×
آخرین اخبار

امضای موافقت‌نامه یک میلیارد دلاری برای بازسازی دکل‌های حفاری

  • کد نوشته: 96532
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۸
  • 181 بازدید
  • تهران- خبر روز- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از امضای توافقنامه یک میلیارد دلاری میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با شرکت ملی حفاری ایران خبر داد و گفت: بر اساس مفاد این توافقنامه، حدود ۲۰۰ میلیون دلار به بازسازی و نوسازی دکل‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران اختصاص می‌یابد.

    امضای موافقت‌نامه یک میلیارد دلاری برای بازسازی دکل‌های حفاری

    به گزارش دیدگاه نیوز از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر در حاشیه بازدید از دکل ۵۸ فتح شرکت ملی حفاری ایران که امروز (دوشنبه ۲۸ شهریورماه) انجام شد، از حمایت همه جانبه شرکت ملی نفت ایران از شرکت ملی حفاری ایران خبر داد و گفت: موافقت‌نامه اخیر شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با ملی حفاری مشتمل بر اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی ناوگان حفاری این شرکت است که مورد حمایت کامل شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.

    وی اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آمادگی خواهد داشت تا سالانه حدود ۴۰ میلیون دلار به بحث بازسازی ناوگان ملی حفاری اختصاص دهد و تامین اعتبار آن از سوی شرکت ملی نفت ایران تضمین خواهد شد.

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران جزیی از بدنه بالادستی صنعت نفت است، گفت: این شرکت نقش بی‌بدیلی در امر حاکمیتی ایفا می‌کند.

    به گفته خجسته‌مهر از مهم‌ترین اولویت‌های مطرح در شرکت ملی نفت ایران در خصوص پایداری ناوگان حفاری و کمک به توسعه و ثبات این شرکت، مشتمل بر مدیریت پایدار و نوسازی و بهسازی حدود ۷۴ دکل حفاری مورد استفاده در شرکت ملی حفاری ایران است.

    ملی حفاری؛ نماد اقتصاد مقاومتی در شرکت نفت است

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: شرکت ملی حفاری نمادی از اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی نفت ایران است؛ چرا که به مدد خدمات کارکنان این شرکت در طول سال‌ها و پس از خروج شرکت‌های خارجی، خللی در تولید نفت و گاز کشور ایجاد نشده است.

    خجسته‌مهر افزایش میزان بهره‌وری را به عنوان یکی از الزامات کاری در شرکت ملی حفاری ایران برشمرد و اضافه کرد: پیش از این یک دکل حفاری می‌توانست چهار حلقه چاه را حفاری کند؛ بر همین اساس لازم است تا نسبت به رسیدن به این حد نصاب اقدام شود.

    وی تصریح کرد: شرط بالا بردن بهره‌وری در شرکت ملی حفاری ایران استفاده از فناوری روز و استفاده حداکثری از توان حدود ۱۷ هزار نفر از کارکنان این شرکت است که غالباً به عنوان نیروهای ارکان ثالث مشغول به فعالیت هستند.

    تبدیل وضعیت ایثارگران تا پایان دی‌ماه نهایی می‌شود

    خجسته مهر انجام طرح طبقه‌بندی مشاغل ویژه نیروهای ارکان ثالث را به عنوان یکی از دستاوردهای قابل اهمیت شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم برشمرد و اضافه کرد: با انجام این طرح، علاوه بر دسته بندی مشاغل مختلف، پرداخت حقوق و مزایا به نیروها بر مبنای تخصص و نوع کار انجام می‌شود.

    وی در خصوص روند تبدیل وضعیت نیروهای ارکان ثالث نیز تاکید کرد: ایثارگران مشمول بندهای “و” و “د” در شرکت ملی حفاری ایران بالغ بر ۲۵۰۰ نفر هستند که هم اکنون تبدیل وضعیت حدود ۱۵۰۰ نفر انجام شده و مابقی افراد نیز بر اساس ابلاغیه اخیری که به مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران داشته‌ایم، تا پایان دی‌ماه به نیروی رسمی تبدیل وضعیت خواهند شد.

    معاون وزیر نفت، با قدردانی از نیروهای خدوم و زحمتکش صنعت نفت، تکریم آنان را از جمله وظایف سازمانی مدیران برشمرد و اضافه کرد: تلاش می‌شود تا تمامی امکانات رفاهی لازم برای استفاده نیروهای فعال به‌ویژه نیروهای عملیاتی ارائه شود.

     تامین ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه خدمت رسانی این شرکت به زائران اربعین گفت: امسال برای نخستین بار دو ستاد یکی در حوزه جنوب کشور و دیگری در غرب کشور تشکیل شد که علاوه بر کمک‌های نقدی، از تمامی خدمت لجستیکی و ماشین‌آلات موردنیاز برای حمایت حداکثری از زائران اربعین استفاده کردند.

    وی افزود: در حوزه ستاد جنوب شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت و گاز اروندان و شرکت مهندسی و توسعه نفت و در حوزه ستادی در غرب کشور، شرکت‌های متن، نفت و گاز پارس و نفت مناطق مرکزی ایران به خدمت‌رسانی مشغول بوده‌اند.

    وی از قدردانی و تشکر مسئولین کشور و استانداران خوزستان، ایلام و کرمانشاه از خدمات شرکت ملی نفت ایران در خصوص خدمت‌رسانی به زائران حسینی یاد کرد و گفت: شرکت ملی نفت ایران از تمامی امکانات خود برای خدمت رسانی حداکثری به مردم استفاده می‌کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *