×
آخرین اخبار

انجمن ایمونولوژی: ایمنی جمعی تنها در صورت واکسینه شدن ۸۱ درصد جمعیت در چند ماه ممکن است

  • کد نوشته: 70797
  • ۱۴۰۰-۰۶-۰۸
  • 403 بازدید
  • رییس انجمن ایمونولوژی و آلرژی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی اعلام کرد که ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون زمانی رخ می دهد که حداقل ۸۱ درصد جمعیت در بازه کوتاه چند ماهه واکسینه شوند.
    انجمن ایمونولوژی: ایمنی جمعی تنها در صورت واکسینه شدن ۸۱ درصد جمعیت در چند ماه ممکن است

    به گزارش دیدگاه نیوز ، محمد وجگانی در نامه به رئیسی نوشت که با طولانی شدن زمان واکسیناسیون و ایجاد انواع جدید این ویروس، دستیابی به ایمنی جمعی رخ نخواهد داد.

    این انجمن اعلام کرد که بحران فعلی نتیجه «اشتباه در برآورد توان تولید واکسن داخلی، تعارض منافع و بی‌توجهی به بدیهیات علمی و نقطه نظرات انجمنها و نهادهای علمی است.»

    محمد مخبر معاون اول رئیسی پیش از انتصاب به سمت معاون اول رییس جمهور رییس ستاد اجرایی فرمان امام بود و مدعی شده بود این ستاد توان تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت را تا شهریور ماه امسال دارد.

    مخبر همچنین گفته بود که از آغاز شهریور هر ماه ۲۰ میلیون دوز واکسن برکت تولید خواهد شد.

    با این حال کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان دارو و غذا، ششم شهریور گفته بود که تاکنون تنها هفت میلیون و ۵۰۰ دوز واکسن برکت تولید و سه میلیون و ۶۵۰ هزار دوز آن به وزارت بهداشت تحویل داده شده است. تاکنون تنها به هفت میلیون و ۲۴۸ هزار نفر یعنی ۹ درصد از جمعیت ایران دوز دوم واکسن تزریق شده است.

    رییس انجمن ایمونولوژی و آلرژی همچنین خواستار آن شد که در بازه کوتاه چند ماهه نسبت به تکمیل واکسیناسیون سراسری اقدام شود و هیچ واکسن و هیچ کشوری از دایره واردات کنار گذاشته نشود.

    انجمن ایمونولوژی و آلرژی در این نامه همچنین اعلام کرد که مراکز تزریق واکسن به دلیل تجمع زیاد افراد و عدم مدیریت خود به محل انتشار کرونا تبدیل شده اند.

    این انجمن خواستار افزایش این مراکز و پیش بینی تمهیدات برای تجمع بیش از حد مردم شد.

    در ماه های اخیر فیلم‌ها و تصاویر متعددی از شلوغ بودن مراکز تزریق واکسن در ایران منتشر شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *