.
    علوی همچنین با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات در تامین امنیت دانشگاهها خاطر نشان کرد: در ۱۶ آبان ماه امسال در اغلب دانشگاهها برنامه‌های دانشجو به نحو احسن برگزار شد و هیچ گاه این برنامه‌ها به آشوب‌های اجتماعی نیانجامید. همچنین در ۲۶ فروردین ماه که در نقطهای از کشور همواره شاهد ناآرامی بودیم در این ۴ سال گذشته ما شاهد آرامش در آن استان بودیم و این به دلیل ارتباط خوب با بزرگان عشایر آن منطقه و شریک کردن آنها در برقراری امنیت بوده است که وقتی مردم شریک باشند امنیت پایدار بوجود خواهد آمد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *