×
آخرین اخبار

انتقاد فرماندار شهرستان امیدیه برای سهولت در رفت و آمد معلولان

  • کد نوشته: 43624
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۱
  • 428 بازدید
  • به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز در جلسه مناسب سازی محیط به ریاست دکتر سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه و تعدادی از معلولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک ها برگزار شد. شهرستان امیدیه دکتر سید مهران رفیعی فرماندار در این جلسه بر همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و شهرداران شهرستان در خصوص […]

    انتقاد فرماندار شهرستان امیدیه برای سهولت در رفت و آمد معلولان

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز در جلسه مناسب سازی محیط به ریاست دکتر سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه و تعدادی از معلولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک ها برگزار شد.

    شهرستان امیدیه دکتر سید مهران رفیعی فرماندار در این جلسه بر همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و شهرداران شهرستان در خصوص مناسب سازی محیط را لازم و ضروری دانست. 

     وی ضمن انتقاد از عدم مناسب سازی معابر شهری برای سهولت در رفت و آمد معلولان اظهار کرد: طبق ماده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و جانبازان کلیه وزارتخانه ها ، موسسات ، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی و تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی ، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان و جانبازان همچون افراد عادی فراهم شود.

    ویافزود: در حالی است که با وجود تصریح قانونی این امر هنوز به صورت کامل در شهرستان محقق نشده است و معلولان و جانبازان بسیاری برای تردد و کارهای روزمره خود با مشکلات فراوانی مواجه اند. 

    نماینده عالی دولت ادامه داد: البته این مناسب‌سازی محیط معابر شهری صرفاً به منظور استفاده معلولان و جانبازان نیست بلکه امروزه سالخوردگان بسیاری در شهرستان زندگی می‌کنند که می‌توانند به واسطه این مناسب سازی معابر به راحتی و بدون کمک دیگران در شهر تردد کنند. 

    دکتر رفیعی در ادامه پیشنهاد کردتصریح داشت: صدور پروانه ساخت برای ساختمان های جدید دولتی عمومی و مجتمع‌های بزرگ در شهرستان مشروط به مناسب سازی معابر برای معلولان جانبازان و کهنسالان شود . 

    دکتر رفیعی درپایان گفت : ضوابط ساخت و ساز ساختمان های عمومی و اداری باید جزو اولویت‌ها قرار گیرد محیط و معابر شهری هر چه سریعتر باید نیاز جامعه هدف (معلولان جانبازان و سالخوردگان ) را پاسخ دهد. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *